رقابت روسیه و ژاپن برای میزبانی اکسپو ۲۰۲۵

عصر نمایشگاه- امروز ژاپنی‌ها به منظور اخذ رای ایران برای میزبانی اکسپو ۲۰۲۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی حاضر شدند و تسهیلات و امتیازات‌شان را برای شرکت‌کنندگان اعلام کردند.

رقابت روسیه و ژاپن برای میزبانی اکسپو ۲۰۲۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، طی این نشست که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی با حضور سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد، فرستاده اکسپو 2025 از ژاپن ضمن ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌ها و اهداف ژاپن برای میزبانی اکسپو 2025، از ایران خواست که به میزبانی این کشور رای دهد.

    فرستاده ویژه اکسپو 2025  ژاپن همچنین در پاسخ به سوال سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی درباره امتیازاتی که ژاپن برای کشورهایی که به میزبانی ژاپن در اکسپو رای می‌دهند، اعلام کرد که ژاپن تسهیلاتی در مورد عوارض، ویزا و حمل و نقل برای ایران در نظر گرفته است.

    در پایان این نشست قبادی - سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی - در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه بیش از یک ماه برای انتخاب میزبان اکسپو 2025 فرصت باقی است، اظهار کرد: روسیه و آذربایجان و چند کشور دیگر نیز کاندیدای میزبانی اکسپو 2025 بودند که تعدادی از آن‌ها انصراف دادند و در حال حاضر رقابت اصلی بین روسیه و ژاپن است.

    وی افزود: انتخاب کشور میزبان، بعد از مشورت با وزارت امور خارجه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مجموعه دولت و همچنین با در نظر گرفتن امتیازاتی که هر کدام از این کشورها در اختیار ایران قرار می‌دهند انجام خواهد شد.

    قبادی درباره برنامه ایران برای شرکت در اکسپو اظهار کرد: ایران در اکسپوهایی که تاکنون برگزار شده حضور قوی و مستمر داشته و در سال 1851 میلادی نیز در دوره امیرکبیر در اولین اکسپو حضور داشته است.

    وی افزود: ایران تاکنون در بیش از 20 اکسپو شرکت کرده و در اکسپو قبلی که در ایتالیا برگزار شد نیز جزو شرکت‌کنندگان برتر بود و مقام دوم را کسب کرد.

    سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با بیان اینکه اکسپوها هنر، توان و سابقه هر کشور را نشان می‌دهد، گفت: امروز ژاپنی‌ها از ما خواهش کردند که به آن‌ها رای دهیم. روس‌ها و دیگر کشورهای کاندیدای میزبانی اکسپو 2025 نیز در چند ماه گذشته به ایران سفر کردند و از ما خواستند به آن‌ها رای دهیم که این موضوع نشان دهنده اهمیت و تاثیرگذاری ایران در این نمایشگاه است.

    وی همچنین درباره استفاده از توان بخش خصوصی در این نمایشگاه اظهار کرد: همه کارها در این نمایشگاه به بخش خصوصی سپرده خواهد شد و در کنار آن نظرات مسئولان در وزارت راه و شهرسازی نیز در نظر گرفته می‌شود.

    به گزارش ایسنا، اکسپو، ‌ مجموعه نمایشگاه‌هایی است که از میانه‌های سده نوزدهم هر پنج سال یک بار در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و تا کنون حدود 60 اکسپو در 24 شهر برگزار شده‌است. میزبانی نمایشگاه اکسپو برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی شهرهای میزبان و داد و ستدها و همکاری‌های بین‌المللی بسیار کارساز است، چراکه که در آن دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، علمی و پیشینه فرهنگی و دورنمای توسعه کشورها به نمایش گذاشته می‌شود. بنابراین، همه کشورهای عضو «دفتر نمایشگاه‌های بین‌الملل (BIE) » مایلند میزبانی این نمایشگاه را به گردن بگیرد. «شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران» ازسال 1381 به نمایندگی از ایران به عضویت BIE درآمده است و سازماندهی حضور در اکسپوها را برعهده دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت