نمایشگاه کتاب تهران (۲۵۸)

نمایشگاه کتاب بدون اجاره در اختیار ناشران قرار می گیرد

عصر نمایشگاه- شهردار تهران گفت: با توجه به تفاهمنامه منعقده بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران محل نمایشگاه بین المللی کتاب تا سال ۱۴۰۰ به مدت ۶ سال بدون اجاره غرفه واگذار می شود.

نمایشگاه کتاب بدون اجاره در اختیار ناشران قرار می گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمدباقر قالیباف در نشست مشترک با وزیر ارشاد در سالن تشریفات بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب در جمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه های اساسی شهرداری در این شهر از یک دهه قبل ایجاد نمایشگاه بین المللی بیرون از محدوده ترافیک و شهر آلودگی های جوی آن بوده است.

    وی گفت: در این مدت نمایشگاه های متعددی در درون شهر به ویژه نمایشگاه کتاب با وجود مراجعات چند میلیونی ایجاد شده است که مدیریت شهری بر آن شده است که براساس برنامه ریزی زیرساخت های شهری این نمایشگاه را در شهر آفتاب ایجاد کند.

    شهردار تهران با اشاره به اینکه در آن مقطع بنا بود دولت این کار را انجام بدهد ، افزود: شهرداری تهران در سال 1390 آغاز کار ساخت و ساز نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب را در دستور کار اجرایی خود قرار داد.

    وی گفت: این نمایشگاه یکی از مراکزی است که با فضای عمومی- فرهنگی به مدت 10 روز برای حضور جمعیت چند میلیونی بر پا شد.

    قالیباف با اشاره به توافق منعقده بین شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقش موضوعی این نمایشگاه در اصل کمک به کتاب، فرهنگ و رسانه ها به ویژه رسانه های مکتوب انتشاراتی است.

    وی در مورد اجاره محل گفت: با توجه به این تفاهم اجاره محلی از غرفه داران گرفته نمی شود و از وزارت فرهنگ و ارشاد درخواست می شود که هزینه هایی که از غرفه داران می گیرند فقط مربوط به منصوبات و تاسیسات خود غرفه باشد.

    شهردار تهران تصریح کرد: این نمایشگاه در عرصه بین الملل می تواند وجه تمایز و برجستگی تمدن کشورمان را در سطح بین الملل شناسایی کند و شهرداری تهران در این عرصه تمایل به کمک به فرهنگ مکتوب کشور را داشته است.

    قالیباف گفت: ایجاد این نمایشگاه به نوعی سرمایه گذاری در بخش فرهنگی است که منجر به تقویت اقتدار و عزت ملی کشور است.
    شهردار تهران با ابراز امیدواری گفت: سال بعد شرایط بهتر از امسال خواهد شد چرا که این فضا در بین مردم شناخته تر خواهد شد.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز شنبه پس از 11 روز فعالیت در شهر آفتاب به کار خود پایان می دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت