نمایشگاه‌های تابستانه لندن، میزبان رویدادهای هنری

عصر نمایشگاه- هرسال در فصل تابستان، لندن و سایر شهرهای انگلیس میزبان رویدادهای هنری، فرهنگی و فستیوال‌های گوناگونی هستند که ازجمله قدیمی‌ترین این رویدادها باید به نمایشگاه تابستانی «رویال آکادمی» اشاره کرد که امسال ۲۵۰ امین سالگرد شکل‌گیری خود را جشن می‌گیرد.

نمایشگاه‌های تابستانه لندن، میزبان رویدادهای هنری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، هرساله مأموریت انتخاب آثار به یکی از اعضای دائمی آکادمی داده می‌شود. امسال «گریسون پری» و تیم او 1300 اثر از بین حدود 20 هزار اثر ارسالی را انتخاب کردند. شرکت در این نمایشگاه برای عموم آزاد است و آثار به‌طور ناشناس داوری می‌شوند.
    علاوه بر شرکت‌کنندگان آزاد، آکادمی از هنرمندان شناخته‌شده نیز دعوت کرده است تا در این نمایشگاه آثار خود را ارائه دهند. امسال در کنار آثار هنرمندان جوان و ناشناس، آثار اساتیدی مانند دیوید هاکنی و انیش کاپور عرضه شد.
    اما ازجمله داستان‌های پیش‌آمده در طی برگزاری نمایشگاه امسال باید به شرکت کردن 'بنکسی'، هنرمند مرموز انگلیسی اشاره کرد. بنکسی در این نمایشگاه به‌طور ناشناس و بانام مستعار شرکت کرده بود. بگذریم از اینکه خود بنکسی هم نام مستعار بوده و هویت واقعی او هنوز رسماً آشکارنشده است.
    اثر بنکسی که تابلویی است با موضوع همه‌پرسی برگزیت، توسط هیات داوری رد شد. بعداً «گریسون پری» رئیس کمیته برگزارکننده به سراغ بنکسی رفت تا اثری از او را برای نمایشگاه درخواست کند، بنکسی (یا در عمل نماینده او) همان تابلوی رد شده را به نمایشگاه فرستاد. این اثر تابلویی است نقاشی شده بر روی یکی از شعارنوشته‌های حزب «یوکیپ»، حزب استقلال‌طلب و ضد اروپایی انگلیس که به داشتن گرایش‌های نژادپرستانه معروف است. قیمت پیشنهادشده برای این اثر 350 میلیون پوند است که با توجه به غیرواقعی بودن آن، باید بخشی از طنز اثر باشد.
    به‌موازات نمایشگاه اصلی، نمایشگاه دیگری برای مرور 250 سال تاریخ پرفراز و فرود نمایشگاه تابستانی برقرار است. رویال آکادمی یا آکادمی سلطنتی همان‌طور که از نامش پیداست از بدو پیدایش یک‌نهاد محافظه‌کار در عرصه هنر بوده و هنوز هم همین رویه را کم‌وبیش دنبال می‌کند. تمام آثار ارائه‌شده، حتی آثار اساتید و اعضای دائمی آکادمی برای فروش به نمایش گذاشته‌شده و خرید برای عموم آزاد است.
    در ساختمان اصلی آکادمی، گالری «سکلا» یادآور خانواده ثروتمند سکلا است که علاوه بر آکادمی، به موزه‌های بسیار دیگری در دنیا پشتیبانی مالی ارائه می‌کند.
    دریکی دو سال گذشته خوش‌نامی این خانواده تحت تأثیر افتضاح مربوط به داروی «اکسی کونتین» تیره شد. گفته می‌شود بیشتر ثروت این خانواده به دلیل سرمایه‌گذاری روی این دارو است.
    «اکسی کونتین» که از مرفین نیز قوی‌تر است پس از ورود به بازار در 1996 موجب موجی از اعتیاد دارویی در بین مردم آمریکا شد که درنتیجه آن اکنون دست‌کم روزانه صد آمریکایی جان خود را از دست می‌دهند.
    از میان نمایشگاه‌های دیگر لندن در تابستان امسال باید به نمایشگاه موزه «تیت» به مناسبت پنجاهمین سالگرد انقلاب‌های ماه می 1968 اشاره کرد. در این نمایشگاه تأثیر شورش‌های دانشجویی سال 1968 فرانسه بر هنر انگلیس بررسی می‌شود. برخی هنرمندان انگلیسی در آن سال در رویکردی که در تضاد با نهادهای سنتی هنر، ازجمله رویال آکادمی قرار داشت، سعی کردند که مفهوم شیئ و اثر هنری را مورد چالش قرار دهند.
    از دیگر نمایشگاه‌های مهم انگلیس در تابستان امسال می‌توان به «رودن و هنر یونان باستان» در موزه بریتانیا، «مونه و معماری» در گالری ملی، «پیکاسو، عشق، شهرت و تراژدی» در «تیت مدرن» و «فریدا کالو» (نقاش مکزیکی) در موزه ویکتوریا و آلبرت اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت