الجزایری ها با فرهنگ و تمدن ایرانیها در نمایشگاه فرهنگ، هنر و تمدن آشنا می شوند

عصر نمایشگاه- نمایشگاه فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی با همت مرکز فرهنگی هنری «علم سنتر » الجزایر و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر «البلیده» (واقع در ۵۰ کیلومتری جنوب الجزیره پایتخت ) آغاز به کار کرد.

الجزایری ها با فرهنگ و تمدن ایرانیها در نمایشگاه فرهنگ، هنر و تمدن آشنا می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, امیر موسوی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اشتراکات زیاد ایران و الجزایر به ویژه در مسائل فرهنگی، گفت: بر اساس توافقات انجام شده با مقام های الجزایری طی سفر سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرار است چندین طرح فرهنگی و هنری مشترک و بزرگ در الجزایر اجرا شود.

    وی افزود: یکی از این طرح های مشترک، ساخت یک فیلم تاریخی مهم است که هنرمندان سینمای ایران با مشارکت هنرمندان الجزایری آن را در این کشور می سازند و مراحل اولیه ساخت آن و انتخاب بازیگران به پایان رسیده است.
    موسوی در ادامه ابراز امیدواری کرد ارتباطات فرهنگی میان دو گشور بیش از پیش تقویت شود.
    در این نمایشگاه جواد دهقانیان استاد زبان فارسی دانشگاه الجزایر نیز در سخنانی با اشاره به غنی بودن ادبیات و شعر فارسی، چند بیت از ملمعات شعری سعدی شیرازی خواند که با استقبال حاضران مواجه شد.
    نمایشگاه فرهنگی ایران در البلیده به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و شهروندان الجزایری طی این مدت با جنبه های مختلف فرهنگ و تمدن و هنر ایرانی آشنا خواهند شد.
    نمایش فیلم های سینمایی و مستند ایرانی، برگزاری کارگاه های آموزشی خوشنویسی، اجرای موسیقی ایرانی، آشنایی با غذاها و شیرینی های ایرانی ،آشنایی با مراکز علمی، گردشگری و تاریخی ایران و نمایش فیلم هایی در این خصوص از جمله برنامه های این نمایشگاه است.
    این نمایشگاه در همان روز نخست با استقبال شدید شهروندان الجزایری مواجه شد و آنان در گفت و گو با ایرنا تاکید کردند بسیار علاقه مند به آشنایی بیشتر با ایران هستند.
    فاروق یکی از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه، در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: ایران، فرهنگ و تمدن عظیمی دارد و از نظر علمی نیز بسیار پیشرفت کرده است، با برگزاری این نمایشگاه می خواستیم مردم کشورمان بیشتر با ایران و توانمندی های آن آشنا شوند.
    وی افزود، امیدوارم تبادلات علمی و فرهنگی میان دو کشور افزایش یابد تا مردم دو کشور بیشتر با ظرفیت ها و توانمندی های فرهنگی، هنری و علمی هم آشنا شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت