منطق و نوآوری

عصر نمایشگاه- آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی صنایع به طور پیوسته در حال نوآوری، پیشرفت و تغییر هستند، در حالی که به نظر می‌رسد برخی دیگر کاملا راکد و ثابت باقی مانده‌اند؟من زمان زیادی را پشت فرمان اتومبیل گذرانده‌ام و این تجربه به من فرصت خوبی داد تا برخی از موارد را در نظر بگیرم. در ماه‌های گرم‌تر تابستان مشاهده کردم که جریان روان سفرهای بین ایالتی در آمریکا به ناگهان افت می‌کند.

منطق و نوآوری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، برای 2 سال، حدود 10 مایل از بزرگراهی که معمولا از آنجا رد می‌شوم همیشه در حال ساخت بوده است. در زمان‌های دیگر نیز 3 تا 4 مایل از مسیر را مخروط‌ ترافیکی می‌گذارند تا چاله‌های آن قسمت را تعمیر کنند.
    همچنان که از کنار هر کدام از مخروط‌های نارنجی می‌گذرم و مجبورم که زمان بیشتری را برای بررسی آنها صرف کنم، به عنوان یک مشاهده‌گر تصادفی و معمولی (خب، شاید چندان معمولی نباشم، چون به نظر می‌رسد زمان زیادی را صرف این کار می‌کنم) به این نتیجه می‌رسم که روند ساخت و تعمیر جاده‌ها در طول 40 تا 50 سال اخیر در کشورم تغییر زیادی نکرده است.
    قطعا تجهیزات جدیدتر شده‌اند، ولی به نظر نمی‌رسد فرآیند انجام کار اندکی هم تغییر کرده باشد. با تمام نوآوری‌‌ها و تکنولوژی‌های امروز جهان، چرا تعمیر جاده ظاهرا باید همچون سالیان دور باشد و تغییری نکند؟ به نظر می‌رسد فرآیند جدیدی باید وجود داشته باشد که بتوان از آن طریق طی یک عملیات بستر قدیمی جاده را جدا کرد و خاکبرداری، آسفالت و آب‌بندی کرد‌ و همه‌ اینها را می‌توان با یک ماشین، در یک لاین و در شب که هوا خنک‌تر و ترافیک کمتر است، انجام داد. ولی این فقط رویای دلاور خسته‌ جاده است.
    تمام اینها توجه مرا به سمت صنعت دیگری جلب می‌کند که زمان کمی را صرف فکر کردن به آن کرده‌ام... «صنعت نمایشگاه تجاری». بنابراین، یک سوال برای فکر کردن باقی می‌ماند: با وجود تعداد روزافزون شرکت‌هایی که در رویدادهای بین‌المللی نمایشگاه بر پا می‌کنند، پس چه زمانی باید روش برگزاری نمایشگاه‌های تجاری را تغییر دهیم تا با پیشرفت‌های اخیر جهان همسو شویم؟
    من زمان زیادی را با مشتریان بین‌المللی در نمایشگاه می‌گذرانم و به نظر می‌رسد دیگر توجیهی ندارد که از روش‌های نوین دوری کنیم و شرایط چیدن غرفه را برای غرفه‌داران مشکل کنیم.
    مطمئن هستم در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه‌های تجاری فرآیندهایی که به کار برده‌ایم، منطقی بوده است. دلیل آن هم شاید امنیت، بازدهی، سود و کنترل بود. به هر حال جهانی که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم، به سرعت در حال تغییر است. نمایشگاه‌های سنتی تجاری در حال رقابت با رویدادهای سازمانی خصوصی، برندها، غرفه‌های متحرک‌ و حضور فزاینده‌ نمایشگاه‌های تجاری بین‌المللی هستند.
    نمی‌گویم که نمایشگاه‌های تجاری به فراموشی سپرده خواهند شد، بلکه به شدت باور دارم که فرصت‌های چهره به چهره در نمایشگاه‌های تجاری برای بازاریاب‌ها امری موفقیت‌آمیز و ارزشمند باقی خواهد ماند. اگرچه، پیشنهاد می‌دهم شاید زمان آن رسیده باشد که به تصویر بزرگ‌تر - تصویر جهانی- بنگریم و به این بیندیشیم که چگونه بازده نمایشگاه‌ها را بالاتر و هزینه‌ آنها را کمتر کنیم و به عبارتی، فضای بین‌المللی را در نمایشگاه‌های خود دوستانه‌تر کنیم. یا باید طبق روند موجود جلو برویم یا اینکه از دید شرکت‌کنندگان بین‌المللی اینگونه به نظر برسیم که شیوه‌‌ برگزاری نمایشگاه‌های تجاری در کشورمان نسبت به سال‌های دور هیچ تغییری نکرده است.

     

    *نویسنده | آرتور بلوبرگر

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت