«زمین» در لندن به نمایش درآمد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس «زمین ۲۰۱۸» به منظور ارتقای درک متقابل جوامع از مسائل زیست محیطی مرتبط با مردم و همچنین آسیب های ناشی از تغییرات اقلیمی جهان در لندن افتتاح شد تا پس از آن در سراسر جهان به نمایش گذاشته شود.

«زمین» در لندن به نمایش درآمد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، نمایشگاه زمین 2018 با تمرکز بر چهار موضوع «مردم، طبیعت، مکان و تغییر» با نمایش فرهنگ های متنوع و طیف وسیعی از مسائل جهانی و زیست محیطی برگزار شد.
    این نمایشگاه عکس توسط «موسسه جغرافیدانان سلطنتی» (Royal Geographical Society) و با همکاری «کمیسیون جنگلداری انگلیس» (Forestry Commission England) تلاش می کند ثروت های طبیعی این سیاره را از تمام زوایا به تصویر بکشد و با نشان دادن تهدیدات زیست محیطی افکار عمومی جهان را نسبت به این شرایط حساس کند.
    در این نمایشگاه بخشی از عکاسان بر مسائل سیاسی و اجتماعی مرتبط با محیط زیست متمرکز شدند، در این تصاویر زندگی روزمره پناهندگان و مهاجران در طبیعت و سازگاری آنها در شرایط سخت با امکانات اولیه گرمایشی و همزیستی با کوه های زباله به نمایش گذاشته شده است.
    وضعیت بحرانی مهاجران از افغانستان، سوریه و عراق و همچنین مشکلات پناهندگان صربستان در زمستان بخشی از تصاویر است.
    این نمایشگاه شامل 50 عکس است که توسط گروهی از عکاسان بین المللی از میان 1280 اثر از 19 کشور مختلف توسط هیات داوران انتخاب شده است.
    تصاویر نمایشگاه در عین سادگی، فرآیندهای طبیعی و محیطی پیچیده ای را از پیرامون ما ارائه می دهند و زیبایی طبیعت در کنار تخریب آن تضادی ایجاد کرده است که بیننده ها را مجذوب خود می کند.
    «پل کریستنر» (Paul Christener) تصاویر چشم نوازی از روستای زیبایی در سوئیس ثبت کرده است، این تصویر با عنوان «در جستجوی سکوت در زمستان» به تصویر کشیده شده است و قصد دارد تا بینندگان را از سر و صدای زندگی روزمره دور کند.
    «دیوید جنر» (David Jenner) ساحلی فیروزه ای را به تصویر کشیده است که در آن موج های دریا نقش های زیبایی را بر روی شن های ساحل ایجاد کردند.
    تغییرات اقلیمی بخش مهمی از این تصاویر است، در یکی از تصاویر افزایش سطح دریا در منطقه ساحلی بنگلادش سوژه عکاس قرار گرفته است؛ در این عکس با عنوان «عدم امنیت ساحلی»، به تهدیدهای این ساحل و غرق شدن اجتناب ناپذیر و ناتوانی تلاش های انسانی برای جلوگیری از آن اشاره می کند.
    عکسهای «مارک بنهام» (Mark Benham) افزایش دمای هوا در پرتغال و تاثیر آتشفشان ها در جنگل های روستایی را روایت می کند که چگونه «تابستان های گرم و خشک»، حیات وحش را ویران می کند.
    «روبن سالگادو» (Ruben Salgado) ابتکار بومیان مکزیک را نشان می دهد که از انرژی خورشیدی برای روشنایی در شب استفاده کردند تا کشاورزی و حمل نارگیل راحت تر انجام شود.
    نمایشگاه عکس های زمین، پس از پایان تابستان در اکثر شهرهای بزرگ جهان به نمایش گذاشته می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت