غرفه داران برتر نمایشگاه صنایع دستی کرمانشاه معرفی شدند

عصر نمایشگاه- غرفه داران برتر یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران روز یکشنبه در جریان برگزاری مراسم اختتامیه با اهدای لوح تقدیری معرفی و تقدیر شدند.

غرفه داران برتر نمایشگاه صنایع دستی کرمانشاه معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا؛ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این مراسم گفت: هنرمندان 27 استان کشور در قالب 150غرفه از دوم تا هفتم مرداد آثار خود را در این نمایشگاه عرضه کردند.
    پروانه حیدری به استقبال خوب مردم از این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: باتوجه به شرایط نامساعد اقتصادی مردم، در چهار روز اول نمایشگاه، سه میلیارد ریال از آثار هنرمندان در نمایشگاه فروش رفته است.
    او این میزان فروش را چشمگیر و خوب دانست و گفت: مردم کرمانشاه همواره از صنایع دستی استقبال می کنند و در نمایشگاه ها و در میزان فروش محصولات این استقبال نمود پیدا می کند.
    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه یکی از مشکلات صنایع دستی استان را بسته بندی و طراحی دانست و گفت: اگرچه اقدام هایی دراین رابطه شده اما هنوز اول راه هستیم و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.
    حیدری همچنین تاکید کرد که صنایع دستی باید در منزل تک تک ایرانیان وارد شود و مردم از آن استفاده کنند.
    وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ساعت 22 امشب به کار خود پایان می دهد، گفت: به رسم همه نمایشگاه ها، غرفه داران برتر براساس آیتم هایی مانند غرفه آرایی، چیدمان، وجود محصولات ایرانی در غرفه ها و نبود محصولات خارجی و همچنین وجود صنایع دستی صرف در غرفه ها انتخاب شده اند.
    در پایان این مراسم از شاهرخ پوری از سمنان در رشته نمدمالی و نعمت الله بهرامی رشته قفل سازی سنتی از چهارمحال و بختیاری به عنوان غرفه داران برتر تقدیر شد.
    سعید رضایی در رشته قلم زنی از اصفهان، اکرم نجفی در رشته گلیم بافی از کرمانشاه، امیرعباس زرندی رشته ملیله بافی از کرمانشاه، عبدالله خورانی رشته گلیم نقش برجسته از ایلام و علی نادری در رشته ورمی بافی از آذربایجان شرقی نیز تقدیر شد.
    در بخش غرفه های ورک شاپ نیز از رحمت الله نوخاف در رشته تراش سنگ های قیمتی از خراسان جنوبی، طاهره خدامی رشته گلابتون دوزی از هرمزگان، مُنا زنده دل رشته منبت چوب از گیلان، ابراهیم یوسفی پیشکسوت ارغوان بافی از کرمانشاه، سمیه ویسی در رشته تهذیب از کرمانشاه، فهمیه افشاری در رشته نگارگری از کرمانشاه و عباس سرندی در رشته ملیله بافی از کرمانشاه تقدیر شد.
    اجرای موسیقی سنتی کُردی و سخنرانی مسئولان استانی از جمله برنامه های مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران در کرمانشاه بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت