مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب:

شهرآفتاب به شهرنمایشگاهی تبدیل می شود

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب در نشست خبری نمایشگاه‌ توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: استراتژی شهرآفتاب تبدیل شدن آن به یک شهرک نمایشگاهی و محل برگزاری همایشی های بین المللی در پایتخت است.

شهرآفتاب به شهرنمایشگاهی تبدیل می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر نمایشگاه به نقل از روابط عمومی نمایشگاه شهر آفتاب، محمد رئوف قادری مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب در نشست خبری نمایشگاه‌ توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو2018) با بیان این نکته که تحریم‌های اقتصادی بهترین فرصت را برای توسعه صادراتی کشور ایجاد کرده است، گفت: به دلیل تفاوت نرخ دلار و ریال و نیاز بازارهای هدف به کالاهای ایرانی می‌توان از این فرصت به دست آمده به نفع اقتصاد کشور استفاده کرد. بطوریکه صادرات از زمان آغاز تحریم تا امروز 25 درصد افزایش یافته و این مهم به خوبی نشان می‌دهد که تحریم همیشه بد نیست و می‌توان از آن فرصت ایجاد کرد.

    قادری درباره نمایشگاه اکسپو 2018 خاطر نشان کرد: این فرصت مناسبی است که توانمندی‌های خود را به جهان نشان دهیم و ما در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب آمادگی لازم را برای میزبانی این نمایشگاه داریم.

    مدیرعامل شهر آفتاب در ادامه با بیان اینکه سه استراتژی اصلی در شهرآفتاب ترسیم شده است، گفت: هدف از تاسیس شهر آفتاب انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب از داخل تهران به این منطقه بوده است و این به عنوان اولین استراتژی نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب هدف گذاری شده است و برای اجرای آن تفاهم نامه ای نیز با وزارت صمت امضا شده است.

    وی افزود: دومین استراتژی شهرآفتاب تبدیل شدن آن به یک شهرک نمایشگاهی و  محل برگزاری همایشی های بین المللی در پایتخت است. از این رو با اصلاح طرح اولیه، امکانات و جاذبه‌های جدیدی مانند هتل، شهر بازی، پیست دوچرخه سواری و اماکن تفریحی و تجاری مختلف به شهر آفتاب اضافه خواهد شد.

    قادری درباره سومین استراتژی شهر آفتاب نیز گفت: تهران علاوه بر اینکه پایتخت سیاسی کشور باشد پایتخت اقتصادی ایران نیز است اما متاسفانه یکی از معدود استان‌های کشور است که منطقه آزاد تجاری یا منطقه ویژه اقتصادی ندارد. ما بر آنیم که شهر آفتاب  تبدیل به یک منطقه آزاد تجاری یا یک منطقه ویژه اقتصادی شود تا گام بزرگی در رشد اقتصادی کشور برداشته شود اما این مهم نیاز به همیازی دولت ، مجلس شورای اسلامی  و مدیریت شهری تهران دارد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت