مدیرکل بانوان استانداری خبر داد :

جشنواره لباس اقوام و نمایشگاه حمایت از پوشاک ایرانی

عصر نمایشگاه- مدیرکل بانوان استانداری از برگزاری جشنواره لباس اقوام و نمایشگاه حمایت از پوشاک ایرانی از تاریخ ۲۱ تا ۳۰ تیر ماه در محوطه تالار شهیدان نژاد فلاح خبر داد.

جشنواره لباس اقوام و نمایشگاه حمایت از پوشاک ایرانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مریم اسماعیلی فرد گفت: جشنواره لباس اقوام و نمایشگاه حمایت از پوشاک ایرانی بر مبنای تفاهم نامه ای که میان استاندار البرز و معاونت زنان ریاست جمهوری به امضا رسیده است، برگزار می شود.

    وی با اشاره به اینکه این جشنواره یک رویداد ملی به شمار می رود، عنوان کرد: با توجه به اینکه استان البرز از فرصت کثرت فرهنگ ها بهره مند است به عنوان میزبان این جشنواره انتخاب شده و به مدت 10 روز میزبان یک رخداد فرهنگی در حوزه اقوام خواهد بود.

    اسماعیلی فرد همچنین از اهداف اقتصادی برگزاری جشنواره لباس اقوام و نمایشگاه حمایت از پوشاک ایرانی سخن گفت و افزود: با توجه به لزوم بر حمایت از چرخه تولید و عرضه، با برپایی نمایشگاه این امکان فراهم شده تا تولید کنندگان پوشاک فاخر ایرانی از سراسر کشور محصولات خود را بدون واسطه به مردم عرضه کنند.

    مدیرکل بانوان استانداری افزود: سهمیه ویژه ای برای تولید کنندگان استان البرز در نظر گرفته شده که خوشبختانه با استقبال خوب اصناف روبرو شده است.

    وی در تشریح نحوه برگزاری جشنواره گفت: در این رویداد ملی، اقوام مختلف ایرانی، بخشی از هویت خود را در قالب لباس های محلی و بومی به نمایش می‌گذارند.

    اسماعیلی فرد افزود: با توجه به بحث های که اخیرا در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است، لباس های بومی و محلی علاوه بر رعایت موارد اسلامی و عرفی به ارتقای نشاط اجتماعی نیز کمک می کنند.

    مدیرکل بانوان استانداری البرز همچنین از رونمایی از تعدادی از طرح ها برای استفاده روزمره با استفاده از المان های لباس های اقوام مختلف کشور خبر داد و گفت: این طرح ها برای اولین بار در کشور رونمایی می شود.

    وی با بیان اینکه تحقق هیچ رخدادی در سطح ملی بدون مشارکت بخش های دولتی، عمومی، سمن ها و شهروندان امکان پذیر نیست، اظهار داشت: خوشبختانه بخش های مختلف عمومی و دولتی همکاری مطلوبی را در سطح استان البرز به منظور برپایی جشنواره و نمایشگاه همچنین دیگر برنامه ها داشتند.

    اسماعیلی فرد ضمن قدردانی از معاونت اجتماعی شهرداری کرج جهت فراهم کردن محل برگزاری نمایشگاه، ایجاد فضای تبلیغاتی و کمک های فرهنگی و فکری به برگزار کنندگان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر، بسیج جامعه بانوان، اداره کل آموزش و پرورش، فنی حرفه ای استان البرز، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، بهزیستی، اتاق اصناف و اتحادیه تولیدکنندگان کنندگان و توزیع کنندگان پوشاک، اداره کل ورزش و جوانان استان و سازمان صنعت معدن و تجارت نیز همکاری گسترده و مطلوبی را در برپایی این رویداد ملی داشتند.

    مدیرکل بانوان استانداری البرز در پایان با اعلام این موضوع که جشنواره لباس اقوام و نمایشگاه حمایت از پوشاک ایرانی از 21 الی 30 تیر ماه در ساعات 17 تا 23 میزبان شهروندان و هموطنان است، از مردم خواست تا با استقبال از خرید پوشاک ایرانی از تولید و اشتغال کشور حمایت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت