مدیرعامل نمایشگاه مشهد:

روز جهانی نمایشگاه ها نمایانگر وسعت و تنوع صنعت نمایشگاهی

عصر نمایشگاه- روز جهانی نمایشگاهها نمایانگر وسعت و تنوع صنعت نمایشگاهی است. این روز برای صنعت نمایشگاهی کشور ما نیز حائز اهمیت است و به ما فرصت می دهد تا اهمیت و تاثیر نمایشگاهها را در تقویت اقتصاد و صنعت مطرح سازیم. امروز، صنعت نمایشگاهی بخش لاینفک ساختار اقتصادی هر کشور است.

روز جهانی نمایشگاه ها نمایانگر وسعت و تنوع صنعت نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه», علیرضا هوشنگ نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد پیامی به مناسبت مراسم روز جهانی نمایشگاه به تحریریه عصر نمایشگاه ارسال کرد متن این پیام به شرح ذیل است:

    بدون تردید برگزاری نمایشگاهها  در توسعه صنعت و اقتصاد هر کشور، از ارزش و اهمیت قابل توجهی برخوردار است.  شعار صنعت نمایشگاهی توسعه بازار و جهانی سازی است وگرایش در جهت جهانی سازی به سرعت ادامه دارد و کماکان برگزارکنندگان بیشتری وارد عرصه بازارهای جدید می شوند.اکنون نمایشگاهها تخصصی و هدفمند تر از گذشته عمل می کنند. برای مشارکت کنندگان نیز حضور در نمایشگاه فرصتی ارزشمند است تا به ارتباطات تجاری مورد نظر خود دست پیدا کنند. در واقع نمایشگاهها مناسب ترین ابزار برای دستیابی به همه اهداف فروش تلقی می شوند.
    آمار نشان می دهد که سالانه حدود 31000 نمایشگاه تخصصی بین المللی در جهان برگزار می شود و 4.4 میلیون غرفه دار و 260 میلیون بازدید کننده در این نمایشگاهها شرکت می کنند. تعداد مراکز نمایشگاهی که بیش از پنج هزار مترمربع وسعت دارند به 1212 مورد رسیده است. بازدیدکنندگان و غرفه داران سالانه 98 میلیارد یورو در این نمایشگاهها هزینه می کنند. صنعت نمایشگاهی 680000 شغل تمام وقت ایجاد کرده است.
    در سالهای اخیر تقریبا در تمامی نقاط جهان، فضای مراکز نمایشگاهی توسعه یافته است. سرمایه گذاری روی مراکز نمایشگاهی، سرمایه گذاری های بلند مدت هستند. این گرایش چشم انداز مثبت صنعت نمایشگاهی را در میان مدت و بلند مدت مشخص می کند. در واقع صنعت نمایشگاهی کماکان تا 10 سال آینده در مسیر رشد حرکت خواهد کرد.
    با این همه دیدگاهها و اولویت های مردم در حال تغییر است و صنعت نمایشگاهی باید این تغییر را تشخیص دهد و اگر می خواهد مخاطب خود را در نمایشگاهها حفظ کند، باید خود را با مشتری جدید انطباق دهد. مشتری امروز در جستجوی بهره وری بیشتر، اتلاف کمتر و ارزش بیشتر است.
    به دنبال توسعه بازارهای بین المللی در سطوح مختلف، نمایشگاهها نیز با لزوم توسعه مضامین جدید و یا توسعه نمایشگاههای بین المللی موجود و ورود به بازارهای جدید مواجه شده اند. برخی ازاین توسعه ها از طریق مشارکت ها و سرمایه گذاری های مشترک و بهره گرفتن از نیروهای متخصص در رشته های مختلف صنعت محقق می شوند.
    از طرفی رقابت برای جلب مشتریان و تغییر شیوه های بازاریابی و استفاده از گزینه های فن آوری پیشرفته، بر پیچیدگی های این صنعت، به شدت می افزاید. پیچیدگی در مدیریت موفق  شرکتهای نمایشگاهی در سالهای آینده چالش برانگیز خواهد بود. بهره گیری از تفکری استراتژیک  و بازاریابی متمرکز و به کار گیری تکنولوژی روز،  بر مجموعه مهارتهای تیم مدیریت نمایشگاه می افزایند.
    برگزاری و مدیریت نمایشگاههای موفق مستلزم داشتن شناخت عمیق تر از مخاطب، خواسته های او و نحوه ارائه این خواسته ها در قالبی جذاب و متقاعد کننده است. در آینده ای نه چندان دور نیاز بزرگترین شرکتهای نمایشگاهی در حوزه  توسعه استراتژی نهفته است. به دنبال بروز پیچیدگی ها ضرورت داشتن یک استراتژی صحیح پدیدار می شود. نوعی استراتژی که بینش و دیدگاهی نسبت به این پیچیدگی ها به دست می دهد و سپس ساخت تاکتیک ها و اقدامات لازم برای گذری موفق از این پیچیدگی را تسهیل می سازد.
    افزودن ارزش به نمایشگاهها تنها راه برای موفقیت واقعی است. برگزارکننده نمایشگاه، برای حفظ نقش واسطه ای خود و اعتماد غرفه دار و بازدیدکننده در آینده، باید نقش خود را در مقام تسهیل کننده ارزش افزوده برای غرفه دار و بازدیدکننده و اهداف تعاملی آنها بیش از پیش تقویت کند. تقویت این نقش مستلزم ابزارهای تحقیقاتی جدید، خلاقیت، استفاده از الگوها و عملکردها و ساخت الگوی مشارکت جدید با جامعه غرفه دار می باشد.
    روز جهانی نمایشگاهها نمایانگر وسعت و تنوع صنعت نمایشگاهی است. کلیه دست اندرکاران این صنعت در سرتاسر جهان از این روز حمایت می کنند و مراسم مختلفی در قالب روز جهانی نمایشگاهها برگزار می شود.  این روز برای صنعت نمایشگاهی کشور ما نیز حائز اهمیت است و به ما فرصت می دهد تا اهمیت و تاثیر نمایشگاهها را در تقویت اقتصاد و صنعت مطرح سازیم. امروز، صنعت نمایشگاهی بخش لاینفک ساختار اقتصادی هر کشور است.
    صنعت نمایشگاهی ایران می تواند با استفاده از تبلیغات، تحقیقات بازار و ایجاد  یک برند جهانی از نمایشگاههای ایران و توسعه آن برای مشتریان خود ارزش افزوده ایجاد کرده و ایجاد مزیت رقابتی نماید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت