تولید فرش‌ ضدلک، آب و میکروب برای اولین بار در ایران

عصر نمایشگاه- برای نخستین بار فرش‌های ضدلک، آب و میکروب که در ایران تولید شده است، در دهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی،کف پوش و موکت و صنایع وابسته رونمایی می شود.

تولید فرش‌ ضدلک، آب و میکروب برای اولین بار در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، در این نمایشگاه بیش از 120شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای ترکیه چین و تایوان نوین ترین تولیدات خود را در معرض علاقمندان قرار خواهند داد و برای اولین بار فرش های ضدلک، ضد میکروب و فرش های با عرض بلند تولید شده در کارخانه های ایرانی رونمائی و به نمایش عموم گذاشته می شود.

    دهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی،کف پوش، موکت و صنایع وابسته در فضائی به مساحت بیش از 32 هزار متر مربع و در سالن های 6 ، 7 ، 8 ، 9 ، 10 ، 11 ، 12 ، 13 ، a25 و 27 و همچنین فضای باز محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

    داوود کاشفی فر رئیس ستاد اجرائی دهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی،کف پوش، موکت و صنایع وابسته گفت؛ در این نمایشگاه انواع فرش های ماشینی، صنایع و تجهیزات وابسته، واحد های تولید کنندگان نخ، انواع پارکت، واحد های طراحی فرش، دستگاههای خط تولید، انواع کف پوش، موکت، قطعات و ماشین‌آلات مربوطه ، مواد اولیه و همچنین نوآوری در عرضه تولید و خدمات این حوزه به نمایش گذاشته می شود.

    وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره و کارگاه های آموزشی طراحی فرش ماشینی، بازیافت فرش و کفپوش، نخ فرش و مواد اولیه، برگزاری نشست هم اندیشی روسای اتحادیه ها و هماهنگی برای حضوردو هیئت تجاری و بازرگانی خارجی برخی از برنامه های جانبی دهمین نمایشگاه بین المللی کف پوش، موکت،فرش ماشینی و صنایع وابسته است.

    کاشفی فر افزایش راندمان تولید، توجه به توسعه این صنعت ، یافتن بازارهای جدید صادراتی، افزایش صادرات، آشنائی با نوین ترین صنایع و تجهیزات صنعت فرش ماشینی ، موکت و کفپوش در جهان ، اشتغالزائی، توجه مسئولان به این صنعت  و افزایش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدیدکنندگان را مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بیان کرد.

    بنابراین گزارش، صنعت فرش ماشینی یکی از صنایع تأثیرگذار در صنعت نساجی کشور است که طی سال‌های اخیر رشد و توسعه مناسبی داشته و تنها در منطقه کاشان، آران و بیدگل بیش از هزار واحد تولیدکننده فرش ماشینی ابجاد و این منطقه را به قطب تولید این محصول در کشور و حتی منطقه تبدیل کرده است.

    صنعت فرش ماشینی حدود 50 درصد از ارزش صادرات سالیانه صنایع نساجی را به خود اختصاص داده و علاوه براشتغال‌زایی مناسبی که در کشور ایجاد کرده، سالانه حدود 350 میلیون دلار ارزآوری به همراه دارد.

    ظرفیت نصب شده صنعت فرش ماشینی در کشور بالغ بر 120 میلیون متر مربع است و تولید سالیانه آن به 80 میلیون مترمربع می‌رسد که حدود 50 میلیون متر مربع آن در داخل کشور مصرف می‌شود. به عبارت دیگر، مصرف سرانه فرش ماشینی در کشور حدود 2.3 متر مربع است و مازاد آن نیز به بازارهای جهانی صادر می‌شود که در صورت تأمین نقدینگی مورد نیاز و تسهیل تجارت خارجی، امکان تولید سالانه تا مرز 100 میلیون متر مربع و صادرات 50 میلیون متر مربع دور از ذهن نیست.

    دهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی،کف پوش، موکت و صنایع وابسته از 15 تا 18 شهریورماه هر روز از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزاری می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت