در آخرین رتبه‌بندی شهری ICCA (‌انجمن جهانی کنفرانس‌ها و همایش‌های بین‌المللی‌)؛

بارسلونا از پاریس پیشی گرفت

عصر نمایشگاه- در آخرین رتبه‌بندی شهری ICCA (‌انجمن جهانی کنفرانس‌ها و همایش‌های بین‌المللی‌)در سال ۲۰۱۷ بارسلونا برای اولین‌بار جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

بارسلونا از پاریس پیشی گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، شهرهای پاریس و وین مدعی جایگاه نخست بودند. 5 شهر نخست، با ترتیبی متفاوت ثابت مانده‌اند. برلین با رتبه چهارم و لندن با رتبه پنجم دیگر رتبه‌های 5 شهر نخست را تشکیل می‌دهند.

    براساس اطلاعات جدید منتشر شده توسط ICCA، انجمن نشست‌های بازار همچنان نشان‌دهنده رشدی قوی است. رکوردی با تعداد 12.558 جلسه برای انجمن بین‌المللی نشست‌های دوره‌ای وجود دارد که در طول سال مورد بررسی واقع شده است که در مقایسه با سال 2016 در 364 جلسه اضافی شرکت داشته‌اند. این بالاترین رقم سالانه‌ای است که ICCA در تجزیه و تحلیل سال به سال خود در جلسات سال گذشته کسب کرده است. در رتبه‌بندی شهری پاریس جایگاه دوم را مشترکا با وین کسب کرده است. مادرید امسال نیز در جایگاه هفتم قرار گرفته است‌ و شهر آمستردام هم که پارسال مشترکا رتبه هفتم را به دست آورده بود، امسال از فهرست 10 شهر اول خارج شده‌ و در جایگاه شانزدهم قرار گرفته است‌ و به این ترتیب راه را برای پراگ باز کرده ‌که وارد فهرست 10 شهر اول شده و رتبه هشتم را به خود اختصاص دهد. مانند سال 2016، شهرهای سنگاپور، لیسبون و سئول همچنان به ترتیب در رتبه‌های ششم، نهم و دهم قرار دارند. صعودکنندگان جالب توجه عبارتند از بوینوس آیرس، که از رتبه هفدهم به رتبه یازدهم صعود کرده، بوداپست که از جایگاه شانزدهم به دوازدهم رسیده و هنگ‌کنگ، که از رتبه نوزدهم به رتبه سیزدهم صعود کرده است. رم امسال هم در رتبه بیستم باقی مانده است. تازه‌‌واردهای به فهرست 20جایگاه نخست در سال 2017 نیز شهرهای توکیو و مونترال هستند. از سال 2016، به غیر از تغییرات جزئی در موقعیت برخی کشورها تغییر زیادی در رتبه 10کشور نخست وجود نداشته است. همانند 2 دهه گذشته، ایالات متحده با 941 جلسه در رتبه اول قرار دارد، نسبت به سال 2016 در همین تاریخ (زمان) 7 جلسه بیشتر گزارش شده است.
    سه رتبه اول تغییر نکرده‌اند، آلمان و بریتانیا به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم بعد از ایالات متحده قرار گرفته‌اند. فرانسه از جمع 5 کشور نخست بیرون رفته و رتبه ششم را به خود اختصاص داده است، در حالی که اسپانیا و ایتالیا با یک پله صعود در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند‌ و ژاپن برای دومین سال متوالی رتبه هفتم را به دست آورده است. چین با یک پله سقوط جایگاه هشتم را کسب کرده است. پرتغال با ترک رتبه مشترک دهم به جایگاه یازدهم رسیده است. آرژانتین با 2 پله سقوط به رتبه بیست و یکم رسیده‌ و دانمارک با رتبه بیستم به جمع 20 کشور نخست پیوسته است. رتبه‌بندی سالانه شهر و کشور ICCA فقط (تنها) شامل جلساتی است که حداقل بین 3کشور به صورت چرخشی (به نوبت) برگزار شود، حداقل 50نفر شرکت‌کننده در آن حضور داشته باشند‌ و به طور مرتب برگزار شود. رتبه‌بندی ICCA نباید با چشم‌انداز کلی نشست‌های صنعت اشتباه گرفته شود. مدیرعامل شرکت ICCA، مارتین سیرک گفت: «در این دنیای پر از اختلال و غیرقابل پیش‌بینی، رشد مداوم جلسات انجمن بین‌المللی یک ناهنجاری خوشایند است، اما شگفت‌آور نیست. ما هنوز در یک دوره تغییر انقلابی از لحاظ پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیکی هستیم که زمینه‌های ارتباط سنتی مانند مراقبت‌های بهداشتی و تجاری را تغییر می‌دهند. برای درک سونامی جدید از داده‌ها و اطلاعات جدید، جوامع متحد باید با یکدیگر دیدار  کنند. نه فقط در جلسات سنتی خودشان که به خوبی برگزار شده است، بلکه اجتماعات جدیدی که به طور ویژه برای به کار بردن زمینه‌های جدید دانشگاهی و یا برای به دست آوردن مخاطبان جدید تشکیل شده‌اند. اینها فشارهایی هستند که ما معتقدیم این بخش را برای سال‌های آینده تقویت کنیم».
    گزارش‌های آماری کامل ICCA در حال حاضر تنها از طریق ابزار مقایسه مقصد  ICCA در دسترس هستند. رتبه‌بندی همه شهرها و کشورها از اواسط ماه ژوئن سال میلادی جاری در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.

     

    مترجم: سمیه مردانه

    منبع: exhibitionworld

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت