در حاشیه هفدمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات مطرح شد:

ارزآوری ۷۰۰ میلیون دلاری صنعت شیرینی و شکلات

عصر نمایشگاه- معاون وزیر صنعت گفت: ارزآوری صنعت شیرینی و شکلات به حدود ۷۰۰ میلیون دلار می‌رسد و می‌توان این صنعت را جزو صنایع ارزآور به حساب آورد که در حوزه اشتغال زایی همواره نقش آفرینی می‌کند.

ارزآوری ۷۰۰ میلیون دلاری صنعت شیرینی و شکلات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت در حاشیه هفدمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران در این صنعت اظهارداشت: امروز جامعه جهانی برخلاف رفتاری که آمریکا نشان می‌دهد، همراه ایران است و دولت ترامپ را مورد سرزنش قرار می‌دهد، چراکه ایالات متحده حرکتی غیرقانونی و غیراخلاقی انجام می‌دهد.

    وی افزود:بنابراین امروز علاوه بر بازار کشورهای همسایه ما شانس بسیار زیادی برای صادرات محصولاتمان به سایر بازارها داریم. با این حال لازم است شرکت‌ها با ساز وکار جدید تبلیغات، بازاریابی و فروش آشنا شوند و در ارزآوری کشور آن را به کار گیرند.

    خسروتاج با بیان اینکه در صنعت شیرینی و شکلات بیش از سایر صنایع نوآوری احساس می‌شود، افزود: فعالان این صنایع می‌توانند با تغییر مداوم طعم، مزه و بسته‌بندی محصولات خود انگیزه مصرف‌کنندگان را افزایش دهند. به همین دلیل کسی امروز نمی‌تواند نقش نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و مواد اولیه بیسکویت، شیرینی و شکلات را در توسعه، رقابت‌پذیری و بازاریابی این صنعت نادیده بگیرد. به همین دلیل برای فعالان صنعت شیرینی و شکلات، سازندگان ماشین‌آلات و تولیدکنندگان مواد اولیه فرصتی فراهم شده است تا درباره صنعت خود به مذاکره و گفت‌وگو بنشینند.

    در ادامه عباس قبادی، معاون وزیر صنعت نیز اظهارداشت: ارزآوری صنعت شیرینی و شکلات به حدود 700 میلیون دلار می‌رسد و می‌توان این صنعت را جزو صنایع ارزآور به حساب آورد که در حوزه اشتغال زایی همواره نقش آفرینی می‌کند.

    وی ادامه داد: مشکلات این صنعت بیشتر به رکود مالی شرکت‌های مربوطه بازمی‌گردد. همچنین بخشی از مواد اولیه از خارج تامین می‌شود که در وزات صنعت، معدن و تجارت و بانک‌های ذی‌ربط درباره رفع این مشکلات چاره‌اندیشی شده است. امید می‌رود که مشکلات این صنعت روزبه‌روز کمتر شود و ما بتوانیم به شرایطی دست یابیم که بازارهای بین‌المللی را حفظ کنیم و گسترش دهیم.

    معاون وزیر صنعت گفت: در چند سال اخیر در حوزه بسته‌بندی محصولات برای جذب مشتری، پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌ایم. در نمایشگاه امسال نیز رشد محصولات و نوآوری در بسته‌بندی‌ها کاملاٌ مشهود است به گونه‌ای که امروز در زمینه بسته‌بندی به یکی از کشورهای برتر منطقه تبدیل شده‌ایم. سال گذشته ما در ترکیه حضور پیدا کردیم و مشخص بود که تولیدات شیرینی و شکلات ایران نسبت به محصولات این کشور از جایگاه بهتری از لحاظ کمی و کیفی برخوردار است. فقط به نظر می‌رسد ما در معرفی و بازاریابی این صنعت مقداری کند عمل کرده‌ایم که امید می‌رود با برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در داخل و خارج کشور این ضعف تحت پوشش قرار بگیرد.

    وی با بیان اینکه افزایش قیمت ارز تاثیر مثبتی در افزایش درآمد صادراتی این صنعت و کاهش واردات داشته است، یادآور شد: صنعت شیرینی، شکلات و بیسکویت چالش اقتصادی چندانی نداشته و تهدیدی از سمت تحریم‌ها متوجه این صنعت نیست. او افزود: بخش بزرگی از مشکلات مالی و بانکی هم قابل حل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت