در افتتاحیه سومین نمایشگاه تخصصی قلمزنی فلز مطرح شد:

فعالیت ۷۰ هزار نفر در رشته‌های صنایع دستی در اردبیل‌

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۷۰ هزار نفر در استان اردبیل در رشته‌های مختلف صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۷۰ هزار نفر در رشته‌های صنایع دستی در اردبیل‌
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، ‌ملکه گلمغانی‌زاده در آئین افتتاح سومین نمایشگاه تخصصی قلمزنی فلز در نگارخانه خطایی اردبیل، اظهار کرد: در جای جای این استان از شمال تا جنوب و شرق تا غرب انواع هنرصنعت مشاهده می‌شود که تاکنون ورنی مغان، جاجیم خلخال و گلیم عنبران نشان جغرافیایی دریافت کرده‌اند و در بیش از 60 رشته صنایع دستی علاقمندان مشغول تولید این آثار ارزشمند هستند.
    وی خاطرنشان کرد: هنر قلمزنی از پیشینه ارزشمند و تمدن‌ساز برخوردار است به طوری که در سال‌های اخیر علاقمندان بی‌شماری تلاش می‌کنند تا این هنرصنعت رو به منسوخ را به نوعی احیا کرده و به توسعه و گسترش آن کمک کنند.
    معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: این نمایشگاه در گرامیداشت هفته استان اردبیل به همت فعالان این رشته صنایع دستی در حال برگزاری است ولی ما در طول سال ماهانه با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی صنایع دستی تلاش می‌کنیم تا زمینه معرفی آثار ارزشمند هنرمندان را فراهم کنیم.
    گلمغانی‌زاده همچنین به فعالیت 10 مرکز آموزش صنایع دستی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: به زودی اولین بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات استان اردبیل کلنگ‌زنی شده و زمینه احداث آن فراهم می‌آید.
    در این مراسم عطایی از فعالان و هنرمندان رشته قلمزنی نیز بیان کرد: از سال 86 احیای رشته قلمزنی روی فلز آغاز شده به طوری که در چهار سال اخیر کارگاه‌های قلزمنی در مناطق مختلف استان فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون بیش از 180 نفر در این رشته فعال هستند.
    وی آموزش 560 نفر از علاقمندان این رشته صنایع دستی را یادآور شد و گفت: ما مشکلی از بابت فروش محصولات صنایع دستی نداریم بلکه از نظر مکان و راه‌اندازی کارگاه با مشکلاتی روبرو هستیم که انتظار می‌رود با همکاری دلسوزان این حوزه مشکلات برطرف شود.
    عطایی ادامه داد: در این نمایشگاه که برای سومین سال متوالی و به صورت تخصصی برگزار می‌شود هنرمندان در قالب 210 اثر تولیدات خود را در معرض نمایش گذاشتند تا علاقمندان صنایع دستی از نزدیک با این آثار آشنا شده و پیوندی نزدیک با اصالت و هنر و فرهنگ این مرز و بوم احساس کنند.
    آئین افتتاح این نمایشگاه در اوج بی‌برنامگی و با یک ساعت در حالی برگزار شد که اغلب شرکت کنندگان به دلیل تاخیر در برگزاری افتتاحیه نمایشگاه سالن را با گله‌مندی و دلخوری ترک کرده و به نظر می‌رسد در چند روز اخیر که برنامه‌های هفته اردبیل در حال برگزاری است این تاخیرها به یک روند عادی تبدیل شده به طوری که در چهار برنامه برگزار شده این هفته در یک محاسبه سرانگشتی تاخیر در اجرای برنامه‌ها بیش از 4 ساعت بوده است که معلوم نیست چه کسانی باید پاسخگوی این تاخیر و تعلل در وقت مردم، علاقمندان و اصحاب رسانه باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت