امسال در تمام استان های کشور نمایشگاه کتاب برگزار می شود

عصر نمایشگاه- معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نیمه دوم امسال در مراکز تمام استان های کشور نمایشگاه های کتاب برگزار خواهد شد

امسال در تمام استان های کشور نمایشگاه کتاب برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، سیدهادی حسینی عصر یکشنبه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان اردبیل افزود: هفته گذشته نمایشگاه کتاب در ارومیه ، امروز در اردبیل برگزار شده و هفته آینده نیز این رویداد فرهنگی در زنجان اتفاق خواهد افتاد.
    وی بیان کرد: نمایشگاه های کتاب در مراکز استان ها و شهرستان های بزرگ نمادی از توزیع عدالت فرهنگی در جامعه است، تا سال های نه چندان دور نمایشگاه های کتاب بطور عمده به شکل سالانه به مدت یک هفته در تهران تشکیل می شد که این موضوع به خاطر دوری مسافت ؛ سبب محرومیت بسیاری از علاقه مندان به کتاب از خدمات فرهنگی عرضه شده در این نمایشگاهها می شد.
    او اظهار داشت : اکنون برپایی نمایشگاه های کتاب در شهرستان ها شرایط مناسبی را برای تعداد زیادی از هم میهنان فراهم کرده تا به آسانی و در آرامش کامل به این مکان های فرهنگی مراجعه کرده و کتاب های مورد علاقه خود را تهیه کنند.
    معاون وزیر ارشاد کتاب را ابزار فرهنگی بسیار ارزشمندی دانست که خداوند متعال با فرستادن کتاب های آسمانی به پیروان ادیان الهی بر اهمیت آن تاکید کرده است.
    حسینی ؛ افزود: در اهمیت و ارزش کتاب همین بس از میان مجموع پیامبرانی که برای هدایت بشر برانگیخته شده اند فقط اکنون نام پنج پیامبر اولوالعزم که دارای کتاب آسمانی هستند با گذشت چندین هزار سال فراموش نشده و در میان درصد بسیاری از جمعیت جهان پیروان دارند.
    وی تاکید کرد که توسعه کتابخانه و کتابخوانی در روستاها و مساجد جزو اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد ضمن اینکه تلاش می شود از طریق کتابخانه های عمومی تازه ترین کتاب ها در دسترس علاقمندان قرار گیرد.
    معاون وزیر ارشاد با اشاره به اینکه مشکل تامین کاغذ ناشران با ارز دولتی رفع شده است گفت: توزیع سهمیه کاغذ در استان ها شروع شده و تلاش می شود تا به اندازه نیاز کاغذ در اختیار ناشران کتاب قرار گیرد.
    معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در این آیین گفت : نمایشگاه کتاب اردبیل امسال به خاطر برپایی آن در زمان مناسب و همزمان با شروع سال تحصیلی مدارس و دانشگاهها و تقارن با گرامیداشت هفته دفاع مقدس می تواند بیشتر از سال های قبل مورد استقبال قرار گرفته و اثرگذاری مثبت داشته باشد.
    علی نواداد افزود : همه این تلاش ها برای این است که کتاب را به درون منازل و متن جامعه برده و تمام افراد و به خصوص کودکان و نوجوانان و جوانان را به خواندن آن مشتاق کنیم.
    وی تشریح کرد : باوجود همه تلاش هایی که در جامعه برای بالا رفتن سطح فرهنگ جامعه انجام می گیرد ارقام مربوط به میزان مطالعه کتاب در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته بسیار پایین است.
    او تاثیرگذاری رسانه های نوشتاری ؛ شنیداری و دیداری و نیز فضاهای مجازی را در افزایش سطح فرهنگ مطالعه و به خصوص کتابخوانی در جامعه زیاد دانست و از صاحبان قلم و ابزارهای اطلاع رسانی خواست به شکل مفید و اثرگذار برای موفقیت در این زمینه تلاش کنند.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این آیین گفت : ناشران زیادی برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال استان اردبیل متقاضی بودند که به خاطر فضا و ظرفیت موجود امکان حضور تعداد 350 ناشر در این دوره از نمایشگاه کتاب اردبیل فراهم شد.
    سیدناصر اسحاقی افزود : مجموع گردش مالی نمایشگاه کتاب پارسال اردبیل بیش از هفت میلیارد ریال بود که امید می رود با شواهدی که در زمینه علاقه مندی و اشتیاق مردم این استان وجود دارد امسال شاهد افزایش چشمگیر استقبال مردم از این رویداد فرهنگی مهم باشیم.
    به گزارش خبرنگار ایرنا دوازدهمین نمایشگاه کتاب اردبیل با عرضه انواع کتاب های تازه شامل موضوعات و عناوین مختلف در 160 غرفه از امروز تا جمعه پیش رو دایر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت