با همکاری اداره اطلاعات و فرهنگ هرات ؛

گشایش نمایشگاه دوستی ایران و افغانستان در هرات

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار نقاشی هرمند ایرانی و تعدادی از کودکان افغانستان و ایران حامل پیام صلح و دوستی دو کشور با همکاری اداره اطلاعات و فرهنگ هرات در این شهر گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه دوستی ایران و افغانستان در هرات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، نمایشگاه صلح و دوستی ایران و افغانستان با نمایش آثار نقاشی «حمید رضا خواجه محمدی» و تعدادی از کودکان و نوجوانان دو کشور در هرات گشایش یافت.

    نمایشگاه هرات به ابتکار این هنرمند ایرانی و همکاری اداره اطلاعات و فرهنگ هرات در تالار سلجوقی این شهر دایر شد.

    حمید رضا خواجه محمدی گفت که این نمایشگاه را با هدف رساندن پیام صلح و دوستی با هنرنمایی تعدادی از کودکان و نوجوانان ایران و افغانستان در شهر هرات برگزار کرده است تا کودکان پیام خود را با استفاده از شیوه‌های متعدد و زیبایی چون نقاشی بیان کنند.

    وی افزود: بسیاری از کودکان ایرانی علاوه بر این که آثار خود را به این نمایشگاه ارسال کرده‌اند؛ دوست داشتند با کودکان هراتی نیز دیدار کنند.

    «آریا رئوفیان» رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات نیز اظهارداشت :که برپایی این نمایشگاه فرصت خوبی برای افزایش مناسبت فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان است.

    وی ادامه داد: که فرهنگ و هنر می‌تواند برای زنده نگه داشتن ریشه‌های تاریخ و فرهنگ مشترک دو کشور نقش بسیار مفید و ارزنده‌ای داشته باشد.

    «سید محسن سادات کیایی» مسئول فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز در این نمایشگاه تصریح کرد: یکی از اهداف ما این است که هنرمندان دو کشور بتوانند برنامه‌های فرهنگی و هنری را برای تقویت روابط دو کشور برگزار کنند.

    وی افزود: در ایران استقبال از آثار هنری خوب است به خصوص این که مهاجران افغانستانی پرتعداد هستند و در صورت برگزاری نمایشگاه هنرمندان افغان می توانند اثار هنری طنان خود را مشاهده کنند و هم ایرانی های مشتاقی وجود دارند که علاقه دارند کارهای هنری را مشاهده کنند.

    کیایی اظهارداشت که در سال جاری کارهای مشترک بیشتری مانند بزرگداشت عبد الرحمن جامی و خواجه عبدالله انصاری و دیگر موارد را برگزار خواهیم کرد.

    گفتنی است ،این نمایشگاه شامل 57 اثر نقاشی از استاد خواجه محمدی و کودکان و نوجوانان ایرانی و افغانستانی هست که با محتوای صلح و دوستی به نمایش گذاشته شده و برای چهار روز میزبان مشتاقان به آثار هنری است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت