با ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی؛

نخستین نمایشگاه بین المللی ایمنی شهری در تهران برگزار می شود

عصر نمایشگاه- معاون پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از برگزاری نخستین همایش بین المللی ایمنی شهری به میزبانی تهران طی روزهای ۷ و ۸ اسفندماه جاری در پایتخت خبر داد.

نخستین نمایشگاه بین المللی ایمنی شهری در تهران برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا محمود قدیری عصر سه شنبه در نشست خبری چهارمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی ایمنی شهری و اولین نمایشگاه صنعت ایمنی کشور گفت: این همایش به میزبانی آتش نشانی تهران در هتل المپیک برگزار می شود.
    وی افزود: در این همایش تلاش می کنیم به اهداف محتوایی و توسعه علم ایمنی تمرکز شود.
    دبیر اجرایی همایش بین المللی ایمنی شهری با بیان اینکه در کشور دچار فقر علمی هستیم و دانشگاه ها در مباحث ایمنی ورود نمی کنند گفت: به همین دلیل در جامعه ای زندگی می کنیم که با افزایش جمعیت و پیشرفت فناوری ریسک شهری در آن بیشتر می شود و اگر به همین شکل پیش برویم ممکن است حوادثی پیش آید که پلاسکو در مقابل آن صفر باشد.
    ** رشته تحصیلی مهندسی حریق به دانشگاه راه یافت
    وی در ادامه از راه اندازی رشته تحصیلی مهندسی ایمنی در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی خبر داد و گفت: این رشته تحصیلی برای اولین بار در کشور امسال با 19 دانشجو راه اندازی شد.
    قدیری با بیان اینکه در بیشتر دانشگاه های دنیا رشته مهندسی حریق تدریس می شود افزود: به دلیل اینکه سرعت رشد حریق زیاد است بهترین آتش نشانان کسانی هستند که در محل حضور دارند و اگر افرادی در محل درخصوص مهندسی حریق اطلاعات داشته باشند دیگر نیاز چندانی به آتش نشان ها نیست.
    وی تصریح کرد: در حوزه مهندسی حریق اولین دوره در دانشگاه خواجه نصیر در مقطع کارشناسی ارشد آغاز شده است.
    معاون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه تلاش کرده ایم در همایش ایمنی دانشگاه ها را با خود همراه کنیم افزود: در مرحله اول باید کاری کنیم اصلا حریق اتفاق نیفتد و در مرحله بعد اگر اتفاق افتاد باید کسانی که در محل حاضر هستند بتوانند حریق را مدیریت کنند.
    به گفته وی در این زمینه باید زمان اطلاع رسانی حریق را کاهش و به مردم درخصوص حریق آموزش دهیم.
    ** ضرورت توجه به فرهنگ اجتماعی
    معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مهمترین عامل در مسائل ایمنی شهر فرهنگ اجتماعی است.
    وی ادامه داد: اکنون در شهر تهران ساختمان هایی داریم که تجهیزات و امکانات مناسبی دارند اما چون فرهنگ اجتماعی وجود ندارد در مواقع حادثه پله های فرار مسدود می شود و مردم نمی دانند باید چگونه فرار کنند.
    قدیری تاکید کرد: ما از دانشگاه های دنیا خواسته ایم به ما کمک کنند تا تجارب مربوط به آتش نشانی را به مردم منتقل کنیم تا کمترین تلفات و خسارت را در زمان حریق داشته باشیم.
    وی با بیان اینکه از دانشگاه ها برای این همایش دعوت کرده ایم گفت: دانشگاههای شریف، خواجه نصیر، شهید بهشتی، آزاد اسلامی و ... از این دعوت استقبال کرده‌اند.
    ** حضور سازمان های بیمه ضروری است
    وی ضمن انتقاد از شرکت های بیمه ای گفت: اولین ایستگاه های آتش نشانی را در دنیا سازمان های بیمه ایجاد کردند تا خساراتی که پرداخت می کنند، کمتر شود.
    به گفته قدیری در کشور ما بیمه آنگونه که باید نقش خود را در مورد آتش نشانی ایفا نمی کند و وقتی تعداد زیادی داخل یک ساختمانی مثل پلاسکو هستند که بیمه است و ریسک ایمنی دارد، در زمان حریق آتش نشانان برای نجات افراد اقدام می کنند اما تضمینی نیست جان خودشان حفظ شود.
    دبیر اجرایی اولین همایش بین المللی صنعت ایمنی کشور از اصحاب رسانه خواست که در زمینه آگاهی مردم در زمینه پیشگیری از حادثه کمک کنند.
    وی خاطرنشان کرد: به میزبانی آتش نشانی شهر تهران طی سه سال نمایشگاه و همایش صنعت آتش نشانی برگزار می شود که امسال بنا داریم این همایش را بصورت بین المللی و با حضور و سخنرانی صاحبنظرانی از کشورهای دارای سبک دنیا برگزار کنیم.

    ** 200 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه ایمنی تهران حضور پیدا می کنند
    رضا رحمت الله زاده مسئول اجرایی همایش بین المللی صنعت ایمنی کشور نیز در این نشست اظهار داشت: در این همایش چهار پنل مجزا ویژه مسایل فرهنگی، اجتماعی و حقوقی با حضور استادان برجسته برگزار می شود.
    وی افزود: پنل منابع انسانی، آموزش و بیمه نیز از دیگر پنل هایی است که در این همایش برپا می شود.
    رئیس دانشکده علمی- کاربردی آتش نشانی با بیان اینکه کار دریافت مقالات داخلی و خارجی را از 15 مهر شروع کردیم گفت: دریافت مقالات تا 30 دی ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود 250 مقاله به دبیرخانه ارسال شود.
    وی با بیان اینکه 6 مجله علمی پژوهشی داریم که مقالات برتر در آنها چاپ می شود افزود: حامیان مالی ما از شرکت هایی هستند که در حوزه آتش نشانی فعالیت دارند.
    رحمت الله زاده با اشاره به اینکه اقدامات اولیه برگزاری همایش از اول اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است گفت: در این همایش 12 کارگاه برگزار می شود که موضوعات این کارگاه ها توسط وزارت کشور مورد تایید قرار گرفته است.
    مسئول اجرایی همایش بین المللی صنعت ایمنی کشور ادامه داد: 87 نفر از استادان مطرح در زمینه ایمنی کشور هیات علمی این همایش را تشکیل می دهند و طی جلسات متعدد با معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارتخانه های کار، راه، و همچنین سایر مراکز علمی و دانشگاهی بنا داریم فرهنگ ایمنی را در کشور افزایش دهیم.
    سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران نیز گفت: فراهم کردن زیرساخت های سخت افزاری و ایستگاهی و همچنین مشارکت مردم در کاهش میزان حوادث کمک می کند.
    وی هدف از برگزاری این همایش را تعامل با پژوهشگران و صاحبنظران در حوزه ایمنی اعلام کرد و گفت: آگاهی از آخرین علم و دستاوردهای روز دنیا در حوزه ایمنی از اهداف مهم این همایش بین المللی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت