مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران؛

محورهای اصلی در نقشه راه توسعه فعالیتهای نمایشگاهی

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران طی پیامی محورهای اصلی نقشه راه توسعه فعالیتهای نمایشگاهی را تبیین کرد.

محورهای اصلی در نقشه راه توسعه فعالیتهای نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، عباس قبادی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران طی پیامی محورهای اصـلی در نقشه راه توسعه فعالیتهای نمایشگاهی را تبیین کرد.متن پیام وی بدین شرح می باشد:

    نمایشگاه‌های تجاری بعنوان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین زیرساختهای توسعه تجاری و صنعتی هر کشوری محسوب می‌شوند این تعبیر بیانگر نقش تأثیرگذاری است که صنعت نمایشگاهی در فرآیند توسعه ایفا می‌کند بگونه‌ای که بیشترین نرخ رشد صادرات را کشورهایی به خـود اختصـاص داده‌اند که بالاترین سهم را از منظر امکانات و ظرفیتهای نمایشگاهی دارا هستند. نمایشگاه‌های تجاری با شرط رعایت استانداردهای حرفه‌ای و به جهت دارا بودن قدرت متمرکزسازی زمان و مکان می‌توانند سرعت توسعه را چند برابر نموده و دستیابی به اهداف تعیین شده در سند چشم‌انداز کشور را به راحتی میسر می‌کند.
    نقش نمایشگاه‌ها که می‌تواند بطور متوازن به توسعه فن آوری، جذب سرمایه‌گذار، توسعه محصول و بازار در عرصه ملی و بین‌المللی کمک نماید باید به خوبی مورد توجه قرار گیرد و از این ظرفیت بی‌بدیل به نحو مطلوبی بهره‌برداری گردد بدیهی است که این امر محقق نمی‌شود مگـر اینکـه بتوانیم هم فهم صحیح و فراگیری ایجاد نموده و هم اراده‌ای مستحکم جهت استفاده حداکثری از قابلیتهای نمایشگاه‌های تجاری به‌وجود آید. بنابر تحقیقات انجام شده  50 درصد از کل درآمدی که بواسطه فعالیتهای نمایشگاهی حاصل می‌گردد به سایر بخشها نظیر گردشگری، هتـل داری، پذیرایی، حمل‌ونقل، تبلیغات و.... اختصاص دارد لذا بی‌دلیل نیست اگر نمایشگاه‌ها را موتور محرک اقتصاد می‌خوانند که موجب رونق اقتصادی می‌گردد از سوی دیگر کمتر صنعتی را می‌توان همانند صنعت نمایشگاه‌ها نام برد که تأثیر قابل توجهی در توسعه اشتغال داشته باشد بگونه‌ای که به ازای هر متر مربع نمایشگاه 6/5 نفر روز اشتغال مستقیم ایجاد نماید و این در شرایطی است که جوانان کشور عزیزمان ایران با مشکل بیکاری مواجه هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیتهای نمایشگاه‌ها به حل این مسئله ملی پرداخت.
    هر چند در سالیان اخیر اقدامات مؤثری در صنعت نمایشگاهی انجام شده است لکن با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم و باید تلاش کنیم بـا شناخت دقیق موانع و آسیبها و از سوی دیگر با رعایت استانداردهای روز دنیا در مسیر توسعه گام برداریم. این مهم فقط با بهره‌مندی از مشاوره و تجربه متخصصان پیش کسوت و توان و انگیزه جوانان مستعد فعال در صنعت نمایشگاهی امکان‌پذیر است.
    از آنجا که دستیابی به موفقیت پایدار را مرهون استقرار نظام برنامه‌ریزی استراتژیک می‌دانم لذا اهم اهداف راهبردی زیر را بعنوان محورهای اصـلی نقشه راه توسعه فعالیتهای نمایشگاهی اعلام می‌نمایم:
    الف– تحول بنیادین در توسعه منابع انسانی به ‌ویژه حوزه آموزشهای تخصصی
    ‌ب– جهش اساسی در حوزه فن آوری اطلاعات
    ‌ج– هم افزایی بیشتر با تشکلهای بخش خصوصی در صنعت نمایشگاهی
    ‌د – توسعه زیرساختهای فیزیکی متناسب با استانداردهای بین‌المللی
    ‌ه– ارتقا کیفیت خدمات نمایشگاهی
    و– انتظام بخشیدن به فعالیتهای نمایشگاهی
    تحقق این اهداف تنها با رویکردهای علمی و خرد جمعی و اعتقاد و امید به تعالی و پیشرفت و نیز با محوریت اخلاق امکان‌پذیر خواهد بود
    امید است با عنایت پروردگار متعال و در سایه همدلی ارکان صنعت نمایشگاهی به این اهداف ارزشمند دست یابیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت