سی‌و هشتمین نمایشگاه فناوری دبی به پایان رسید؛

جیتکس ۲۰۱۸ متمرکز بر هوش مصنوعی

عصر نمایشگاه- تمرکز نمایشگاه جیتکس امسال بر هوش مصنوعی بود ۲ استارتاپ‌ ایرانی فعال در موضوع هوش مصنوعی با نمایش کاربردهای این فناوری به این عرصه بین‌المللی وارد شدند.

جیتکس ۲۰۱۸ متمرکز بر هوش مصنوعی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶:۰۰
  • جیتکس 2018 متمرکز بر هوش مصنوعی
  • جیتکس 2018 متمرکز بر هوش مصنوعی
  • جیتکس 2018 متمرکز بر هوش مصنوعی
  • جیتکس 2018 متمرکز بر هوش مصنوعی
  • جیتکس 2018 متمرکز بر هوش مصنوعی
  • جیتکس 2018 متمرکز بر هوش مصنوعی

به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، نمایشگاه فناورى اطلاعات و ارتباطات جیتکس پیرامون موضوعات روز دنیاى کامپیوتر و آخرین دستاوردهاى فناورى با حضور نمایندگانى از کشورهاى مختلف جهان از قاره‌هاى آسیا، اروپا، آمریکا و آفریقا هر ساله در مرکز تجارت جهانى شهر دبى در کشور امارات متحده عربى برگزار شد.

همواره در این نمایشگاه، محصولاتی از جمله تکنولوژى صوتى، لوازم جانبی، بازی‌های رایانه‌اى، سخت‌افزار و نرم‌افزار، خدمات اینترنت، خدمات فناورى و لپ‌تاپ ارایه می‌شود و کنفرانس‌ها و سخنرانى‌هایی در این نمایشگاه برگزار مى‌شود.

*تمرکز امسال جیتکس بر هوش مصنوعی
امسال جیتکس بر موضوع هوش مصنوعی متمرکز بود و در نظر گرفتن بخش‌هایی از جمله جایزه هوش مصنوعی با هدف شناختن و پاداش به اولین فعالان این تکنولوژی، اختصاص فضای نمایشگاهی به هوش مصنوعی با هدف ارائه تمام تجربه‌های مرتبط با خلاقیت‌ها و نوآوری‌های هوش مصنوعی در این راستا بوده است.

در این نمایشگاه بازدیدکنندگان با نمونه‌های مفهومی متعددی مواجه شدند که هر یک مثال‌هایی از کاربردهای آینده تلفیق هوش مصنوعی و فناوری را ارایه کردند.

همچنین در این نمایشگاه کنفرانس هوش مصنوعی با تمرکز بر اینکه چگونه هوش مصنوعی در حال تغییر بازی در 9 صنعت اصلی است، برگزار شد و کارشناسان هوش مصنوعی درباره برنامه های کاربردی و کاربردهای هوش مصنوعی صحبت کردند.

ماهیت کلی فناوری‌های جدید ارایه شده، ارایه خدمات بدون دخالت انسان و استفاده از فناوری برای ارایه سرویس‌های باکیفیت برای راحتی بیشتری زندگی است و مدل‌های مفهومی متعددی از ابزارهای حمل و نقل ارایه شد که شرایط کابین را با توجه به نیاز کاربر تنظیم می‌کنند.

*حضور ایران در جیتکس 2018

در نمایشگاه جیتکس 2018 هشت شرکت دانش بنیان ایرانی در محل پاویون جمهوری اسلامی ایران و 23 استارتاپ حضور یافتند که از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، اتاق بازرگانی تهران و اتاق بازرگانی اصفهان حمایت شده‌اند، علاوه بر پاویون، شرکت‌های ایرانی دیگری نیز به صورت مستقل در نمایشگاه جیتکس امسال شرکت کردند.

البته به گفته مسئولان پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس، امسال افزایش نرخ ارز حضور فعالان فناوری اطلاعات و بازدیدکنندگان ایرانی در جیتکس را از سال‌های قبل کمتر کرده بود.

شرکت‌های دانش بنیان حاضر در پاویون ایران راه کارهای بومی سخت افزاری و نرم افزاری را به نمایشگاه آوردند که در بحث تجهیزات سخت افزاری 2 دستگاه بومی «کیوسک سفارش» و «گیت امنیتی فروشگاهی» به بازدیدکنندگان معرفی شد که در نوع خود تنها تولیدات بومی در خاورمیانه هستند.

در بخش نرم افزار اما شرکت‌های ایرانی حضور پررنگ تری داشته اند و راه حل های نرم افزاری مختلفی توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در نمایشگاه معرفی شدند. از تولیدکنندگان و تجمیع کننده محتوایی که به دنبال بازارهای خارجی بودند تا انیمیشن‌های ایرانی که کیفیت بالا نسبت به قیمت و جذابیت فرهنگ ایران برای خارجی‌ها را مزیتی برای انیمیشن ایرانی می‌دانستند و تولید‌کنندگان نرم افزاری که امیدوار به فرصتی‌اند که افزایش نرخ ارز به تولید داخل می‌دهد.

جیتکس در حال راه‌اندازى جنبش بزرگ شرکتهاى نوپا و نوآوراست. توانمندسازى کارآفرینان بیش از 35 کشور از طریق ارائه موفقیت، تامین منابع مالى و پیدا کردن مسیر مناسب بازار از جمله اهداف برگزارى این نمایشگاه بوده است.*اهمیت ویژه به استارتاپ‌ها در جیتکس

در جی‌تکس 2018 دبی، اتاق بازرگانی تهران به مانند سال گذشته، غرفه‌ای در بخش «ستاره‌های آینده جی‌تکس» در اختیار گرفت تا شرکت‌های نوپای فناوری و استارت‌آپ‌های ایرانی بتوانند در این غرفه، تولیدات خلاقانه خود را برای جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی به نمایش گذاشته و امکان همکاری با دیگر استارت‌‎آپ‌های جهانی را به محک بگذارند.

سالن استارتاپ‌ها در نمایشگاه امسال پذیرای 18 استارتاپ ایرانی بود که استارت‌آپ‌های مبتنی بر خدمات آنلاین بیشترین حضور را داشتند.

این استارتاپ‌ها در حوزه‌های گردشگری، خدمات خشکشویی آنلاین، خدمات حمل‌و‌نقل بار جاده‌ای و بین‌المللی، پلت‌فرم آنلاین ارائه خدمات فنی، تخصصی و عمومی از لوله‌کش و برق‌کار و نقاش تا نظافت‌چی و پزشک و وکیل، ظرسنجی‌های آنلاین، راه‌اندازی باشگاه مشتریان بر اساس تحلیل رفتار مشتری، ویزیت آنلاین ویدئویی میان پزشک و بیمار، مانیتورینگ‌‏های علائم حیاتی در آمبولانس‌‏ها و اورژانس‏ها درباره سکته قلبی، توانمندی‌های فناورانه، پلت‌فرم حرفه‌ای مبادله دارایی‌های دیجیتال، درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال، اولین بلاگ آموزشی ارزهای رمزنگاری شده، شبکه اجتماعی با امکان خرید و فروش آنلاین، شبکه اجتماعی برای کل‌کل فوتبالی‌ها، راهکارها و کاربردهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها، جمع‌آوری گسترده اطلاعات و تحلیل و پیش‌بینی مسائل و خرید و فروش آثار هنرهای تجسمی در بستر وب و فضای مجازی خدمات ارایه می‌کنند.

تیم‌های منتخبی که از ایران راهی نمایشگاه شده‌اند، پس از فراخوان اتاق بازرگانی و طی چندین مرحله داوری تخصصی، در فهرست مسافران نمایشگاه جیتکس 2018 دبی قرار گرفتند.
سال گذشته، 12 تیم استارت‌آپی ایران در جیتکس دبی حضور داشتند و از میان آنان یک استارت‌آپ ایرانی موفق شد به دور نهایی جایزه 180 هزار دلاری جی‌تکس 2017 دبی راه یابد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت