با حضور معاون علمی رییس جمهور؛

بزرگترین نمایشگاه گل داوودی کشور در محلات آغاز بکار می‌کند

عصر نمایشگاه- رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت: روز شنبه ۲۸ مهر بزرگترین نمایشگاه گل داوودی کشور بدست معاون علمی رئیس جمهور در محلات افتتاح می شود.

بزرگترین نمایشگاه گل داوودی کشور در محلات آغاز بکار می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا ، محمد رضا شفیعی ، ضمن اعلام این خبر گفت: از سال 1380 با شروع فعالیت های به‌نژادی، استفاده از شیوه های نوین کار به‌نژادی در پژوهشکده گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات آغاز و با ارتقاء ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات به پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در سال 90 و همچنین با تغییر شیوه های پژوهشی در چهار سال اخیر نتایج بسیار ارزشمندی در این خصوص حاصل شد.

    رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات با اشاره به فعالیت های انجام شده در این مرکز افزود: ارقامی که در سال های اخیر به‌نژادی شد نسبت به ارقامی که در سال‌های ماقبل آن تولید و ژنوتیپ شده بود دارای برتری کیفی بالایی بوده و قدرت رقابت بالایی نسبت به ارقام مشابهی که در دنیا و خصوصا کشور هلند تولید می شود را دارا هستند و برای اولین بار در کشور در پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات 870 نوع گل داوودی به‌نژادی شده به نمایش درخواهد آمد.

    وی همچنین گفت: این نمایشگاه روز شنبه 28 مهرماه به دست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح می شود و تا 10 آبان ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه 870 رقم گل داوودی به‌نژادی شده در سه هکتار سطح زیر کشت به معرض نمایش گذاشته خواهد شد که از این تعداد 600 رقم مربوط به سال‌های گذشته و 270 رقم از تولیدات جدید پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی است. 

    این پژوهشگر افزود: همزمان با این نمایشگاه در پنج نقطه کشور شامل باغ ملی گیاه شناسی تهران، باغ گیاه شناسی زاگرس لرستان، اصفهان، سمنان و مشهد نمایشگاه گل‌های داوودی آغاز بکار خواهد کرد که از 200 تا 600 نوع گل داوودی به معرض نمایش در خواهند آمد.

    شفیعی در خصوص مشکلات پژوهش در خصوص به‌نژادی گل داوودی گفت: کمبود اعتبارات، کمبود فضای کشت محیطی و تحقیقاتی و نیز کمبود آب از مشکلات پژوهشکده گل و گیاهان زینتی است که در صورت مرتفع شدن این مشکلات فضای بیشتری جهت نمایش گل‌های داوودی در سالهای آتی اختصاص خواهد یافت.

    رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات همچنین گفت: 60 نوع برتر جهانی از گونه های گل داوودی  که به اشکال مختلف وارد کشور شده است در کنار این ارقام به نمایش در خواهد آمد تا کارشناسان و مردم تولید داخل و ارقام خارجی را مقایسه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت