سیزدهمین جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر گشایش یافت

عصر نمایشگاه- سیزدهمین جشنواره آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر از عصر چهارشنبه در منطقه گردشگری بولاغلار این شهرستان آغار به کار کرد.

سیزدهمین جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، این جشنواره با 70 غرفه از 15 استان کشور آغار بکار کرده و به مدت 2 روز غذاهای سنتی مناطق مختلف ایران در معرض بازدید شهروندان استان اردبیل و گردشگران قرار خواهد گرفت.
    نادر فلاحی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در آیین افتتاح این جشنواره گفت: در نظر داریم اردبیل را به عنوان شهر جشنواره ها، نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی کشور معرفی کنیم.
    وی بیان کرد: جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر با حضور 15 استان برگزار شده و به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری غذا 70 غرفه تدارک دیده شده است.
    علی نواداد ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز به ضرورت تعریف جشنواره های رویداد محور در شهرهای استان تاکید کرد و خواستار ثبت جشنواره آش و غذاهای سنتی نیر در تقویم سالانه رویدادهای فرهنگی این شهرستان شد.
    وی با بیان اینکه رویدادهایی از این دست فرصت جذب سرمایه گذاران را فراهم می سازد، ادامه داد: انتظار می رود مسئولان شهرستانی نیز از فرصت جشنواره ها حداکثر استفاده را برده و نسبت به جذب مشارکت بخش خصوصی و تقویت تاسیسات گردشگری اقدام کنند.
    او با تاکید به اینکه گردشگری محور نخست توسعه استان است، افزود: رونق گردشگری در نیمه دوم سال و فصول پاییز و زمستان در استان مورد تاکید بوده و برای این منظور احداث چهار پیست اسکی در دستور کار است.
    محمد فیضی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز به ضرورت تعریف رویدادهای فرهنگی جهت رونق گردشگری مناطق استان تاکید کرد.
    محمد فیضی افزود: جشنواره هایی از جمله جشنواره آش نیر می تواند نسبت به معرفی قابلیت های گردشگری مناطق تاثیر مثبت داشته و زمینه جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی را فراهم سازد.
    فرماندار نیر هم گفت: این جشنواره با هدف شناساندن قابلیت ها وجاذبه های گردشگری شهرستان نیر برگزار می شود.
    علیرضا علیپور با بیان اینکه برگزاری جشنواره آش‌های سنتی و بومی فرصتی مهم برای معرفی جاذبه‌ ها و ظرفیت ‌های گردشگری شهرستان نیر به شمار می‌رود، افزود: معرفی آداب و رسوم، صنایع دستی و آش‌های سنتی و محلی استان از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.
    فرماندار نیر تقویت روحیه جمعی، ایجاد فضای پرنشاط برای میهمانان و مسافران و مردم استان ، معرفی ظرفیت‌ های گردشگری شهرستان نیر و تقویت مشارکت عمومی در اجرای برنامه ‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: تلاش می‌کنیم تا با برگزاری چنین برنامه ‌هایی زمینه ماندگاری هر چه بیشتر مسافران و گردشگران را در این شهرستان فراهم آوریم.
    او با اشاره به بخش‌ های مختلف برگزاری جشنواره بیان کرد: پخت و ارائه آش و غرفه‌ های صنایع دستی، سوغات محلی و اقلام فرهنگی 2 بخش جشنواره را شامل می‌شود و در کنار این 2 بخش نمادهای بومی و فرهنگی شهرستان نیز به نمایش گذاشته شده تا زمینه معرفی و شناساندن آنها به مسافران و گردشگران فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت