رئیس سازمان صنعت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

استقبال کم‌نظیر از تنها نمایشگاه فرش دستباف جنوب کشور در یاسوج

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های فرش دستباف گامی مهم در جهت معرفی ظرفیت‌های استان است، گفت: تاکنون از تنها نمایشگاه فرش دستباف جنوب کشور در یاسوج استقبال خوبی شده است.

استقبال کم‌نظیر از تنها نمایشگاه فرش دستباف جنوب کشور در یاسوج
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، داریوش دیودیده در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرش با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌‌ها و نمایشگاه‌های فرش دستباف گامی مهم در جهت معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌‌های استان در زمینه این هنر اصیل است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم استان معرفی و رونق صنعت فرش دستباف در جهت افزایش تولید و یافتن جایگاه مناسب در بازارهای داخلی و خارجی است.

    وی گفت: طی دو سال گذشته فرش دستباف استان افزون بر 11 میلیارد ریال فروش داشته و پیش‌بینی فروش برای سال 95 مبلغی افزون بر 5 میلیارد ریال خواهد بود.

    رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تولیدات استان شامل گلیم فرش، گبه، فرش محلی و فرش‌های ریزبافت بازار بسیار مطلوبی در بازارهای مرکز کشور یافته است، افزود: فرش‌های دستباف کهگیلویه و بویراحمد به خصوص کرک و ابریشم استان‌های جنوب کشور از جمله فارس، بوشهر و خوزستان را در سیطره خود درآورده است.

    وی خاطرنشان کرد: حمایت‌های لازم در زمینه تسهیلات، آموزش، تامین مواد اولیه و ایجاد زیرساخت‌‌های لازم برای افرادی که در این زمینه فعالیت دارند انجام خواهد شد.

    رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، برندسازی فرش استان، ایجاد کارگاه‌های قالیبافی و گبه‌ بافی در نقاط مختلف استان و ورود اتحادیه‌ها و تشکل‌‌های توانمند جهت کمک به بافندگان و عرضه فرش دستباف آنها در بازارهای داخلی و جهانی را از برنامه‌های اجرایی جهت رونق بخشیدن به صنعت فرش استان دانست.

    وی با بیان اینکه هم اکنون استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر تولید متنوع فرش دستباف و گبه انحصاری یکی از قطب‌های کشور به حساب می‌آید، افزود: برندسازی مهمترین عامل در جهت شناخت و توسعه فرش استان به بازارهای داخلی و جهانی خواهد بود.

    گفتنی است ،از برخی از کارگاه‌های خانگی تولید فرش دستباف در سطح شهر یاسوج بازدید شد و هم‌اکنون نمایشگاه و فروشگاه فرش دستباف کهگیلویه و بویراحمد در محل شرکت سهامی فرش استان واقع در شهر یاسوج، گلستان 3 در حال برگزاری است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت