۵ رویکردی که صنعت نمایشگاهی باید بر آن نظارت داشته باشد

عصر نمایشگاه- در بررسی بسیاری از همایش‌هایی که در ارتباط با صنعت نمایشگاهی در سرتاسر جهان برگزار شده، با مواردی برخورد می‌کنیم که صنعت نمایشگاهی در سال جاری با آن روبه‌رو خواهد بود.

۵ رویکردی که صنعت نمایشگاهی باید بر آن نظارت داشته باشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در اینجا به تحولاتی که بر صنعت نمایشگاهی موثرند، می‌پردازیم.

    1- هسته به ظاهر پایدار
    با وجود تنش‌های سیاسی، تقویت سیستم حمایت از تولیدات داخلی و آسیب‌پذیری مشخص تجارت آزاد، اکنون شاهد آن هستیم که هم اقتصاد جهانی هم صنعت نمایشگاهی به طور کلی، با نرخی بالاتر از حد انتظار رشد می‌کنند. برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها از این تغییر که در نحوه تخصیص بودجه بازاریابی رخ داده، بهره‌مند می‌شوند. از طرفی، تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که شرکت‌ها هزینه کمتری روی تبلیغات صرف می‌کنند و بیشتر توجه‌شان به رویدادهای زنده (و بازاریابی دیجیتالی) معطوف شده است. در خصوص مراکز نمایشگاهی، تحقیقات نشان می‌دهند که در همه بخش‌های جهان، ظرفیت‌های مراکز نمایشگاهی در حال توسعه است- یک سیگنال بسیار قوی که سرمایه‌گذاران (عموما دولتی) انتظار دارند که صنعت نمایشگاهی درآمد و سود بیشتری را در سال‌های پیش رو به دنبال داشته باشد- و این براساس انعطاف‌پذیری و سازگاری چشمگیری است که صنعت نمایشگاهی بارها و بارها در گذشته نشان داده است. اما در حالی که صنعت ما همیشه از تحولات بازار پیروی می‌کند، مسئله رشد، یک امر بدیهی و مسلم نیست و رشد سیستماتیک فقط از طریق توسعه آورده‌های صنعت نمایشگاهی حاصل می‌شود.

    2- داده‌ها بر رویکرد دیجیتال دلالت دارند
    با این همه، خاصیت انعطاف‌پذیری و سازگاری بالای صنعت نمایشگاهی، احتمالا با بزرگ‌ترین آزمون خود روبه‌روست که در عین حال می‌تواند یک فرصت نیز باشد. این آزمون از طریق رشد مستمر در حجم داده‌ها و تغییر جهت به سمت دیجیتالیسم اعمال می‌شود. ما می‌دانیم که مدیریت ارشد مراکز نمایشگاهی در سطح جهانی، سرمایه‌گذاری اصلی و توجه خود را بیش از گذشته بر دو حوزه معطوف کرده‌اند: الف) ساخت مدل‌های تجاری جدید برای محیط بازاریابی داده‌محور، ب) و در آینده، روی اثبات مدل تجاری موجود که بر اساس مترمربع است و این مهم از طریق محصولات جدید صورت خواهد گرفت. در همین راستا، سرمایه‌گذاری‌ها در محصولات موجود کاهش خواهد یافت. شاخص دیجیتالی‌کردن در تحقیقات UFI نشان می‌دهد که ما در مقام یک صنعت، شروع به دیجیتالی‌کردن خود کرده‌ایم‌ و این صرفا یک الزام است؛ زیرا ما باید بتوانیم کماکان با شرکت‌هایی که راه‌حل‌های پیچیده‌ای برای تعامل مستقیم با مشتریان خود می‌سازند و زنجیره ارزش سنتی را قطع کرده‌اند، مرتبط باقی بمانیم.

    3- مبهم‌شدن مرزها
    علاوه بر مسئله داده، رویکرد مهم دیگری که سرعت این جریان را بیشتر می‌کند، مبهم‌شدن مرزهایی است که به لحاظ سوابق تاریخی چارچوب رویدادها را از هم جدا می‌کند؛ رویدادهایی همچون نمایشگاه‌ها، کنگره‌ها و کنفرانس‌ها‌ و این امر تداوم و شدت خواهد داشت. بسیاری از رویدادهای تجاری که به سرعت رشد می‌کنند، در حال حاضر توسط «برگزارکنندگان موردی» مدیریت می‌شوند. جوامع دیجیتالی که ضرورت ملاقات رو‌در‌رو را دریافته‌اند در پاسخ به این نیاز، فرمت‌های ترکیبی مانند «اجلاس وب» را ارائه داده‌اند که بخشی از آن نمایشگاهی، بخشی کنفرانسی و بخشی فستیوالی است. همچنین بخش‌های تفریحی بیشتری در رویدادهای B2B گنجانده شده‌اند تا با مخاطب جدید و سلایق او انطباق داشته باشند. با رشد و رونق رویدادهای تجاری ترکیبی، شاهد مشارکت‌هایی بین این برگزارکنندگان جدید و کنگره‌های انجمنی و برگزارکنندگان قدیمی خواهیم بود، اگر چه شاید پیش از این نیز ادغام شده باشند. به این ترتیب هماهنگ با مسیر توسعه و رشد خواهند بود.
    4- تلاش برای یافتن استعدادها و مهارت‌ها
    برگزارکنندگان و صاحبان مراکز نمایشگاهی نیازهای استخدامی و مهارت‌هایی که باید به مجموعه افزوده شود را بازنگری می‌کنند. توسعه فعالیت تجاری صنعت ما  به طور روزافزونی با گروه جدید و نسبتا جوان‌تر رهبران شکل می‌گیرد. ورود این گروه جوان عمدتا از طریق بازیگران بین‌المللی صنعت نمایشگاهی، به سرعت افزایش می‌یابد.هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از برنامه‌نویسان با استعداد در سرتاسر جهان، فرصت‌های جدیدی را برای رهبران آینده مطرح می‌کنند تا متمایز و شاخص ظاهر شوند. در عین حال هنوز هم به برنامه‌های آموزشی نیاز داریم تا مهارت‌های لازم برای نیازهای روزانه تامین شوند، به ویژه در مراکز نمایشگاهی. صنعت نمایشگاهی بیش از همیشه روی دعوت از رهبریت و مهارت‌ها در سایر بخش‌ها تمرکز خواهد کرد و به دنبال افزودن تنوع بیشتر به سطوح ارشد مدیریت است. جهت تسهیل این امر، تمرکز بخش منابع انسانی شرکت‌ها، به سمت سرمایه‌گذاری بیشتر روی کارکنان خواهد بود.

    5- چالش امنیتی
    صنعت ما باید در برابر حملات به مردم در سرتاسر جهان، راه‌حل مناسبی ارائه کند تا با چالش ایمنی رویدادها مقابله کند. سال گذشته برگزارکنندگان و صاحبان مراکز نمایشگاهی، برای به حداقل رساندن این خطر همکاری نزدیک‌تری با هم داشتند. این دست همکاری‌ها در همه جا به یک شکل و یک روش انجام نمی‌شود و یک چک‌لیست واحد برای همه انواع رویدادها وجود ندارد. اقدامات امنیتی توسط فرهنگ، قانون محلی و سطوح تهدید بالقوه، تعریف و تعیین می‌شوند.

    بزرگ‌ترین چالش برای نمایشگاه‌ها
    در حالی که مراکز نمایشگاهی غالبا با بهترین عملکردهای محلی آشنایی دارند، غرفه‌داران و بازدیدکنندگان همیشه از برگزارکنندگان راه‌حل می‌خواهند. شاید ایمنی بیش از سایر موارد به واسطه همکاری بین‌ همه طرف‌های دخیل در برگزاری نمایشگاه شکل می‌گیرد و این شامل تامین‌کنندگان خدمات نیز می‌شود.

     

    نویسنده: کای هاتندورف، مدیرعامل UFI

    مترجم: شیرین شریفیان، مسئول تحقیقات نمایشگاه بین‌المللی مشهد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت