نمایشگاه کتاب تهران (۲۵۳)

برگزاری روز استان سمنان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

عصر نمایشگاه- روز استان سمنان با حضور شماری از مسئولان، شخصیت های فرهنگی و دانشگاهی و اهالی رسانه استان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

برگزاری روز استان سمنان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ،مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو انجمن مفاخر استان سمنان در این آئین در سالن مناسبت های فرهنگی مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب گفت: توسعه فرهنگ در سایه توسعه خرده فرهنگها رخ می دهد و این اتفاق در استان سمنان افتاده است.

    محمدمهدی احمدی سمنان را استان تدین و عقلانیت عنوان و خاطرنشان کرد: استفاده از خرده فرهنگها و ظرفیتها برای توسعهفرهنگ، از ویژگی های استان سمنان است.

    وی گفت: فلسفه برگزاری روزهای استان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را تقدیر از چهره ها و معرفی فرهنگ استان ها به مردم نقاط مختلف کشور است.

    وی با بیان این که در کشور از ظرفیتهای فرهنگی، هنری، علمی برای معرفی آن ها استفاده نشده است ،تاکید کرد: نشستهای استان ها زمینه ای برای معرفی فرهنگی استان ها به دیگر مردم کشور است.

    محمدرضا میرزایی معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان دراین آئین سمنان را استانی فرهنگی با چهره های شاخص و مطرح عنوان کرد که در پیشبرد فرهنگ کشور نقش داشته اند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سمنان با 75 واحد چاپخانه ای، 26 ناشر دارد.

    محمدرضا سوقندی با اشاره به رونمایی از سرود استان سمنان و رونمایی از 2عنوان کتاب دراین آئین، افزود: برگزاری همایش پژوهشی بین المللی موسیقی استان سمنان از سوی هنرمندان درحال برنامه ریزی است.

    وی ادامه داد: نمایشگاه آثار متخصصین هنرمند از برنامه های اداره کل ارشاد سمنان درآینده است.

    وی با اشاره به ویژگیهای فرهنگی و هنری استان سمنان افزود: وجود فرهیختگانی مانند عبدالرفیع حقیقت با انتشار 121 عنوان کتاب که 21 عنوان آن مربوط به استان سمنان است، نماد غنای فرهنگی این استان است.

    منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی، سمنان را استان دیوانسالاران در تاریخ برشمرد و اضافه کرد: این خطه 480 سال پایتخت اشکانیان بوده است.

    مصطفی کواکبیان گفت: این خطه مهد بزرگانی چون بایزید بسطامی، علاالدوله سمنانی، ابن یمین فریومدی، ابوالحسن خرقانی و.. است.

    وی افزود: آرامگاه شیخ علاالدوله درمنطقه بیابانک و درنزدیکی زادگاه دکتر روحانی رئیس جمهوری است و انتظار می رفت دکتر روحانی در سفر به سمنان به آرامگاه این عارف سری می زد.

    نویسنده و چهره فرهنگی سمنان در این آیین با اشاره به تاثیر تاریخ نگاری و کار فرهنگی گفت: سمنان کانون بزرگان عرفان است.

    عبدالرفیع حقیقت با انتقاد از وضعیت آرامگاه عارف نامی علاالدوله سمنانی در منطقه بیابانک، از دکتر روحانی رئیس جمهوری خواست به وضعیت این آرامگاه رسیدگی کند و گفت: این کار از تمام امور دیگر برای دکتر روحانی، بیشتر شهرت می آورد.

    تقدیر از چهره های فرهنگی سمنانی، رونمایی از کتاب دو جلدی برگزیده داستان های جشنواره ملی داستان های کبوتر حرم در دوره دهم و یازدهم، معرفی کتابها و مولفان برتر دوسالانه کتاب استان، شعرخوانی تعدادی از شاعران بخشی از برنامه های روز استان سمنان در نمایشگاه 29کتاب تهران بود.

    گفتنی است ،10 ناشر با 431 عنوان کتاب در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارند.

    نمایشگاه کتاب تهران 15 تا 25 اردیبهشت درحال برگزاری است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت