چطور پوستر سفارش بدهیم

عصر نمایشگاه- رسیدن به یک پوستر خوب روش‌هایی دارد که با رعایت‌کردن آنها می‌توانید پوستر ایده‌آل و مناسب را از گرافیست مورد نظرتان تحویل بگیرید.

چطور پوستر سفارش بدهیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»، در این شماره قصد داریم چند تا از مهم‌ترین آنها را مطرح کنیم.
    ١-در وهله نخست، برند و خدمات خود را به طور کامل و با جزئیات به طراح معرفی کنید، از تاریخچه گرفته تا هدف و رقیبان و محصول و طعم و هر آنچه که فکر می‌کنید، لازم است. خیلی مهم است که یک گرافیست بر موضوعی که دارد روی آن کار می‌کند، احاطه و شناخت کامل داشته باشد. این کار می‌تواند ذهنیت او را کاملا به موضوع روشن کند و از کوچک‌ترین نکات موجود در برند شما ایده‌های خاصی به ذهنش برسد.
      ٢- با گرافیست مثل پزشک شخصی خود راحت باشید!
    صداقت در معرفی نقاط مثبت و ضعف برند، مشکلات پیش رو، نقاط موفق و درخشان  و هر نکته‌ای را که از مدت‌ها قبل و در حال حاضر با آنها سر و کار دارید، به طراح بگویید. ممکن است از کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین مشکلاتی که شما با آنها سر و کله می‌زنید، ایده‌ بگیرد و پیشنهادهای خوبی را ارائه کند و در کارهایی که قرار است انجام دهد، اعمال کند. یادتان باشد طراح شما مشتری شما نیست، مشاور شماست. پس با او راحت باشید!
    ٣-کیفیت را فدای هیچ چیز نکنید
    سعی نکنید هزینه‌ها را بسیار کم کنید، این کار می‌تواند به خروجی نهایی کار شما ضربه بزند و چون طراح حق‌الزحمه کافی را نمی‌بیند، سعی می‌کند کار را به ارزان‌ترین شیوه ممکن انجام بدهد که استفاده از ایده‌پردازی دیگران، عدم صرف زمان کافی، استفاده از طرح‌های حاضر و آماده، از مشکلات این نوع سفارش دادن خواهد بود و نتیجه نهایی جالبی در پی نخواهد نداشت و در کل نمی‌شود انتظار داشت یک طراح روزها روی طرح  شما کار کند و طرح‌های مختلفی بزند و در نهایت کمترین حق‌الزحمه را دریافت کند.
    ٤-ارائه برند‌بوک و رنگ‌های سازمانی به طراح
    حتما قبل از سفارش به طراح، هویت‌های سازمانی استانداردی را که همیشه استفاده می‌کنید و بر آن پایبند هستید، به او ارائه کنید که می‌تواند انواع فونت‌های سازمانی، عناصر تصویری، کاراکتر و شخصیت‌های طراحی شده اعم از کارتونی و...، لوگوها و هر آنچه که سازمان شما باید به آن پایبند بماند را شامل شود. این کار باعث می‌شود تا یکپارچگی هویت بصری سازمان یا مجموعه شما در کارها حفظ شوند.
    سعی کنید این مورد را همان اول کار به طراح ارائه کنید نه اینکه وقتی کار شروع شد و به اتمام رسید و طرح‌های اولیه ارائه شد، تازه به طراح بگویید یادمان رفت بگوییم که رنگ سازمانی ما مثلا قرمز است! یا ما اصلا نباید از فلان مورد استفاده کنیم فقط باید این رنگ را استفاده کنیم! عدم رعایت این موارد ممکن است به فرسایشی‌شدن روند کار و گرفته‌شدن وقت، اشتیاق و انرژی اولیه طراح منجر شود.
    ٥- تنظیم جلسه حضوری با طراح
    قبل از سفارش کار به  گرافیستی که  از او شناختی ندارید، سعی کنید جلسه‌ای حضوری با هم  داشته باشید و نمونه‌ کارهای وی را حتما ببینید. قسمت مهم اینجاست که نمونه کارهایی را که برای خودش طراحی کرده است، به عنوان نمونه از او بخواهید. با این کار می‌توانید به نوع دیدگاه و سطح خلاقیت کارهای ارائه شده پی ببرید. هر توضیحی که فکر می‌کنید در روشن‌تر شدن موضوع برای طراحی می‌تواند کمک کند، حتما حین صحبت‌ها با طراح مطرح کنید.
    ٦- فکر و دست طراح را باز بگذارید
    طراح‌ها افرادی هستند که هرچه آزادتر فکر کنند و احساس آزادی بیشتری داشته باشند، ایده‌های جالب  و خاص‌تری به ذهنشان می‌رسد. پس سعی کنید به طراح‌تان اطمینان کامل داشته باشید. البته کمی سخت است اما وقتی نتیجه را ببینید، متوجه خواهید شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت