در حاشیه جشنواره لباس اقوام مطرح شد:

تولیدکنندگان ایرانی سلیقه مشتری را درنظر بگیرند

عصر نمایشگاه- رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی شورای اسلامی شهر کرج گفت: سلیقه و نیاز مشتریان باید اولویت تولیدکنندگان ایرانی باشد.

تولیدکنندگان ایرانی سلیقه مشتری را درنظر بگیرند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، احد رسولی در حاشیه  بازدید از جشنواره لباس اقوام و حمایت از پوشاک داخلی اظهار کرد: تولید کنندگان باید در بازار حضور داشته باشند تا ارتباط و تعامل میان تولید کننده و فروشنده ایجاد شود.

    وی با اشاره به این‌که اجناس این نمایشگاه که اکثر آنها توسط بانوان سرپرست خانوار تولید شده به قیمت مناسب و پایینی عرضه می‌شود، تاکید کرد: نبود واسطه میان تولید کننده و فروشنده در این نمایشگاه دلیل اصلی این تناسب قیمت است.

    وی در ادامه با بیان این‌که ایجاد تعامل میان تولید کننده و فروشنده و حذف واسطه‌ها در کاهش قیمت نهایی و رضایت فروشنده و تولید کننده و خریدار نقش دارد؛ خاطرنشان کرد: لازم است که در فروش کالای داخلی این حلقه ارتباطی، ایجاد شود.

    عضو شورای شهر کرج در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به سلیقه مشتری در تولید کالاهای ایرانی گفت: شناخت بازار خرید موجب افزایش تولید و تولید لوازم مورد نیاز و کاربردی می‌شود.

    رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری بر لزوم افزایش شناخت نیازها برای بالا بردن میزان تولید اشاره کرد و افزود: برای موفقیت در این زمینه ابتدا باید مقصد تولید را بدانیم چرا که شناخت مقصد باعث می‌شود تولیدات بر اساس نیاز باشد.

    وی در خصوص نقش بانوان در تولیدات داخلی، تاکید کرد: بخش عمده‌ای از نیاز تولیدات کشور توسط بانوان رفع می‌شود و بانوان باید استعدادهای خود را در زمینه‌های مختلف کشف کرده و جهت پرورش این استعدادها گام بردارند.

    60 درصد غرفه  داران نمایشگاه لباس اقوام زن هستند

    مدیرکل امور بانوان استانداری البرز گفت: 60 درصد غرفه  داران نمایشگاه لباس اقوام زن هستند.

    مریم اسماعیلی فرد در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به نقش مهم بانوان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و ...  استانداری البرز اقدام به برگزاری نمایشگاه لباس اقوام و پوشاک ایرانی کرده تا از این طریق  بتواند بخشی از توانمندی‌های بانوان را شکوفا کند.

    وی در ادامه با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی استفاده از لباس اقوام، تاکید کرد: استفاده از لباس اقوام علاوه بر حفظ شئونات اسلامی، افزایش نشاط و شادابی جامعه را در پی دارد.

    مدیرکل امور بانوان استانداری البرز با اشاره به این‌که نمایشگاه اقوام به صورت ویژه نشان می‌دهد که کرج نمونه‌ای از کثرت و وحدت است، خاطرنشان کرد: کرج اقوام مختلف کشور را در خود جای داده است و این مهم بر لزوم برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها تاکید دارد.

    وی یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه را تجاری‌سازی طرح لباس‌های روزمره با برگرفتن از لباس اقوام اعلام کرد و افزود: نمایشگاه اقوام تا 30 تیر ماه جاری در تالار فلاح نژاد برپاست.

    اسماعیلی فرد با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: لازم است  با توجه به شرایط اقتصادی کشور، به صورت درون‌زا فعالیت کنیم و با سرمایه‌گذاری بر روی لباس اقوام می‌توانیم در صنعت لباس به پیشرفت و توسعه دست یابیم.

    وی با بیان این‌که بانوان می‌توانند در حوزه مد و لباس به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند؛ خاطرنشان کرد: همزمانی ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و هم‌چنین برگزاری نمایشگاه لباس اقوام موجب شد که افتتاحیه این نمایشگاه با استقبال هزار و 800 نفری شهروندان مواجه شد.

    مدیرکل بانوان استانداری البرز آشنایی دختران با لباس اقوام را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد و گفت: اغلب غرفه‌های این نمایشگاه را بانوان هنرمند مدیریت می‌کنند و هم‌چنین بیش از 60 درصد غرفه‌ها در اختیار  تولیدکنندگان بانوست.

    به گفته وی تعدادی از بانوانی که در غرفه‌های نمایشگاه اقوام فعال هستند، بانوانی توانمند و سرپرست خانوار هستند که توسط نهادهای حمایتی معرفی شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت