نمایشگاه کتاب تهران (۲۵۵)

ارشاد از ۱۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب خرید کرد

عصر نمایشگاه- رئیس بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از خرید کتاب از ۱۴۰۰ ناشر از سوی ارشاد در ایام برگزاری نمایشگاه خبر داد.

ارشاد از ۱۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب خرید کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، نشست خبری سیدعباس صالحی رئیس بیست ونهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران امروز 25 اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب برگزار شد.

    صالحی در این نشست با بیان اینکه این رویداد مهم فرهنگی در نخستین سال برگزاری در شهر آفتاب با همکاری اصحاب رسانه و کمک آنها برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌ها این بود که نقل و انتقال با ریزش مخاطب همراه باشد. اینکه شهر آفتاب در میان مردم جا افتاد و مردم جذب شدند را مدیون رسانه‌ها هستیم. بسیاری از احتمالات به هم ریخت و ما با بازدید میلیونی مواجه بودیم.

    محمدرضا توکل صدیقی مدیر کمیته ناشران داخلی نیز در این نشست، گفت: خداوند را شاکرم که نمایشگاه کتاب شروع باثباتی داشت. بعد از9سال خانه‌به‌دوشی به مکان ثابتی آمده‌ایم. امیدواریم که شهرداری هم کمک کند و سازه‌های موقت در سال‌های بعد به مکان ثابت تبدیل شود. امسال به لطف خدا این پروژه با کتاب به سرانجام رسید. مشکلاتی هم ناشران داشتند اما این هزینه مکان جدید است و امیدواریم که سال آینده وضعیت بهتر شود.

    بخش دیگر این نشست به پرسش و پاسخ اختصاص داشت. مسعود شهرام‌نیا در پاسخ به پرسشی درباره حضور رایگان رئیس نمایشگاه کتاب مکزیک در ایران، گفت: ایران تنها هزینه سفر رئیس نمایشگاه را پرداخت کرد. مذاکره‌ای شده که ایران نیز در نمایشگاه کتاب مکزیک که از نظر ادبیات اسپانیولی حائز اهمیت است، رایگان حضور پیدا کند. آنها با روی گشاده استقبال کردند. قرار شده که در این رابطه صحبت شود.

    صالحی نیز درباره اصلاح یارانه کتاب، گفت: معاونت فرهنگی ارشاد به اصلاح رویه بن‌ها پرداخت که از جمله آنکه حذف بن کارت کاغذی بود. در بن کارت کاغذی امکان پیگیری نبود و سو استفاده انجام می‌شد. از سوی دیگر رویه بن‌های رایگان نیز تغییر کرد و تنها به خبرنگاران کتاب و اهل قلم بن رایگان داده شد.

    وی ادامه داد: از سال گذشته نیز صدور بن کارت الکترونیک برای شخصیت‌های حقیقی با نام فرد و کد ملی انجام شده است.  امسال نیز رویه‌های برای اینکه بن کتاب به مصرف کننده واقعی برسد، تمهیداتی اندیشیده شد که از جمله آن می‌توان به محدود کردن مصرف بن‌کارت‌ها در ایام نمایشگاه و خرید بن کتاب از طریق گوشی‌های همراه هوشمند بود که عملاً سوء‌استفاده‌ها را تقلیل می‌دهد.

    صالحی درباره نظارت بر نمایشگاه کتاب نیز گفت: نمایشگاه کتاب صاحب دارد و ناشران باید در آن احساس امنیت کنند. در سال گذشته اتفاقاتی رخ داد که مطلوب نبود. امسال گفت‌و‌گوهای خوبی با نهادهای نظارتی و امنیتی و حتی نهادهای غیر مسئول داشتیم تا فضای مطلوب‌تری داشته باشیم. این امکان به ناشران و بازدیدکنندگان امسال این امکان داده شد تا فضای امنی را حس کنند.

    معاون فرهنگی ارشاد همچنین درباره مشکلات پیش آمده در نمایشگاه امسال و تعهد شهرداری، گفت: وجود بخشی از این مشکلات در شهر آفتاب به دلیل اینکه در جای جدید بود، طبیعی است و قابل تحمل بود. در سال‌های بعد این مشکلات با همکاری شهرداری نخواهیم بود. قرار بر این است که حضور سال آینده با حداقل کمبود همراه باشد.

    صالحی همچنین درباره برنامه خرید کتاب از ناشران از سوی ارشاد در نمایشگاه کتاب، یادآور شد: امسال قرار شد میانگین 50 درصد اجاره غرفه‌ها به خرید کتاب از سوی ارشاد اختصاص یابد. این امر برای حمایت بیشتر از ناشرانی است که غرفه محدودتری دارند. قرار شده از غرفه‌هایی که 9 تا 24 متر فضا دارند، 70 درصد اجاره غرفه برای خرید کتاب در نظر گرفته شود.

    وی ادامه داد: بیش از 1400 حواله از سوی ارشاد صادر شده و تا دیشب 800 غرفه‌دار تحویل گرفتند. قرار شد ناشرانی که کتاب‌های محدودی دارند برای راحتی کار، محموله خود را به مؤسسه نمایشگاه‌ها ارسال کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت