استاندار مرکزی:

نمایشگاه دائمی گل محلات در سال جاری به بهره برداری می رسد

عصر نمایشگاه- استاندار مرکزی با اشاره به اینکه این استان در رده دوم تولید گل و گیاه کشور قرار دارد، گفت: نمایشگاه دائمی گل و گیاه در محلات تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

نمایشگاه دائمی گل محلات در سال جاری به بهره برداری می رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا, سید علی آقا زاده در حاشیه افتتاح هفتمین نمایشگاه گل و گیاه در استان  افزود: علیرغم اینکه این استان دارای اقلیم خشک است، اما دومین تولید کننده موثر گل و گیاه در کشور هستیم .

    وی ادامه داد: تبادل تجربیات بین استان های کشور یکی از اهداف برگزاری اینچنین نمایشگاهی است. برگزاری نمایشگاه گل و گیاه و تجهیزات کشاورزی به غیر از تبادلات تجربیات و دانش، قطعا در ایجاد درآمد پایدار، رونق اقتصادی و فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی موثر است.

    استاندار مرکزی با اشاره به اهمیت کاشت گیاهان دارویی، گفت: در این نمایشگاه شاهد هستیم که تولیدکنندگان مبتکر در شرایط کم آبی استان، اقدام به کاشت و تولید گیاهان دارویی در مزارع کرده اند، که این امر نشان دهنده ارزش افزوده این محصولات است. کم کم تولید کنندگان و کشاورزان ما به سمت مسیری حرکت می کنند که با اقلیم کم آب و خشکسالی کنار بیایند و تولید را ادامه دهند.

    آقا زاده گفت: نرخ ارز در بازار ارز بالا رفته ولی تا آنجاکه مقدور باشد، هر تولید کننده ای که بخواهد در راستای چارچوب قانونی تولید داشته باشد، حتما از ارز دولتی 4 هزار و 200 تومانی بهره مند خواهد شد. برای اولین بار در 10 سال اخیر زمین نمایشگاه دائمی گل و گیاه محلات که سال ها مطالبه تولیدکنندگان ما بود، واگذار و اقدامات مربوط به احداث آن آغاز شده است و قرار است امسال این نمایشگاه به بهره برداری برسد .

    استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تجهیزات گلخانه ای بخشی از زیر مجموعه طرح اشتغال روستایی است، گفت: استقبال مناسبی برای ایجاد گلخانه ها در روستاها صورت گرفته، ولی مشکل کندی پرداخت تسهیلات توسط بانک ها باید در تهران پیگیری شود که امیدواریم با رفع این مشکلات که هم وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و هم ریاست محترم جمهور بر اجرای آن تاکید داشته اند، به اهداف اصلی طرح دست پیدا کنیم.

    به گفته وی، تاکنون حدود 10 میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال روستایی به متقاضیان در استان پرداخت شده است.

    هفتمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه ، اولین نمایشگاه تخصصی گلخانه و فضای سبز و سومین نمایشگاه تخصصی خدمات و مبلمان شهری در اراک آغاز بکار کرد و تا روز جمعه یکم تیر ماه 97 از ساعت 16 الی 22 در سالن های پارس پردیس و پرشیا محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی در فضایی به وسعت ده هزار متر مربع پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت