الکامپ ۲۴؛ ریزش ها و رویش ها

عصر نمایشگاه- بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ ایران در حالی سومین روز برگزاری خود را سپری کرد که به گفته رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، با ریزش ها و رویش های زیادی همراه بوده است.

الکامپ ۲۴؛ ریزش ها و رویش ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی از ششم مردادماه امسال با حضور شرکت های فعال در بخش فناوری اطلاعات، کسب و کارهای نوپا و اپراتورهای ارتباطی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران کار خود را آغاز کرد.
    نمایشگاه امسال الکامپ در شرایطی آغاز شد که فعالان بخش فناوری اطلاعات دل نگران نوسان های ارزی و احتمال بازگشت تحریم های یکجانبه آمریکا بودند؛ امری که به گفته مدیر اجرایی این رویداد، حضور کمرنگ شرکت های سخت افزاری در نمایشگاه را رقم زد.
    «مهدی حیدری» بیست و چهارم تیرماه در یک نشست خبری گفت: شرکت های سخت افزاری پس از نوسان های ارزی با مشکلات متعددی روبرو شدند و همین موضوع انگیزه حضور در نمایشگاه امسال را از آنان گرفت.
    البته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ساماندهی این موضوع، «سامانه ارزی محصولات و خدمات فناوری کشور» را راه اندازی کرد تا برخی مشکلات فعالان این عرصه مانند حاضران در بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر (الکامپ) را حل کند.
    رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز در آیین گشایش الکامپ امسال گفت: هرچند نمایشگاه الکامپ افت و خیزهایی را تجربه کرده است اما در الکامپ 21 تا 24 شاهد خیزش توسعه فناوری اطلاعات و مشارکت مردم در این حوزه بودیم که می توان اثر آن را بر زندگی شهروندان دید.
    «محمدباقر اثنی عشری» افزود: جوانان ایرانی در نمایشگاه الکامپ فرصت یافتند تا حاصل تلاش خود را به نمایش بگذارند؛ به گونه ای که 400 شرکت نوپا (استارت آپ) در نمایشگاه الکامپ امسال شرکت کردند؛ درحالی که سال 1392 شمار آنها حدود 80 شرکت بود.
    اثنی عشری، «الکام استارز» و «الکام گیمز» را از بزرگ ترین گردهمایی های کسب و کارهای نوین و شرکت های بازی ساز اعلام کرد.
    در بخش «الکام ترندز» نیز به موضوعاتی نظیر هوش مصنوعی، رایانش ابری، اینترنت اشیا و داده های بزرگ پرداخته می شود و مراجعه کنندگان در بخش «دولت الکترونیک» خدمات الکترونیکی سازمان ها و مجموعه های دولتی را می شناسند.

    * راه بی سرانجام تحریم خارجی یا رانت داخلی
    نمایشگاه امسال که در 18 سالن به مساحت حدود 27 هزار متر مربع دایر شده، شعار «اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی» را برگزیده است.
    همین شعار سبب شد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین گشایش بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ از ظرفیت ها و چالش هایی سخن بگوید که از تضارب آنها زمینه شکوفایی و رشد فراهم می شود.
    «محمدجواد آذری جهرمی» گفت: آنهایی که در بخش بین المللی تلاش دارند ایران را از نظر فناوری تحریم کنند، باید بدانند جوانان ایرانی بخوبی از عهده انجام کارهای بزرگ بر می آیند.
    «کسانی نیز که در داخل تلاش می کنند با فرایندهای رانتی به مطلوبیت برسند ره به جایی نخواهد برد و باید اجازه دهند جوانان ایرانی در یک فضای رقابتی تحولات بزرگ را در بخش دیجیتالی کشور رقم بزنند».
    آذری جهرمی کسانی را که دنبال ایجاد فضای رانت و سودجویی اند، خطاب قرار داد و گفت: بدانید با دست اندازی و ایجاد مانع برای جوانان نمی توانید به اهداف خود برسید.

    * نمایشگاه؛ نمود جهش بخش فناوری اطلاعات کشور
    عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور درباره الکامپ امسال به خبرنگار ایرنا گفت: الکامپ امسال به دلیل تحریم ها و نوسان های ارزی و تاثیر از سایر بازارها از کیفیت در حد عالی قرار ندارد اما جای بسی خوشحالی است که بخش فناوری اطلاعات کشور ما همپای سایر کشورهای جهان رشد می کند.
    «جمشید جم» افزود: کسب و کارهای نوپا و خدمات نرم افزاری در کنار شرکت های سخت افزاری جهشی بسیار مطلوب داشته اند.
    وی خواستار آن شد که تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور با اتخاذ راهکارهای مناسب به حمایت از این بخش بپردازند که با کمترین میزان سرمایه گذاری می تواند بهترین نتیجه را حاصل کند.
    یکی دیگر از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ را بزرگ ترین رویداد در شرایط فعلی کشور دانست.
    «سیدحسن هاشمی» افزود: رسالت نمایشگاه امسال ایجاد تغییر در مسیرهای سنتی است که به خوبی در این فضا قابل لمس است.
    بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) از ششم مردادماه آغاز شد و تا نهم همین ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت