نمایشگاه کتاب تهران (۲۴۱)

نمایشگاه کتاب تهران سرآمد نمایشگاه‌های کتاب جهان

عصر نمایشگاه- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: به دلیل محدودیت‌های مکان برگزاری نمایشگاه کتاب در سال‌های اخیر و برخی نواقص آن، شهر آفتاب در سال ۸۵ با هدف ساخت مکانی استاندارد برای نمایشگاه کلنگ زده شد.

نمایشگاه کتاب تهران سرآمد نمایشگاه‌های کتاب جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی درباره ضرورت برپایی نمایشگاه کتاب عنوان کرد: ما هر سال در بهار، انتظار نمایشگاه کتاب را داریم. اکنون خوشحالیم که فضایی ایجاد شده تا این رویداد در فضایی استاندارد و نمایشگاهی برگزار شود.

    وی ادامه داد: ساخت واحداث نمایشگاه هزینه فراوانی نیاز داشت اما به دلیل بعد فرهنگی کار تلاش کردیم تمام امکانات ویژه در صحن شورا برای تجهیز نمایشگاه کتاب هزینه شود.

    رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه خوشحال هستیم نمایشگاه کتاب در مکان آبرومندی در حال برگزاری است، افزود: به نظر من این مکان نمایشگاهی در شهر آفتاب موجب شده است تا نمایشگاه کتاب تهران اکنون به عنوان سرآمد نمایشگاه‌های کتاب در دنیا باشد.

    به گفته ناصحی، شهر آفتاب علاوه بر اینکه در محیطی وسیع، زیبا و با امکانات خوب و مناسب افتتاح شده است توانسته است پذیرای نمایشگاهی بین‌المللی در سطح استاندارد باشد.

    استقبال 8 هزار کودک از بخش جنبی کودک و نوجوان نمایشگاه کتاببخش فعالیت‌‌های جنبی کودک و نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به طور متوسط روزانه پذیرایی هزار کودک بوده است به طوری که تا هشتمین روز نمایشگاه، بیش از 8 هزار کودک از این بخش بازدید کرده‌اند.

     سالن سرگرمی‌‌های کودکان نمایشگاه کتاب زیرمجموعه کمیته فعالیت‌‌های فرهنگی درحوزه کودک و نوجوان است که با حضور در نمایشگاه کتاب، برنامه‌‌های مختلفی با رویکرد فرهنگی، سرگرمی و تفریح برای کودکان بازدید کننده در نظر گرفته است.

    بخش جنبی فعالیت فرهنگی به همت انجمن ناشران زنان در نمایشگاه کتاب فعالیت می‌‌کند.

    بر اساس این گزارش، بخش جنبی کودک و نوجوان در ابعاد 300 مترمربع روزانه پذیرای بیش از هزار کودک در نمایشگاه کتاب است و تا هشتمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب، بیش از 8 هزار کودک به همراه والدین‌شان از این بخش بازدید کرده‌اند.

    در بخش جنبی کودک و نوجوان، بیش از 15 غرفه وجود دارد و در هر غرفه 5 مربی آموزشی فعالیت می‌‌کنند. از جمله برنامه‌‌های مختلف این بخش قصه‌گویی، خطاطی، نقاشی، خمیربازی، بازی روبیک (بازی هوش) مشاوره فرهنگی و روانشناسی برای پاسخ به سوالات والدین کودکان است. علاقه‌مندان می‌‌توانند با مراجعه به نمایشگاه بین‌المللی کتاب درشهر آفتاب از برنامه‌‌های این بخش استفاده کنند.
    بخش جنبی کودک و نوجوان با نام سالن سرگرمی کودکان روبروی فرهنگسرای کتاب سالن 9B واقع شده است.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت