نمایشگاه کتاب تهران (۲۳۹)

پیش‌بینی فروش ۸۴ میلیاردی برای نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- شهرام‌نیا گفت: برآوردها از افزایش ۴۰ درصدی آمار بازدیدکنندگان خبر می‌دهد که میزان فروش نمایشگاه نیز تا ۱۵ درصد افزایش داشته و میزان فروش تا همین ساعت؛ ۴۳ میلیارد تومان بوده که این رقم تا پایان نمایشگاه به بیش از ۸۴ میلیارد می‌رسد.

پیش‌بینی فروش ۸۴ میلیاردی برای نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایلنا ، ایلنا، قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نشست خبری که امروز در شهر آفتاب برگزار شد، با ابراز خوشحالی از اینکه نمایشگاه آرام‌آرام از نیمه گذشته و به روزهای پایانی نزدیک می‌شود، گفت: امروز روز هشتم نمایشگاه است و بسیاری از دغدغه‌هایی که در حوزه‌های مختلف داشتیم، برطرف شده است. مهم‌ترین دغدغه ما استقبال ناشران و مردم بود که از‌‌ همان ابتدا با حضوری بیش از انتظار روبرو شدیم. براساس برآوردهای ما افزایش 40 درصدی از آمار بازدیدکنندگان مشاهده می‌شود و به همین ترتیب میزان فروش نمایشگاهی تا 15 درصد افزایش داشته است.

    شهرام‌نیا ادامه داد: البته در حوزه شمارش بازدیدکنندگان؛ نظر رئیس نمایشگاه این است که این عدد اعلام نشود چراکه همیشه بیشتر تنها جنبه تبلیغی و آماری دارد و ما نمی‌خواهیم کار تبلیغی کنیم اما افزایش قابل توجه بازدیدکنندگان کاملا روشن است.

    وی افزود: در حوزه میزان فروش نیز تا همین ساعت 43 میلیارد تومان فروش ثبت شده که تنها از طریق دستگاه‌های کارتخوان بانک شهر انجام شده است. مسلما بخش قابل توجهی از فروش نیز نقدی انجام می‌شود و بخش دیگر هم از طریق تعدادی از کارتخوان‌های غیر از کارتخوان بانک شهر که به دلیل شرایط خاص امسال اجازه دادیم در نمایشگاه فعالیت کنند، ثبت شده است. تخمین می‌زنیم میزان فروش کل باتوجه به این موارد 2 برابر این مورد است و تا پایان نمایشگاه به بیش از 84 میلیارد برسد.

    او همچنین تاکید کرد: خوشبختانه بعد از 2 روز اول؛ نمایشگاه نظم خود را پیدا کرد و مشکلاتی مثل قطعی برق یا ازدحام غیرمعقول ورودی‌های نمایشگاه برطرف شد. نظرسنجی‌ها نیز حاکی از رضایتمندی قابل توجه مردم، ناشران و شخصیت‌هاست. در واقع به این نتیجه رسیدیم که اصل تصمیم‌گیری انتقال محل نمایشگاه اشتباه نبوده است. اگرچه منکر برخی مشکلات نیستیم بویژه اینکه بخش اعظمی از کارهای عمرانی و تدارک تسهیلات که در ماه‌های پایانی و به سرعت انجام شده بود.

    شهرام‌نیا درباره افزایش واسپاری‌ها گفت: امسال از چندجهت اقدامات خوبی انجام دادیم که یکی از آن‌ها افزایش واسپاری‌ها به تشکل‌های نشر بود. تشکل‌ها امسال چند کمیته بیشتر در اختیار گرفتند. همچنین سعی کردیم جنبه نمایشگاهی این رویداد را بدون لطمه زدن به جنبه فروشگاهی آن بالا‌تر ببریم و سراهای اهل قلم با محتواهای بهتر و متنوع‌تر چه از نظر کثرت اندیشه و دیدگاه‌ها و چه تنوع حرمت برنامه‌ها را برگزار می‌کنند.

    قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزود: خوشبختانه سالن یاس هم احیا شد که باعث خوشحالی ماست و بخش کتاب‌های دیجیتال نیز مشغول است علاوه بر تمامی این‌ها امسال امکانات رفاهی دیگری مثل سالن ورزشی و فرهنگسرای کتاب نیز تدارک دیده شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

    شهرام‌نیا سپس در پاسخ به خبرنگار ایلنا، در توضیح روند مسائل مالی مرتبط با اسپانسر و تبلیغات گفت: یکی از دلایل علاقه‌مندی به تغییر محل نمایشگاه این بود که بسیاری از حوزه‌های تبلیغاتی در مصلی مثل غرفه‌های مختلف و غیره در اختیار ما نبود و علی‌رغم همکاری‌های مصلی؛ شرایط را مناسب نمی‌دیدیم نهایتا بنابر تصمیم شورای سیاستگذاری مصوب شد کارگروه تبلیغات به مسائل انتخاب اسپانسر و نوع تبلیغات نظارت کند اما به دلیل حجم بالای کاری فرصت فراهم نشد و این کارگروه که از نمایندگان ارشاد، موسسه نمایشگاه‌ها و تشکل‌های نشر تشکیل شده؛ به زودی جلسه‌ای خواهند داشت و تمامی موارد در آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

    شهرام‌نیا تاکید کرد: از دید ما نوع پیمانکار خیلی مهم نیست و شهرداری براساس مزایده و مناقصه پیمانکاران مربوطه را تعیین کرد. رادیو نمایشگاه نیز در اختیار کمیته‌ها قرار گرفته و تاکید داشتیم مطلقا از پخش پیام‌های بازرگانی خبری نباشد.

    وی تاکید کرد: تجربه واسپاری روابط عمومی و تبلیغات به تشکل‌های نشر نیز کار جدیدی بود که بخشی از مشکلات به این مسئله برمی‌گردند. نهایتا همانطور که اشاره شد کارگروه تبلیغات باید موارد اسپانسر و تبلیغات را پیگیری کند و آیین‌نامه جذب اسپانسر‌ها مصوب شود که به زودی انجام خواهد شد. به نظرم به غیر از یک مورد مسئله خاصی نیز در این حوزه وجود نداشته که رسیدگی می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت