نمایشگاه کتاب تهران (۲۴۵)

۶۴ ناشر از حضور در نمایشگاه کتاب سال آینده محروم شدند

عصر نمایشگاه- همایون امیرزاده از محرومیت ۶۴ ناشر از حضور در نمایشگاه کتاب سال آینده و نمایشگاه های استانی کتاب خبر داد.

۶۴ ناشر از حضور در نمایشگاه کتاب سال آینده محروم شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از دانشجو ، نشست خبری همایون امیرزاده رئیس شورای نظارت و ارزیابی و محمدرضا توکل صدیقی مدیر کمیته ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب برگزار شد.

    همایون امیرزاده با بیان اینکه نظارت بر نمایشگاه به عنوان پدیده ای بزرگ در کشور امری طبیعی است گفت: نظارت ها عموما شکلی و محتوایی است. در امر نظارت شکلی ارتباط خوبی میان ارشاد و تشکلهای نشر وجود داشت. اگر این همکاری نبود شاهد برگزاری شکوهمند نمایشگاه در شهر آفتاب نبودیم.

    وی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده ها تعاملی بوده است افزود: جلسات برگزار شده میان مسئولان سبب رویه‌سازی امور شد.

    امیرزاده به رویه شورای نظارت و ارزیابی در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و یادآور شد: در مرحله اول تذکرات شفاهی انجام می‌شود و پس از آن دو ساعت فرصت به غرفه دار داده خواهد شد. بعد از این مدت باز نظارت نیز انجام میشود. بعد از این در صورت عدم توجه غرفه داران، تذکر کتبی داده می‌شود.

    به گفته رئیس شورای نظارت و ارزیابی، تا به امروز 500 گزارش داده شده که از این تعداد، 85 رأی صادر شد. در مجموع برای 64 مورد منجر به محرومیت از حضور در نمایشگاه کتاب سال آینده و نمایشگاه‌های کتاب استانی شد. بیشترین مصادیق مربوط به فروش آثار غیر، فروش محصولات غیر از کتاب، واگذاری غرفه و نقد کردن بن‌ها بود. در زمینه بن کارت نیز شش ناشر محروم شده‌اند.

    امیرزاده یادآور شد: بن‌های کتاب اعتباری است که باید در حوزه کتاب صرف شود. متاسفانه نیزان در نظر گرفته شده کم است و لز میان 5 میلیون دانشجو تنها 300 هزار دانشجو از این بن ها بهره مند می شوند. اما با وجود این بن های کتاب اعتباری است که باید در این زمینه صرف شود. ما در شورای نظارت همیشه در ایام نمایشگاه به مانیتورینگ کردن می پردازیم و این امر را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت