نمایشگاه کتاب تهران (۲۴۰)

آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای روزهای پایانی نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به استقبال فوق تصور از نمایشگاه بین المللی کتاب در مجموعه شهر آفتاب، از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای روزهای پایانی این نمایشگاه خبر داد.

آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت برای روزهای پایانی نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار داریم تصریح کرد: تمامی امکانات حمل و نقل عمومی برای روزهای پایانی هفته آماده خدمات رسانی به شهروندان است.
    وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها آمار دیدار از مجموعه شهر آفتاب در دو روز پایانی هفته بیشتر خواهد بود تاکید کرد: مترو به عنوان وسیله ارزان، مطمئن و سریع بهترین راه برای رسیدن به نمایشگاه کتاب است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه خدمات دهی از طریق مترو به گونه ای است همه مسافران به موقع به مقصد می رسند افزود: بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همچنین می توانند با استفاده از خط سه مترو در ایستگاه نعمت آباد پیاده شده و با اتوبوس های مستقر در این پایانه به شهر آفتاب بروند.

    وی در مورد فاصله حرکت قطارهای شهری گفت: با توجه به آمار تردد مسافران سرفاصله حرکت قطار های این مسیر افزایش یا کاهش می یابد.
    تشکری افزود: در هفته جاری به دلیل کاهش بازدیدها از شهر آفتاب سر فاصله مترو به حدود 15 دقیقه افزایش یافت اما در صورتی افزایش مسافر در این خط امکان کاهش سرفاصله به پنج دقیقه نیز وجود دارد.

    * استقبال بیشتر از سه خط اتوبوسرانی برای مسیر نمایشگاه
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به استقبال گسترده بازدید از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب که فوق تصور تمامی برگزارکنندگان بود خاطر نشان کرد: در زمینه حمل و نقل عمومی برای انتقال به شهر آفتاب و تردد بازدیدکنندگان از قسمت های مختلف نمایشگاه کتاب از شرایط ایده آل برخوردار بودیم.

    وی با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی نه خط از میدان رسالت، پایانه خاوران، میدان راه آهن، پایانه آزادی، پایانه نعمت آباد، پایانه بیهقی، پایانه جنوب، پایانه شاهد و میدان صنعت را به انتقال شهروندان اختصاص داده است خاطر نشان کرد: با اختصاص 200 دستگاه به این خطوط به غیر از ایستگاه های پایانه آزادی، میدان رسالت و ترمینال جنوب استقبالی از ایستگاه های اتوبوس نشده است.

    به گفته وی هر رام قطار در روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته با سر فاصله شش دقیقه و سی ثانیه بیش از دو هزار نفر را به شهر آفتاب منتقل کرده است.

    تشکری هاشمی همچنین به یکصد و 50 دستگاه تاکسی که از هشت مسیر شهروندان را به شهر آفتاب منتقل می کنند اشاره و تاکید کرد: 50 دستگاه تاکسی برای خدمات دربستی در نمایشگاه حضور دارند.

    وی گفت: در داخل نمایشگاه پنج شنبه و جمعه 75 دستگاه اتوبوس دو کابین، 20 دستگاه اتوبوس تک کابین، یکصد دستگاه ون و 50 دستگاه شاتل برقی برای انتقال بازدیدکنندگان از پارکینگ و ایستگاه مترو به قسمت های مختلف شهر آفتاب خدمات رسانی کردند.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور ناشران داخلی و خارجی از ١٥ تا ٢٥ اردیبهشت ماه در شهرآفتاب دایر است.
    مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با 138هکتار وسعت در مجاورت مرقد مطهر امام راحل واقع شده که امسال برای نخستین بار میزبان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت