به دنبال ارزش‌های نهادین در صنعت نمایشگاهی

عصر نمایشگاه- مایک پلداک، مدیرعامل شرکت Glisser، در جست‌و‌جوی آینده فرهنگی شرکت با چند تکنولوژی جذاب است. اخیرا، تیمی از شرکت Glisser در رویداد Shoreditch با مضمون «۲۰۱۸ و فراتر از آن» حضور پیدا کرد.

به دنبال ارزش‌های نهادین در صنعت نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»، هدف این رویداد، توسعه ارزش‌های اساسی شرکت و بحث درباره فرهنگ آن بود. ما با چند سیستم عامل فناوری هوشمند برنامه‌ای بسیار مشارکتی را ترکیب دادیم تا بتوانیم گفت‌و‌گویی سالم ایجاد کنیم، افکار گروه را درک کنیم و سریع به نتیجه‌ای قابل استفاده برسیم. سپس، درباره فرآیندها و فناوری‌های ارائه شده به برنامه‌ریزان جلسات، مدیران منابع انسانی یا بنیانگذاران شرکت که با موضوع پراهمیت ارزش‌های شرکت دست و پنجه نرم می‌کردند، مقاله‌ای ارائه کردیم. ما همچنین نشان دادیم که می‌توان از «فناوری رویداد» یا «فناوری منابع انسانی (HR Tech)» حتی در گروه‌های کوچک با انعطاف بهره برد.

    چرا ارزش‌های شرکت برایمان اهمیت دارد؟
    شرکت Glisser اکنون بیش از 3 سال است که تاسیس شده ‌ و در طول این مدت به طور منظم دیدگاه‌ها و ارزش‌هایمان را مرور می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم برداشت موثری از هدف و نحوه نائل‌شدن به آن وجود دارد.
    نخست، ارزش‌ها و فرهنگ یک شرکت اغلب بازتابی از موسسان آن است، اما با رشد و توسعه شرکت، اعضای اولیه این تیم می‌توانند به ارتقای آن کمک کنند.
    تغییر و تنوع با اعضای قدیمی نکته خوبی است؛ چرا که فرضیه‌های موجود را به چالش می‌کشد و به شما اجازه می‌دهد که به شکل بهتری راه‌های جدیدی را برای کشف نیازهای مشتری پیدا کنید. ارزش‌ها و فرهنگ شرکت به طور روزافزون بر هر کسب‌و‌کاری تاثیر می‌گذارد، به طوری که می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری، ارتقای روحیه کارکنان و کیفیت کار شود. هر شرکت، بزرگ یا کوچک، باید حافظ فرهنگ خود باشد و این را در ارزش‌های خود ساماندهی کند، تا به درستی نشان‌دهنده اعضای مجموعه باشد.

    چگونه جلسه را برای تسهیل گفت‌و‌گو طراحی کردیم؟
    با توجه به موارد ذکرشده، ما اقدام به تشکیل جلسات مباحثه گروهی کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه چشم‌انداز شرکت Glisser و مفهوم واژه «ارزش» را درک می‌کنند. سپس، تطابق ارزش‌های شرکت را در مقایسه با ارزش‌های فردی بررسی کردیم‌ و به همه فرصتی دادیم تا فرهنگ فعلی شرکت را به طور ناشناس تفسیر کنند. سپس، فهرست بلند بالایی را ترتیب دادیم و پیش از اینکه تبدیل به مجموعه‌ای از ارزش معنی‌دار و قابل هضم شود، تلاش کردیم تا همه به آنها اعتقاد داشته باشیم. در واقع ارزش‌هایی را که احساس می‌کردیم برای شرکت اهمیت دارد، تعریف کردیم. در نهایت، نیروی محرکه تیم Glisser و انطباق آن را به ارزش‌های تعریف‌شده مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم.

    از کدام تکنولوژی بهره بردیم؟
    البته ما با استفاده از سیستم به اشتراک‌گذاری محتوای شخصی Glisser و پاسخ مخاطب، برای تسهیل عوامل مختلف استفاده کردیم. همچنین، از محصول فناوری منابع انسانی به نام ThriveMap برای تحلیل سبک کار اعضای تیم، ارزیابی تنوع و درک بهتر فواید گروه استفاده کردیم.
    استفاده از فناوری ارتباط با مخاطب برای تعیین ارزش‌های شرکت از Glisser به روش‌های مختلف استفاده کردیم:
    ما از نظرسنجی تصویری و آزمون‌های تعاملی استفاده کردیم تا حدس بزنیم کدام ارزش‌ها و لوگوهای شرکت با هم مرتبط هستند، ارزش‌های شرکت را توضیح دهیم و نحوه انتخاب برندها را توصیف کنیم. تفاوت بین ارزش‌های شخصی و تفسیر جمعی ما از ارزش فعلی شرکت، بحث‌های جالبی را برانگیخت. چرا آنها متفاوت بودند؟ آیا این چیز بدی است؟ چه چیزی از ارزش‌های شرکت فراموش شده بود؟  از هر واژه و بحث‌های پس از آن، شروع به فرمول‌بندی ارزش‌های جدید شرکت می‌کردیم و همپوشانی و فواید آنها را نیز بیان می‌کردیم. برنامه سوال و جواب شرکت Glisser به همه اعضای تیم اجازه داد تا نظر خود را به گوش همه برسانند.  سپس، از طریق سیستم Upvote با شمارش آرای موافق، ارزش‌های مورد علاقه خود را بررسی کردیم تا در برنامه‌های بعدی شرکت مورد استفاده قرار بگیرند. در کمتر از یک دقیقه ارزش‌های کلیدی را رتبه‌بندی کردیم و به اجماع رسیدیم. این روش به طور قابل توجهی موثرتر از تخته وایت‌برد و شمارش سنتی بود.

    بررسی ارزش‌ها، فرهنگ شرکت و سبک کار مشترک
    در جلسه بعد از ظهر، از بخت نیک ما، کریس پلاتس، یکی از بنیانگذاران ThriveMap، مروری کلی از نتایج بررسی ارائه داد که یک روز قبل به اتمام رسیده بود.
    هدف این بود که بدانیم چطور می‌توانیم با هم به عنوان تیم‌های فردی و در قالب شرکت به طور کلی کار کنیم. ThriveMap علاقه افراد نسبت به نحوه کار را می‌سنجد و تجسمی از بهترین فضای عملکرد را ارائه می‌دهد. پاسخ به 25 سوال در نظرسنجی، شکل ThriveMap شما را تعیین می‌کند. این تنظیمات خود را ‌روی 5 ویژگی کلیدی مرتبط با شرایط مورد نیاز برای انجام عملکرد مناسب در یک تیم نمایش می‌دهد، که عبارتند از:
    • تصمیم‌گیری • پیشرفت حرفه‌ای • سبک کار • سنجش عملکرد • تعامل تیم

    ما با بحث درباره ThriveMaps فردی خود، مقایسه آنها به عنوان یک تیم و بررسی چگونگی همسویی آنها با ارزش‌های تازه ایجاد شده، توانستیم به سرعت اطمینان حاصل کنیم که تناسبی قوی وجود دارد.
    ما داده‌های Glisser و ThriveMap را برای کمک به شروع روند حفظ ارزش‌ها در فرهنگ شرکت و نقش‌های فردی ترکیب کردیم، تا اطمینان حاصل کنیم که افراد هر روز با آنها زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند، و فقط برای تمرین سالی یک بار نیستند.
    خوشبختانه در این مقاله چند ایده برای شرکت‌هایی آورده شده است که قصد دارند به این موضوع مهم بپردازند.

    نویسنده:  نیکولا مک دونالد

    مترجم: فرزانه اسکندریان

    منبع : Exhibition News

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت