نمایشگاه خوشنویسی ایران و فیلیپین در مانیل برگزار شد

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی مشترک ایران و فیلیپین با خط نستعلیق و خط سنتی این کشور «بای بائین» با عنوان «پیشگامان صلح میان ملت ها» در مانیل به منظور گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور برگزار شد.

نمایشگاه خوشنویسی ایران و فیلیپین در مانیل برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه که در مانیل فیلیپین برپا شده است تابلوهای مشترک با موضوع صلح و همچنین تابلوهای نستعلیق از بخشی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر و مناجات آن امام، با حضور روسا و نمایندگان دانشگاه ها و مراکز فرهنگی مختلف فیلیپین در دانشگاه مسیحی فیلیپین به مناسبت هفته ملی خوشنویسی ایران در معرض دید عموم قرار گرفت.
    دومین نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی با عنوان «پیشگامان صلح میان ملت ها» با همت رایزنی فرهنگی ایران ،انجمن خوشنویسان شعبه مانیل و دانشگاه مسیحی فیلیپین و همکاری انجمن زنان فرهیخته ایران و فیلپین،انجمن اسلامی دانشجویان مانیل ، دانشکده هنر، علوم و کارهای اجتماعی دانشگاه مسیحی فیلیپین در سالن اجتماعات این دانشگاه و با حضور مسئولان این دانشگاه ، ' لوره آبایا' جامعه شناس و عضو برجسته جنبش کاتولیکی ' فوکولاره' شعبه فیلیپین، آلوین بلن کامینو' نماینده کمیسیون فرهنگ هنر فیلیپین به عنوان بالاترین مرجع فرهنگ و هنر در فیلیپین، دکتر آنابلا گازمن مدیر روابط عمومی دانشگاه امیلیو آگینالدو و تعدادی از دانشجویان رشته هنر و هنردوستان فیلیپین برگزار شد.
    در جریان این نمایشگاه همچنین دو تابلو اثر صلح به دانشگاه و یک تابلو اثر سیاه مشق به رئیس دانشگاه به پاس همکاری در برگزاری این نمایشگاه اهدا شد.
    دکتر امیلی تانگونان رئیس دانشکده هنر، علوم و امور اجتماعی دانشگاه مسیحی مانیل در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت که کارگاه خوشنویسی که امروز همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی زیبای ایران در معرض دید قرار دارد نشان دهنده فرهنگ غنی ایران است و زیبایی و ظرافت در کارهای دستی هنری ارائه شده بسیار برجسته و چشمگیر است زیرا نشانگر وجود هنرهای بزرگ در میان ایرانیان بوده و جای تشویق فراوانی دارد.
    طبق این گزارش پنج اثر خوشنویسی مشترک خط 'نستعلیق و بای بائین' و همچنین تابلو هایی از خط نستعلیق در این نمایشگاه عرضه شد.
    یک بخش از این نمایشگاه به آثار اسلامی بخصوص نامه حضرت علی (ع)به فرماندار خود و دیگری به بخش هایی از مناجات و دعاهای امام اول شیعیان اختصاص یافت.
    ' تایپان لوسه رو' هنرمند خوشنویس فیلیپین نیز در این مراسم سخنانی به تشریح خط قدیمی و سنتی این کشور بای بائین پرداخت.
    محمد جعفری ملک رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین دراین نمایشگاه توضیحاتی در باره تاریخ و تمدن ایران اسلامی برای دانشجویان ارائه کرد.
    وی گفت: ایران با تاریخ و تمدن هفت هزار ساله خود هرگز به کشوری حمله نکرده و شروع کننده جنگ با هیچ کشور و تمدنی نبوده است . ملت ایران در طول این هفت هزار سال تمدن فرهنگ و هنر , صلح و دوستی را به مردم جهان هدیه داده اند.
    اولین نمایشگاه مشترک خوشنویسی هنرمندان ایران و فیلیپین به مناسبت روز ملی خوش نویسی ایران در ابتدای هفته جاری در دانشگاه یو-پی مانیل، با عنوان 'هنر صلح' برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت