با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن

فعالان معدنی ایرانی و خارجی در کرمان گردهم می‌آیند

عصر نمایشگاه- فعالان معدنی از داخل و خارج کشور با برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته در کرمان گردهم می‌آیند.

فعالان معدنی ایرانی و خارجی در کرمان گردهم می‌آیند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس, استان کرمان از سوم تا ششم تیرماه سال جاری میزبان ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی است و فعالان معدنی از هشت کشور جهان در این برنامه حضور دارند.

    نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی با موضوع برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته صبح امروز در محل اتاق بازرگانی استان کرمان برگزار شد و حامد نظری‌زاده دبیر کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: همایش معدن و فرصت‌های معدنی از سوم تا هفتم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود و میزبان فعالان معدنی در استان کرمان هستیم.

    وی بیان داشت: نمایشگاه معدن نیز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان برگزار می‌شود.

    **لزوم تلاش برای حضور حداکثری فعالان معدنی در نمایشگاه

    بهادر رئیس کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان هم در سخنانی ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه مهمترین ابزار برای بازاریابی، مرکز تبادل اطلاعات موثر در افزایش مبادلات خارجی و همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی و افزایش سطح تولیدات و درآمد است.

    وی همچنین ایجاد رقابت سالم داخلی و بین‌المللی ایجاد بستر مناسب برای انتقال تکنولوژی و کاهش هزینه‌های تمام شده را از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها برشمرد و تصریح کرد: تلاش برای حضور حداکثری فعالان معدن در ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی باید صورت گیرد.

    **96.6 درصد استخراج معادن کرمان مربوط به 4 ماده معدنی است

    در این نشست همچنین حسن آذرآیین کارشناس معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار داشت: کرمان پهناورترین استان کشور است و زون‌های مختلف زمین‌شناسی در این استان وجود دارد بنابراین کرمان در صدر استان‌های کشور قرار دارد.

    وی خاطرنشان کرد: کرمان با داشتن ذخایر معدنی و تنوع معدنی در صدر استان‌های کشور قرار دارد اما جایگاه ویژه را در صنایع معدنی نداریم در حالی که پیشرفت صنایع معدنی به تکنولوژی، انرژی ارزان و مواد معدنی خام نیاز دارد و بستر مواد معدنی در استان کرمان خوب است اما در تکنولوژی کم و کاستی داریم.

    این کارشناس ابراز داشت: با برگزاری نمایشگاه معدن می‌توانیم تکنولوژی را وارد استان کنیم و استفاده بهینه از نمایشگاه شود.

    آذرآیین تاکید کرد: به لحاظ ضعف قوانین موجود شاهد این امر بودیم که اشخاص حقیقی و حقوقی بدون صلاحیت به معادن وارد شدند و این امر موجب شده معدن استان به حالت رکود برسد و در دهه اخیر در زمینه اکتشاف و صنایع معدنی کار زیادی انجام نشده است.

    وی یادآور شد: قانون اصلاح شده و شرایط ابتدایی برای ورود به بخش معدن گذاشته شده و امیدواریم سرمایه‌گذاری‌های جدید به سرانجام برسد.

    آذرآیین با اشاره به پیشرفت‌های استان کرمان در بخش معدن بیان کرد: سهم استان کرمان در تولید ناخالص داخل کشور 3.1 درصد است که 12 درصد سهم معدن است اما با توجه به ظرفیت معدنی ما عدد پایینی است و باید ارتقا یابد.

    وی میزان ذخایر اکتشاف شده قطعی استان کرمان را 5.8 میلیارد تن ذکر کرد و ادامه داد: استان کرمان در استخراج کنستانتره، گندله، مس کاتدی رتبه نخست کشور را دارد و با 1.2 میلیارد ظرفیت تولید کک در صدر هستیم.

    کارشناس معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اضافه کرد: استان کرمان با 60 میلیون تن استخراج معدنی در 42 ماده معدنی دارای 21 درصد استخراج معدنی کشور است، اما 99.6 دهم درصد مربوط به آهن، مس، ذغال و کرومیت و بر روی دیگر معادن کار نشده است.

    **حضور نمایندگان 8 کشور در نمایشگاه معدن کرمان

    110 کمپانی برای حضور در ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی ثبت‌نام کرده‌اند که 75 درصد از خارج از استان کرمان و 25 درصد از داخل استان هستند و کمپانی‌های خارجی از 8 کشور چین، ایتالیا، کره، ژاپن، ترکیه، سوئد، آلمان و فرانسه نیز در نمایشگاه مذکور شرکت می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت