نمایشگاه نقاشی «شمس، مولانا» در فرهنگسرای ارسباران

عصر نمایشگاه- اولین نمایشگاه نقاشی گروه هنری «شمس، مولانا» در نگارخانه شماره یکِ فرهنگسرای ارسباران برپا شده است.

نمایشگاه نقاشی «شمس، مولانا» در فرهنگسرای ارسباران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، اولین نمایشگاه نقاشی گروه هنری «شمس، مولانا» در نگارخانه شماره یکِ فرهنگسرای ارسباران برپا شده است. در این نمایشگاه 15 اثر از سارا برادران و غزل شهبازی در سبک های  آبستره، امپرسیونیسم و رومانتیسیسم در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.

    سارا برادران در خصوص آثاری که در این نمایشگاه ارائه کرده است، گفت: آثار نقاشی من، به طور کلی به 2 دسته تقسیم می‌شوند، یکی آثاری که تحت تأثیر فضای شهری ایرانی ولی با رویکردی مدرن به وجود آمده‌اند و دیگری آثاری  که با تلفیق 2 سبک امپرسیونیسم و آبستره انجام شده است. این نمایشگاه شامل آثاری است که با ابزار اکرولیک و کاردک از مناظر طبیعت خلق شده اند. علت انتخاب اکرولیک، درخشش رنگ و در عین حال قابلیت بیان
    بالا و استفاده آسان آن در شرایط خارج از کارگاه بوده است.

    غزل شهبازی افزود: آثار نقاشی من الهام گرفته از اشعار مولانا و رقص سماع است. علاقه من به این سبک از زمانی آغاز شد که با زندگینامه و آثار مولانا شاعر بزرگ ایرانی آشنا شدم و بعد از آن، در نقاشی هایم به شکلی مدرن، هاله هایی از رقص سماع دیده می شود. بیشتر آثار کلاژ است که از ابزار اکرولیک و کاردک استفاده شده. این آثار سبک رومانتیسم را معرفی می کند.

    «سارا برادران» متولد سال 1373 و «غزل شهبازی» متولد 1375 تهران و هر 2 دانش آموخته رشته نقاشی از دانشکده هنر و معماری تهران مرکز در مقطع کارشناسی هستند. این هنرمندان تاکنون، در چند جشنواره و نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده اند.

    علاقمندان به بازدید از این نمایشگاه می توانند تا 31 خرداد همه روزه از ساعت 14 الی 20 به گالری شماره یکِ فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان٬ خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت