حضور سازمان تامین اجتماعی در نمایشگاه ایران‌هلث

عصر نمایشگاه- بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ایران معروف به «ایران هلث» (IranHealth) از ٢٩ خرداد تا ١ تیرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بر پا بود.

حضور سازمان تامین اجتماعی در نمایشگاه ایران‌هلث
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از پایگاه خبری تامین اجتماعی, در این نمایشگاه دو شرکت از زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی حضور پررنگی داشتند: شرکت اوزان و شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی. به منظور اطلاع از چند و چون این نمایشگاه، با مدیران عامل این دو شرکت، دکتر رضا آقامحمدیان، مدیر عامل شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی و دکتر سعیدرضا رحم دار، مدیرعامل شرکت اوزان گفت‌وگو کردیم که مشروح آن در پی می‌آید: شرکت شما در چه بخش‌هایی از حوزه درمان فعال است؟

    شرکت اوزان: شرکت اوزان به عنوان شرکتی پیشرو در حوزه درمان و سلامت کشور و با تعلق ١۰۰ درصدی به سازمان تامین اجتماعی فعالیت می‌کند. تامین و بازاریابی تجهیزات پزشکی در همه سطوح، از های‌تک، سرمایه‌ای و نیمه‌سرمایه‌ای گرفته تا اقلام مصرفی، عرضه آمبولانس مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی، مشارکت و مشاوره در تجهیز بیمارستانی، تولید ماده ترمیمی آمالگام دندانپزشکی، ارائه خدمات کالیبراسیون تجهیزات پزشکی و فعالیت در حوزه واردات دارو و مواد اولیه دارویی، گسترۀ عظیم فعالیت‌های شرکت را نشان می‌دهد که همراه با سابقه طولانی شرکت، اعتبار ویژه‌ای به شرکت بخشیده است. اگر بخواهم به طور خلاصه به سابقه شرکت اشاره کنم، باید بگویم که اوزان از سال ١٣٤٨ در حوزه بازرگانی فعال بوده و  از سال ٦١ به جهاد سازندگی واگذار شده که در سال ٦٤ هم تمامی سهام آن در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار داده شده است. اوزان سال‌ها است که در حوزه بازرگانی تجهیزات پزشکی فعال بوده و از سال ١٣٨١ هم موفق به اخذ مجوز وارد عرضه داروهای فوریتی و تک نسخه ای شده است. در سال ١٣٨١ واحد کالیبراسیون تجهیزات پزشکی راه‌اندازی شد و همچنین در دی ٨٩ مجموعه شهید فقیهی که مجموعه‌ای شناخته شده در عرصه تولید مواد دندانپزشکی و ساخت آمالگام دندانی است، در شرکت اوزان ادغام شد و به عنوان واحد تولیدی شرکت اوزان ادامه فعالیت داد. کارخانه شهید فقیهی تنها تولیدکننده ماده ترمیمی دندانپزشکی در ایران است که به دلیل مشکلات مالی و سوء‌مدیریت، دچار مشکلات فراوانی بود و در آستانه ورشکستگی قرار داشت که با حمایت و پشتیبانی‌های مالی و مدیریتی شرکت اوزان توانست به دوران اوج خود بازگردد. جالب است بدانید این مجموعه اگرچه تنها تولید کننده ماده آمالگام در کشور بوده است، لیکن به دلیل سوء‌مدیریتی که عرض کردم، سهم بازار آن در سال ٩٢ به زیر ١۰ درصد رسیده بود و محصولات وارداتی چینی توانسته بودند سهم بازار آن را تصاحب کنند، اما اکنون با قدرت تمام در حال فعالیت است و بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از چهار پنج سال تلاش شبانه‌روزی، سهم بازار آن به ٨۰ درصد رسیده است؛ رکوردی حاصل شده که از یک طرف، بالاتر از پیش‌بینی‌ها و هدف‌گذاری‌های استراتژیک ما است و از طرف دیگر بالاتر از هر زمانی در تاریخ ٣٢ ساله این کارخانه است.
    شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی: این شرکت در زمینه تجهیز و راه‌اندازی مراکز درمانی سازمان تامین‌اجتماعی و همچنین تامین تجهیزات موردنیاز این مراکز با هدف افزایش بهره‌وری و ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی فعالیت می‌کند.
    به منظور دستیابی به چه اهدافی در نمایشگاه امسال شرکت کردید؟
    شرکت اوزان: نمایشگاه ایران هلث، اهمیت فوق‌العاده‌ای برای شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات پزشکی دارد و فرصت خیلی مهمی برای شرکت‌ها به منظور معرفی توانمندی‌هایشان، مذاکره با تامین‌کنندگان، مشتریان و مراکز درمانی است. بالطبع مذاکرات چهره به چهره با مدیران سایر شرکت‌ها و متولیان و مسئولان حوزه سلامت کشور، مهمترین کارکرد این نمایشگاه برای شرکت اوزان است. در لیست مشتریان شرکت اوزان، مشتریانی از سراسر کشور هستند که معمولاً در فرصت نمایشگاه می‌توانیم با آنها از نزدیک صحبت کنیم. اگر مشکلات یا پیشنهادهایی دارند، مطرح کنند و سعی کنیم با همفکری به راه‌حل‌های مشترک و مهم دست یابیم. همین نمایشگاه فرصت طلایی برای گسترده‌تر کردن بازار ما و تحقق اهداف بازاریابی شرکت است. فروش شرکت اوزان در طول چهار سالی که به عنوان مدیرعامل توفیق همکاری داشتم، به بیش از چهار برابر افزایش داشته است. این دستاورد مهم نتیجه تلاش شبانه‌روزی است.
    شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی: هدف شرکت از حضور در نمایشگاه امسال عبارت است از: تعامل بیشتر با مسئولان و کارشناسان مراکز درمانی، معرفی توان تخصصی شرکت در زمینه تجهیز، ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های طراحی تا بهره‌برداری از مراکز درمانی، ایجاد تعاملات و همکاری بیشتر با تولیدکنندگان داخلی، معرفی توانایی شرکت در تامین تجهیزات سایر مراکز درمانی در قالب پروژه‌های خصوصی و نیز اخذ نظرات، پیشنهادها و انتقادهای مراکز با هدف افزایش سطح رضایت مشتریان.
    تا کنون در چند دوره از برگزاری نمایشگاه IranHealth مشارکت داشته‌اید؟
    شرکت اوزان: شرکت اوزان در اکثر دوره‌ها حضور داشته است، ولی ممکن است در دوره‌هایی به دلیل نبود ظرفیت لازم یا برنامه‌ریزی نامناسب، امکان حضور قدرتمند وجود نداشته باشد. در چهار سال اخیر شرکت اوزان بزرگ‌ترین و زیباترین غرفه نمایشگاه را در سالن ٣٨ به عنوان سالن اصلی نمایشگاه در اختیار داشته است. بالطبع این حضور و مشارکت قدرتمند، نیازمند تامین زیرساخت مورد نظر شرکت است که سعی می‌شود در هر دوره با تعامل سازنده با برگزارکنندگان نمایشگاه ایران هلث محقق شود.
    شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی: در حداقل ١٥ دوره مشارکت فعال داشتیم.
    چه خدمات و محصولاتی در نمایشگاه امسال ارائه کرده‌اید؟
    شرکت اوزان: شرکت اوزان در سال‌های اخیر حضورش در نمایشگاه ایران هلث، مشارکت و همکاری با شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات پزشکی را در دستور کار داشته است. لذا بخشی از فضای غرفه در ایران هلث ٩٧ به معرفی همکاری‌های مشترک شرکت اوزان و شرکت‌های تامین‌کننده، اختصاص یافته است. شرکت اوزان به دلیل حجم بالای پروژه‌های کاری با تعدادی زیادی از شرکت‌ها و تامین‌کنندگان تجهیزات پزشکی همکاری مشترک و مستقیم دارد. علاوه بر این، در بخشی از غرفه هم به معرفی توانمندی‌های بخش‌های فروش و بازاریابی، تجهیز بیمارستانی و حوزه تولید آمالگام اوزان پرداخته شده است.
    سطح کیفی نمایشگاه را چگونه می‌بینید؟ در مقایسه با نمایشگاه‌های سال‌های گذشته، چه نقاط ضعف و قوتی دارد؟
    شرکت اوزان: سطح کمی و کیفی نمایشگاه در سال‌های اخیر، همواره روند صعودی داشته است. اگرچه در سه سال اخیر و به دلیل تبعات و فشار هزینه‌ای طرح تحول سلامت بر شرکت‌های تجهیزات پزشکی که ناشی از افزایش مطالبات این شرکت‌ها از مراکز درمانی است، شرکت‌ها اوضاع مناسبی ندارند. به طور طبیعی، ممکن است این موضوع عامل تاثیرگذاری بر رونق این نمایشگاه به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی شرکت‌های تجهیزات پزشکی باشد. البته اوزان با مدیریت مناسب نقدینگی و کنترل مطالبات توانسته است کمترین آسیب را متحمل شود و اتفاقاً رشد فوق‌العاده و بی‌سابقه‌ای را هم تجربه کرده است، ولی شاید باید گفت که  وضع کنونی صنعت خوب نیست. امیدوارم با اعمال اصلاحاتی در این طرح، وضعیت بهبود یابد.
    شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی: سطح کیفی نمایشگاه امسال خوب است. از نقاط قوت آن می‌توان به حضور پررنگ تولیدکنندگان اشاره کرد. از نقاط ضعف آن هم گفتنی است با توجه به گستردگی فیلد تجهیزات پزشکی و شرکت‌های فعال در این زمینه به نظر می‌رسد به علت برگزاری کنگره علمی - تخصصی، حضور شرکت‌ها در این نمایشگاه کمتر شده است. از طرفی به نظر می‌رسد مشکلات اقتصادی اخیر و نوسانات نرخ ارز نیز در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است.
    به نظر شما برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند در نهایت به افزایش کیفی و کمی ارائه خدمات درمانی تامین اجتماعی به بیمه شدگان منجر شود؟
    شرکت اوزان: بدون تردید تاثیرگذار است. تامین اجتماعی به عنوان نهادی که بیشترین مراکز درمانی در کشور را داراست، یکی از بزرگ‌ترین مشتریان تجهیزات پزشکی در کشور است و بخش قابل توجهی از هزینه درمان سازمان، به تامین تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است. مدیریت تامین و خرید تجهیزات پزشکی که با حفظ یا بهبود کیفیت، فشار هزینه‌ای کمتری به سازمان وارد کند، می‌تواند یک از رویکردهای استراتژیک اصلی باشد که در همین نمایشگاه یا گردهمایی اینگونه امکان تحقق آن است. حضور همزمان مسئولان حوزه درمان سازمان و شرکت‌های تجهیزات پزشکی، فرصت مغتنمی است تا دیدگاه‌ها به هم نزدیک‌تر شده، ارتباطات قوی‌تر شود و در نهایت راهبرد مدیریت تامین باکیفیت و به‌صرفه تجهیزات پزشکی مراکز درمانی تامین اجتماعی محقق شود. شرکت اوزان در این میان، تسهیل کننده و کمک‌رسان است تا این اهداف بزرگ حاصل و خدمات بهتری به بیمه شدگان ارائه شود.
    شرکت بازرگانی بین‌المللی تامین اجتماعی: بله. قطعاً اینگونه فضاها به دلیل ایجاد رقابت میان شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات و ارائه‌دهنده خدمات در حوزه سلامت موجب افزایش کیفی و کمی خدمات می‌شود. علاوه بر اینکه برگزاری این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای آشنایی هر چه بیشتر کارشناسان با فناوری‌های نوین تجهیزات در حوزه‌های مختلف پزشکی و هتلینگ پزشکی است و نشست‌های جانبی منجر به تبادل‌نظر و انتقال تجربیات فی‌مابین می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت