استاندار قزوین:

هدف عمده نمایشگاه آثار هنری آشتی جامعه با هنر است

عصر نمایشگاه- استاندار قزوین گفت: نمایشگاه فروش آثار هنری در کنار اهداف اقتصادی و مالی یک هدف عمده دارد که آشتی دادن جامعه با هنر است.

هدف عمده نمایشگاه آثار هنری آشتی جامعه با هنر است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه بین المللی فروش آثار هنرمندان قزوین افزود: متاسفانه انسان ها قرن ها است که با خود قهر کرده و از خود دور شده اند و برای نزدیک شدن به خود باید به خانه خود بازگردیم.

    زاهدی افزود:خانه ما هنر و هویت ما است و باید زمینه بازگشت به آن را فراهم کنیم.
    وی اضافه کرد: از زمانی که انقلاب صنعتی و مدرنیته وارد کشور شد ما با فاصله گرفتن از خود هویت های جعلی را برایمان تعریف کردیم و از داشته های ارزشمند خود دور شدیم.
    استاندار قزوین همچنین گفت: ما نیاز داریم بیش از هرچیزی جامعه را با هنر آشنا کنیم تا خشونت وعصبانیت در جامعه کاهش یابد.
    زاهدی ادامه داد: هر هنری فضای لطیفی را برای مخاطبان رقم می زنند و در صورت قرارگیری دراین فضا تاثیر مناسبی بر انسان ها خواهند گذاشت.
    این مسئول گفت: فضا و معماری در رفتار انسانها تاثیر دارد و به همین دلیل در بازارهای سنتی کمتر آسیب های اجتماعی مشاهده می شود.
    زاهدی خاطرنشان کرد: ما باید جامعه را با هنر آشتی دهیم تا از آسیب های اجتماعی و خشونت ها فاصله بگیریم.
    وی بر تلاش برای پیوند اقتصاد و هنر برای حمایت از هنرمندان تاکید کرد و گفت: بسته بندی محصولات هنری امروز در دنیا نقش جدی در فروش آثار دارد و باید شرکت شهرک های صنعتی در این زمینه با مشارکت هنرمندان استان اقدام نماید.
    زاهدی گفت: باید توسط هنرمندان مطرح قزوینی اثری که نمادی از استان داشته باشد را تولید کنیم تا در صورت نیاز به میهمانان خارجی تقدیم شود.
    مشاور استاندار و مدیر کل حوزه استاندر قزوین نیز در این جلسه گفت: باید با فرهنگ سازی بین جامعه شرایطی را ایجاد کنیم که محصولات هنری هنرمندان استان در سبد خانوار قرار گیرد.
    علیرضا میقانی افزود: باید به هر شکل ممکن که دستگاه های اجرایی می توانند برای کمک به هنرمندان از طریق خرید محصولات آنها تلاش کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت