نگاهی به وضعیت صنعت نمایشگاهی آلمان

عصر نمایشگاه- آلمان به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی جهان، همیشه نگاه ویژه‌ای به صنعت نمایشگاهی داشته و بر همین اساس می‌توان گفت درک اهمیت رابطه تولید با نمایشگاه، این کشور را به بزرگترین کشور نمایشگاهی جهان تبدیل کرده است.

نگاهی به وضعیت صنعت نمایشگاهی آلمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از گسترش, هرسال 23شرکت نمایشگاهی آلمانی در 23شهر گوناگون این کشور، میزبان بیش از 140نمایشگاه بین‌المللی در مساحتی افزون بر 6‌میلیون متر‌مربع می‌شوند.

    آمارها نشان می‌دهد مساحت محوطه نمایشگاهی آلمان حدود 2میلیون‌و 800هزارمترمربع است و همین موضوع سبب شده دست آلمانی‌ها در برپایی رویدادهای گوناگون باز باشد. در این بین 3مرکز نمایشگاهی فرانکفورت، هانوفر و کلن بزرگترین محوطه‌های نمایشگاهی جهان را به خود اختصاص داده‌اند و همین موضوع سبب شده درآمدزایی بیشتری را با خود به همراه آورند.

    علاوه بر رویدادهای داخلی، شرکت‌های نمایشگاهی آلمان سالانه میزبان بیش از 240نمایشگاه تخصصی در سراسر جهان می‌شوند و دانش خود را در اختیار تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و بازرگانان سراسر جهان قرار می‌دهند. برپایی همایش‌ها و کنگره‌های گوناگون با حضور کارشناسان، اقتصاددانان و صنعتگران مطرح جهان در زمان برگزاری نمایشگاه از جمله ویژگی‌هایی است که رویدادهای آلمانی را از سایر رویدادهای جهان متمایز می‌کند.

    10‌مرکز مهم
    مهم‌ترین مراکز نمایشگاهی کشور آلمان عبارتند از: مرکز نمایشگاهی فرانکفورت(فرانکفورت‌مسه)، نورنبرگ، دوسلدورف، هانوفر، مونیخ، برلین، کلن، اشتوتگارت، اسن و مرکز نمایشگاهی لایپزیگ. در این میان شرکت نمایشگاهی فرانکفورت یا فرانکفورت‌مسه بیش از سایرین توانسته برای خود اعتبار کسب کند.

    پیشینه برپایی رویدادهای نمایشگاهی در فرانکفورت به بیش از هزار سال پیش بازمی‌گردد؛ یعنی درست از زمانی که این شهر میزبان رویدادهای دوره‌ای بازرگانی بود. با این حال از تولد غول نمایشگاهی این شهر و همچنین گشایش نخستین سالن نمایشگاهی فرانکفورت فقط حدود یک قرن می‌گذرد.

    معتبرترین شرکت نمایشگاهی جهان
    شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فرانکفورت یا همان فرانکفورت‌مسه امروز به‌عنوان معتبرترین و گسترده‌ترین مجری نمایشگاهی آلمان و جهان شناخته می‌شود. این شرکت درحال‌حاضر 30شعبه، 55نماینده و بیش از 2244همکار در 161کشور جهان دارد. فرانکفورت‌مسه در سال 1394خورشیدی(2015میلادی) توانست 133عنوان نمایشگاهی را در 50مرکز نمایشگاهی جهان و با حضور بیش از 90هزار غرفه‌دار برگزار کند.

    رویدادهایی که ازسوی این شرکت نمایشگاهی برپا می‌شود، در 6دسته قطعات خودرو و خدمات‌پس‌ازفروش، صنعت، ماشین‌آلات، مواد اولیه و محصولات نساجی، تاسیسات و نورپردازی، صنعت تولید محصولات پروتئینی، دکوراسیون داخلی، لوازم تزئینی و اقلام مصرفی و آلات‌موسیقی قابل دسته‌بندی است.

    امکانات مدرن نمایشگاهی و کیفیت رویدادهای این شرکت باعث‌شده تا نمایشگاه فرانکفورت به‌عنوان یکی از معتبرترین برندهای نمایشگاهی جهان شناخته شود. به گفته مسئولان این شرکت، هدف اصلی فرانکفورت‌مسه از برگزاری نمایشگاه، به نمایش گذاشتن هر یک از شاخه‌های تخصصی بازارهای موردنظر، به‌طور مجزاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت