نمایشگاه کتاب تهران (۲۵۹)

رئیس نمایشگاه کتاب برگزاری این دوره نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد

عصر نمایشگاه- رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال میلیونی مردم از این نمایشگاه، گفت: از نگرانی‌های عمده اهالی فرهنگ، ناشران و دست‌اندرکاران در جا به جایی مکان نمایشگاه، کاهش بازدیدکننده و مصرف‌کننده بود که خوش‌بختانه با همکاری رسانه‌ها، همه مجذوب حضور میلیونی مردم در این نمایشگاه شدند.

رئیس نمایشگاه کتاب برگزاری این دوره نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، عباس صالحی در نشست خبری روزانه نمایشگاه کتاب با بیان اینکه امسال شاهد اتفاق کم نظیری بودیم، عنوان کرد: خوش‌بختانه بسیاری از پیش‌بینی‌ها در هم شکست و این موضوع نشان داد که جامعه ایرانی عادت فرهنگی کم‌نظیری دارد، عادتی که امتیاز و تمایز جامعه فرهنگ دوست است.

    وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اصلاح یارانه‌های کتاب در سال جاری، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های جدی دولت بحث اصلاح یارانه‌ها بود که این کار در دو مرحله اجرا شد؛ مرحله نخست اصلاح رویه موجود و مرحله دوم اقدامی بود که یارانه‌ها را به مسیر اصلی سوق می‌دهد.

    صالحی افزود: در دو سال گذشته برای مرحله اول، اقداماتی صورت گرفت و اولین گام حذف بن کاغذی بود و از آنجایی که نام و نشانی نداشتند قابل پیگیری نبود که در چه مسیری مصرف می‌شود و با ابطال مسیر تولید این بن‌ها، تبدیل به بن الکترونیک داشتند.

    وی ادامه داد: کار دوم ما حذف بن‌های رایگان بود. برداشت ما این بود که یکی از مسیرهایی که از آلوده شدن یارانه‌ها جلوگیری می‌کنند، حذف بن‌های رایگان بود که این موضوع محدود به بن اهل قلم و خبرنگاران حوزه کتاب بود.

    به گفته صالحی، موضوع دیگر بن‌الکترونیک برای اشخاص حقیقی بود که برای اشخاص حقیقی با نام و کد ملی باشد، همچنین یکی دیگر از اقدامات ما، محدود کردن اعتبار بن کارت‌ها به ایام نمایشگاه بود که این موضوع کمک کرد مصرف بن‌ها در داخل محیط نمایشگاه انجام شود و کنترل‌ها راحت‌تر باشد.

    در ادامه این نشست، محمدرضا توکل مدیر کمیته ناشران داخلی نیز در سخنانی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب شروع مرحله ثبات در نمایشگاه بود، گفت: اکنون دست‌اندرکاران نشر بعد از نه سال خانه به دوشی، وارد مرحله جدیدی شد که نویدبخش اتفاق‌های جدیدی بود.

    توکل ادامه داد: هر کار بزرگ و درازمدتی نیازمند ثبات و امنیت است و امیدواریم در این مکان که زیرساخت مناسبی دارد، در سال‌های آینده شاهد مشکلات کمتری باشیم. از سوی دیگر امیدواریم با همت شهرداری بخشی از نمایشگاه که در سازه‌های موقت قرار دارند در بخش ثابت قرار گیرد.

    وی با بیان این‌که به دلیل جابه‌جایی نمایشگاه کتاب، امسال سال سختی برای همکاران و مدیران برگزارکننده بود، یادآور شد: البته با توجه به اینکه مکان برگزاری نمایشگاه مشخص است، این موضوع در برکیفیت آن در سال‌های آینده تاثیر می‌گذارد، البته بسیاری از این کارها هزینه دسترسی به یک مکان ثابت بود که حتما در سال آینده جبران خواهد شد.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت