هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی افتتاح شد

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی گفت: با توجه به سرعت، کیفیت و لزوم کوچک‌سازی صنایع می‌توان ادعا کرد که چاپ دیجیتال افق آینده صنعت چاپ است.

هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایبنا, در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی که ساعتی پیش در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران در بوستان گفتگو برگزار شد، مدیرکل دفتر امورچاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع فعالان صنعت چاپ کشور با اشاره به لزوم توجه به چاپ دیجیتال گفت: اهمیت چاپ دیجیتال بر هیچ یک از فعالان حوزه چاپ و بسته‌بندی پوشیده نیست و به‌دنبال تغییرات گسترده‌ای که درطول این سال‌ها به وجود آمده است، حرکت در این مسیر اجتناب‌ناپذیراست.

    وی افزود: به دنبال تحولاتی که در حوزه نظارت و اعطای مجوز انجام شده است، همچنین تغییراتی در فرایندها، مطالعات و پژوهش‌ها معتقدم که باید در قوانین این حوزه بازنگری و تجدیدنظر شود.

    دانش با بیان اینکه چاپ دیجیتال افق آینده صنعت چاپ است، عنوان کرد: به دنبال افزایش سرعت تغییرات در حوزه چاپ، افزایش کیفیت محصولات چاپی و کوچک‌سازی و تجمیع فضاها معتقدم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نگاه ویژه‌تری به این حوزه داشته باشد.

    وی یادآور شد: امیدوارم در مسیر تحول و اقدامات پیش روی صنعت چاپ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند از همکاری و راهنمایی پیشکسوتان و فعالان این حوزه بهره بگیرد.

    در بخش دیگر این مراسم، جلال ذکایی؛ رییس هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی نیز در سخنانی گفت: نمایشگاه هشتم مانند نمایشگاه پنجم تجربه سختی را پشت سر می‌گذارند زیرا در آن دوره نیز ما در شرایط اقتصادی سختی بودیم که عمدتا به دلیل عدم ثبات نرخ اقتصادی بود و به همین دلیل از حضور پررنگ شرکت‌کنندگان تقدیر می‌کنم.

    وی ادامه داد: صنعت چاپ به‌خصوص در حوزه چاپ دیجیتال صنعتی وارداتی است و قیمت‌ها در آن به نرخ ارز و تحولات آن بستگی دارد و عمدتا باید به آرامش برسد تا واردکنندگان و مصرف‌کنندگان بتوانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

    ذکایی با بیان اینکه صنعت چاپ دچار تحولات زیادی شده است، افزود: ما دگردیسی در صنعت چاپ را پذیرفته‌ایم و خود را برای شرایط مختلف آماده کرده‌ایم. در این میان تحول موضوعی است که به صورت ویژه باید روی آن کار کنیم.

    وی تاکید کرد: امیدوارم در آینده نزدیک واحدهای چاپ دیجیتال توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تشکل‌های فعال در این حوزه ساماندهی شوند و با این اقدام جلوی برخی اقدامات سودجویانه مثل قاچاق کتاب و نشر زیرزمینی که بلای جان چاپ و نشر شده است گرفته شود.

    همچنین غلامرضا شجاع؛ مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در سخنانی عنوان کرد: خوشحال هستم در نمایشگاهی حضور دارم که صفر تا صد آن مربوط به یک رسته شغلی خاص است و اثری از پراکندگی و رسته‌های دیگر در آن نیست و کارها به صورت تخصصی دنبال می‌شود.

    وی افزود: خوشبختانه در این نمایشگاه همه چیز تخصصی است، شرکت‌کنندگان همه در حرفه خود سرآمد هستند و بازدیدکنندگان و مخاطبان نیز همه متخصص و مرتبط با این حوزه هستند.

    شجاع با اشاره به کارکردهای چاپ دیجیتال، گفت: فعالان چاپ افست باید بدانند که چاپ دیجیتال رقیب آن‌ها نیست بلکه تکمیل‌کننده فعالیت‌ آن‌ها است و می‌توانند به کمک چاپ دیجیتال بسیاری از فعالیت‌های چاپی را توسعه دهند.

    وی با اشاره به مشکل بحران ارز برای فعالان صنعت، توضیح داد:‌ به دنبال تعاملات و ارتباطاتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داریم این آمادگی وجود دارد تا دغدغه واردکنندگان ماشین‌آلات و مواد اولیه به گوش مسوولان برسد و تلاش می‌کنیم راهکاری پیشنهاد کنیم تا ماشین‌های چاپ دیجیتال، مرکب و مواد مصرفی بتوانند از ارز دولتی استفاده کنند.

    هشتمین نمایشگاه چاپ دیجیتال تا اول تیر ماه هر روز از ساعت 10 تا 18 در محل دایمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران در بوستان گفتگو برپا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت