دولت نصف ارز شرکت در نمایشگاه های بین المللی را می پردازد

عصر نمایشگاه- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت ۵۰ درصد ارز مورد نیاز شرکت ها برای حضور در نمایشگاه های بین المللی را تقبل می کند.

دولت نصف ارز شرکت در نمایشگاه های بین المللی را می پردازد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, حسین اسفهبدی امروز (چهارشنبه) افزود: شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران نیمی از ارز مورد نیاز شرکت ها برای حضور در نمایشگاه های بین المللی را به عنوان مشوق جدید پرداخت می کند.

    وی ادامه داد: قرار است این ارز در سه نمایشگاه بین المللی آینده که 2 مورد آن در پاکستان و یکی دیگر در قطر برگزار می شود، به متقاضیان پرداخت شود.
    مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی اضافه کرد: هدف آن است که حضور در نمایشگاه های بین المللی برای افراد و شرکت ها از صرفه اقتصادی برخوردار باشد و بتوانند در کشورهای مقصد به اقدام هایی مانند بازاریابی، امضای قرارداد، راه اندازی دفتر یا شریک یابی دست بزنند.
    اسفهبدی گفت: اکنون شرکت های خارجی زیادی با مشارکت ایرانی ها به فعالیت مشغولند و حتی تولیداتشان صادر می شود؛ شرکت های مشترکی با سهم مشخص از مالکیت 2 طرف ثبت شده که تامین فناوری بر عهده خارجی هاست و طرف ایرانی مسوولیت تامین مکان، نیروی انسانی و سرمایه ریالی را بر عهده دارد و دولت نیز این سرمایه گذاری را تضمین کرده است.
    وی بیان داشت: با تصویب دولت، خارجی ها می توانند سهم درآمدی خود را از کشور خارج و به مقاصد دیگر منتقل کنند.
    سال 1395 چهار هزار میلیارد ریال شامل سه هزار میلیارد ریال مشوق های صادراتی و یک هزار میلیارد ریال کمک در قالب سود بانکی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شد اما در پایان آن سال، به دلیل محدودیت منابع فقط 500 میلیارد ریال از آن در اختیار صادرکنندگان قرار گرفت.
    به گفته رییس سازمان توسعه تجارت ایران، سال 1395 فقط پنج درصد مبلغ درخواستی و نزدیک به 14 درصد مبلغ ابلاغ شده جوایز و مشوق های صادراتی به سازمان توسعه تجارت تخصیص یافت؛ آن هم با گذشت حدود یک سال در روزهای پایانی همان سال به صادرکنندگان.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت