فردریش‌ هافن؛ نمایشگاهی با سقف چوبی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه فردریش ‌هافن یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های نمایشگاهی آلمان است که در زمینه رویدادهایی که با موضوعات و تم‌های فراغت و تفریح برگزار می‌شوند، برترین نمایشگاه اروپا نیز محسوب می‌شود.

فردریش‌ هافن؛ نمایشگاهی با سقف چوبی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، این مرکز نمایشگاهی در شهر فردریش‌ هافن، یکی از جنوبی‌ترین شهرهای آلمان و در ساحل دریاچه کنستانس در نزدیکی مرزهای سوئیس و اتریش قرار دارد.
    فردریش‌ هافن با جمعیتی حدود 60هزار نفر محل تولد هوانوردی آلمان نیز هست و ایستگاه‌های کشتی در کنار فرودگاه، امکانات حمل‌و‌نقل فوق‌العاده‌ای را برای این شهر فراهم می‌کند.
    همچنین شهر فردریش‌ هافن مهم‌ترین مرکز توریستی و تفریحی در نزدیکی دریاچه کنستانس است.
    نمایشگاه فردریش‌ هافن یکی از مدرن‌ترین مراکز نمایشگاهی در اروپاست. این نمایشگاه با 12 سالن و حدود  85هزار متر مربع فضای نمایشگاهی، اتاق‌های کنفرانس با انعطاف‌پذیری متناسب و با کاربری‌های مختلف، دو محوطه فضای باز در کنار دریاچه، دو ورودی چند‌منظوره شرقی- غربی با مرکز خدمات و اتاق‌های کنفرانس امکان برگزاری دو نمایشگاه همزمان را نیز دارد و به مشتریان خود طیف گسترده‌ای از امکانات قبل نمایشگاه، حین نمایشگاه و پس از نمایشگاه را ارائه می‌دهد.
    این مرکز نمایشگاهی که در سال 2002 و درست در کنار فرودگاه به بهره‌برداری رسید، طیف وسیعی از کاربری‌ها را ارائه می‌کند. در این نمایشگاه ترکیبی منحصر‌به‌فرد از امکانات فنی و رفاهی و زیبایی‌های طبیعی وجود دارد که می‌تواند موفقیت هر رویدادی را تضمین کند و بسیاری از نمایشگاه‌های تجاری که در این مرکز نمایشگاهی برگزار می‌شوند، جزو پیشروترین نمایشگاه‌های صنعت خود هستند.
    سالانه حدود 30 نمایشگاه در این مرکز نمایشگاهی برگزار می‌شود که تعدادی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:
    نمایشگاه   Aero Friedrichshafen در زمینه تکنولوژی حمل‌و‌نقل هوایی
    نمایشگاه  Interboot در زمینه ورزش‌های آبی
    نمایشگاه Motorradwelt  در صنعت موتورسیکلت
    نمایشگاه Eurobike  در صنعت دوچرخه‌سازی
    نمایشگاه   Tuning World  Bodensee در زمینه تیونینگ ماشین.

    سالن‌ها
    این نمایشگاه 12 سالن دارد که سالن‌هایA1  و   A2 ابعاد و کاربری‌های متفاوتی نسبت به سایر سالن‌ها  دارند. سالن A1 با مساحت بیش از 10هزار متر مربع بزرگ‌تر از سایر سالن‌ها طراحی شده ‌و برای کاربری در حوزه سرگرمی مانند کنسرت‌ها و رویدادهای ورزشی نیز استفاده می‌شود. سیستم صوتی قدرتمند، فضای پشت صحنه و اتاق‌های رختکن هنرمندان، سقف بلند و فضایی که با لمس یک دکمه تاریک می‌شود و ظرفیت 10هزار نفر همه و همه امکان برگزاری رویدادهای تفریحی را در این سالن فراهم می‌کند. سالن A2  نیز مانند سالن A1  ولی در ابعادی کوچک‌تر کاربری‌های مشابهی را ارائه می‌کند. 10 سالن دیگر این مرکز نمایشگاهی به صورت دو به دو روبه‌روی هم قرار داشته و همگی 6270 متر مربع مساحت دارند و از نظر کاربری مشابه یکدیگر هستند.

    تاریخچه ساخت
    در 16 ژوئن سال 1998 شورای شهر Friedrichshafen اجازه ساخت این مرکز نمایشگاهی در نزدیکی فرودگاه را صادر کرد.
    7 دسامبر 1998 دوازده پیمانکار بزرگ به مناقصه دعوت شدند و زمین این نمایشگاه در سال 1999 خریداری شد و توسعه اولیه و کار  روی فاضلاب و جاده جدید شروع و کار ساخت این مرکز در 11 اکتبر 1999 رسما آغاز شد.
    شورای شهر  به اتفاق آرا  طرح‌های  شرکت معماری  مشهور‌ هامبورگ Gerkan را برای ساخت این مرکز انتخاب کرد و گروه مهندسی مشترک Hochtief / Tessag Rheinelektra Technik قرارداد ساخت این نمایشگاه را امضا کرد.
    افتتاح رسمی مرکز نمایشگاهی فردریش‌ هافن با یک میهمانی و جشن بزرگ 3 روزه در ماه جولای  2002 آغاز شد و اولین نمایشگاه بین‌المللی این مرکز نمایشگاهی 17 تا 20 آگوست سال 2002 برگزار شد.
    در اکتبر سال  2003، نمایشگاه فردریش‌ هافن جایزه سازه چوبی «Baden Württemberg» را دریافت کرد. با توجه به اینکه بیشتر سقف سالن‌های نمایشگاه از چوب ساخته شده است، بازدیدکننده محیط بسیار دنجی در سراسر سایت  تجربه می‌کند. در کنار سقف شیشه‌ای هرمی‌شکل در ناحیه ورودی، سقف‌های چوبی، با توجه به گستردگی زیاد آن، بسیار چشمگیر است. این سازه ثابت می‌کند که سازه‌هایی با چنین ابعاد می‌تواند به صورت موفقیت‌آمیز از چوب ساخته شوند.
    برنامه‌ریزی اولیه سایت نمایشگاهی براساس شرایط رشد متوسط پیش‌بینی و انجام شده بود، ولی به دلیل رشد سریع و درخواست‌های گسترده و نیاز به سالن‌های جدید در سال 2006 شورای شهر رأی به گسترش محوطه نمایشگاه داد و در سال 2007 کار ساخت  دو سالن دیگر در ورودی شرقی و پارکینگ‌های اضافی در مجاورت زمین‌های نمایشگاه با هزینه 50 میلیون یورو آغاز شد.
    این دو سالن در سال 2009 همزمان با طرح توسعه ضلع شرقی نمایشگاه رسما افتتاح شدند و تعداد سالن‌های نمایشگاه به 12 سالن افزایش یافت. طرح توسعه ضلع شرقی نمایشگاه به جز این دو سالن شامل ورودی جدید، چند سالن و اتاق کنفرانس و فضای پارکینگ با ظرفیت 7000 خودرو بود و با این تغییرات پروژه این نمایشگاه تکمیل شد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت