الکامپ و تلکام و داستان ناتمام ادغام آنها

عصر نمایشگاه- رئیس وقت سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور درحالی سال گذشته خبر از ادغام دو نمایشگاه الکامپ و تلکام در سال ۹۷ داد که نه تنها این موضوع محقق نشد بلکه امسال با فاصله کوتاهی شاهد برگزاری ۲ نمایشگاه خواهیم بود ضمن آنکه آبانماه نیز نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزار می شود.

الکامپ و تلکام و داستان ناتمام ادغام آنها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، «ناصرعلی سعادت» رییس وقت سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، پنجم مردادماه 96 گفت: نمایشگاه الکامپ و تلکام سال 97 به‌ صورت هم‌ زمان و اواخر تیرماه برگزار خواهد شد؛ «این دو نمایشگاه درعمل از هم جداشدنی نیستند؛ زیرا اجزای صنعت آی.سی.تی درهم تنیده شده است.»
    وی افزود: «بسیاری از شرکت‌های فناوری اطلاعات با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند، مجبورند در هر دو نمایشگاه حضور یابند و دچار هزینه مضاعفی می‌شوند و با ادغام تلکام و الکامپ، آن‌ها بازخورد بیشتری می‌گیرند و دو هزینه یکی می‌شود.»
    سعادت گفت: «سه اپراتور داریم و به طور معمول دو اپراتور در هر دو نمایشگاه الکامپ و تلکام شرکت می‌کنند و این ‌گونه حضور آن‌ها در هر دو رویداد همپوشانی دارد و از سوی دیگر شرکت‌های اف.‌سی.‌پی هستند که این شرکت‌ها نیز در نمایشگاه‌های مختلف هستند؛ پس ادغام این دو رویداد به نفع همه خواهد بود.»
    رئیس سازمان نظام‌ صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد: «ما به دنبال مدیریت صنعتمان هستیم و نمایشگاه ابزار مهمی برای این مهم است؛ هدف از ادغام این دو نمایشگاه، اهمیت بخش آی.‌سی.‌تی کشور است.»
    وی افزود: «موضوع فقط برگزاری نمایشگاه نیست، بلکه برگزاری نمایشگاهی است که در شأن کشورمان باشد و از سوی دیگر با کیفیتی مناسب برگزار شود.»
    این سخنان رئیس سابق سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور درحالی سال گذشته عنوان شد که اکنون «محمدباقراثنی عشری» رئیس جدید این سازمان نظری متفاوت با او دارد.
    اثنی عشری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره ضرورت ادغام نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر وتجارت الکترونیکی(الکامپ) با نمایشگاه صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی (تلکام)معتقد است که موضوع این دو نمایشگاه با یکدیگر تفاوت دارد.
    وی ادامه داد: نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک بخش فناوری اطلاعات را دربرمی گیرد در حالی که نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی مشمول فعالان صنعت ارتباطات می شود.
    رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: گرچه دو نمایشگاه الکامپ و تلکام نکات مشترک زیادی دارند اما در عمل شرکت های بخش مخابرات بیشترعلاقمندند در نمایشگاه تلکام حضور داشته باشند.
    اثنی عشری ادامه داد: دو بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای ظرفیت های فراوانی است که باید تلاش کرد در سال اقتصاد مقاومتی از این ظرفیت ها نهایت استفاده را برد؛ برگزاری این نمایشگاه ها ابزارمهمی برای استفاده از این ظرفیت هاست.
    به گفته وی، مردم و مسئولان با مراجعه به این دو نمایشگاه ضمن آشنایی با ظرفیت های فراوان ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، می توانند از آنها برای توسعه بیشتر استفاده کنند.
    رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور خاطرنشان ساخت: گرچه قرار بود این دو نمایشگاه با یکدیگر ادغام شوند اما در عمل فضای نمایشگاه بین المللی دائمی تهران جوابگو نیست بنابراین نمی شد همزمان برای برگزاری اقدام کرد.
    اثنی عشری درباره تحمیل هزینه بیشتر نیز گفت: به هرحال برگزاری دو نمایشگاه چه به صورت ادغام شده و چه مجزا، هزینه هایی برای فعالان به همراه دارد اما در مجموع برگزاری مجزای نمایشگاه برای همه بهتر است.
    وی گفت: نمایشگاه تله کام هر ساله با ارائه جدیدترین دستاوردها و محصولات صنایع ارتباطی برگزار شده و امسال نیز این نمایشگاه می تواند فرصت مناسبی برای تبادل فناوری بین کشورهای حاضر و شرکت های داخلی باشد.
    عرضه و معرفی دستاوردها و توانمندی‌های متخصصان کشور و شرکت ها و تولیدکنندگان داخلی و ارائه و اطلاع رسانی آخرین دستاوردهای کشورهای خارجی در زمینه صنعت مخابرات، ارتباطات و اطلاع رسانی، از اهداف برگزاری نمایشگاه تله کام است.
    فراهم کردن بستر مناسب برای انتقال فناوری روز به کشور، ایجاد فرصت برای ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان کالا و تشویق و ترغیب تولیدکنندگان برای رقابت پویا و تامین نیازمندی های این صنعت در کشور، از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه تله کام معرفی شده است.
    نوزدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع رسانی در حالی قرار است با گذشت کمتر از دوماه از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی در روزهای آینده برگزار شود که آبانماه امسال نیز نمایشگاه رسانه های دیجیتال توسط مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و آن گونه که اعلام شده، قرار نیست دستاورد جدیدی در این نمایشگاه ها عرضه شود.
    در حالی شاهد برگزاری نمایشگاه های ارتباطات و فناوری اطلاعات با فاصله هایی چنین کوتاه در کشور هستیم که چنین نمایشگاه هایی در جهان سالی یکبار برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت