اشعری خبر داد:

پیشنهاد یک فعال فرهنگی برای ارتقای کیفی حضور ایران در نمایشگاه فرانکفورت

عصر نمایشگاه- علی اکبر اشعری گفت: ناشران فعال باید با مقتضیات نمایشگاه فرانکفورت و آثاری که می‌توان رایتشان را در آنجا فروخت، آشنا شوند.

پیشنهاد یک فعال فرهنگی برای ارتقای کیفی حضور ایران در نمایشگاه فرانکفورت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اکبر اشعری فعال عرصه فرهنگی، در خصوص کیفیت حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت گفت: به نظر می‌رسد اگر ناشران فعال در حوزه‌های ایران‌شناسی، انقلاب اسلامی، اسلام‌شناسی و ادبیات فارسی آموزش ببینند و با مقتضیات نمایشگاه فرانکفورت و آثاری که می‌توان رایتشان را در آنجا فروخت آشنا شوند، تأثیر حضور ایران در نمایشگاه فرانکفورت بیشتر می‌شود. البته نمایشگاه فرانکفورت در واقع بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب است که حضور در آنجا از نوع حضور در نمایشگاه کتاب تهران نیست؛ یعنی محلی برای تبادل نظر ناشران با هم، نویسندگان با ناشران خارجی و معرفی نشر ایران به تشکل‌های نشر بین‌المللی است.

    وی افزود: تا چند سال پیش حضور ایرانی‌ها در نمایشگاه فرانکفورت پراکنده بود؛ یعنی هر کدام از ناشران علاقمند یک غرفه را می‌گرفتند. بنابراین حضور ایران در این نمایشگاه نمود چندانی نداشت. از چند سال پیش من پیشنهاد کردم و دوستان هم استقبال کردند که یک غرفه ملی را بگیریم و هر کدام از علاقه مندان حضور در نمایشگاه بخشی از این غرفه را در اختیار خودش بگیرد تا هم وسعت غرفه در شأن جمهوری اسلامی ایران باشد و هم پاتوق مناسبی باشد تا فعالان عرصه نشر بین‌الملل و بازدیدکنندگان نمایشگاه به سمت آثار ایرانی بیایند.

    این فعال عرصه فرهنگی اظهار کرد: خدا را شکر که حضور ایران در نمایشگاه فرانکفورت در سال‌های اخیر کیفیت خوبی داشته است و در این سال‌ها ناشران فعال در عرصه نشر کتاب‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز آثارشان را به نمایشگاه فرانکفورت می‌بردند. افراد زیادی می‌خواهند مطالبی در خصوص دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران به دست آورده و بخوانند.

    اشعری بیان کرد: فروش رایت آثار نویسندگان ایرانی به ناشران خارجی نیز از دست‌آورد‌های حضور در نمایشگاه فرانکفورت برای ایران بوده است. حضور در این نمایشگاه هزینه زیادی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحمیل نمی‌کند، زیرا هزینه اجاره غرفه استاندارد است و بخشی از هزینه صرف شده نیز به وزارتخانه برمی‌گردد، زیرا ناشران سهم خود غرفه ملی را به وزارتخانه پرداخت می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت