حضور در نمایشگاه های خارجی فرصتی برای ارتقا سطح فنآوری معدن‌

عصر نمایشگاه- رییس خانه معدن ایران در حاشیه نمایشگاه معدن استانبول گفت:حضور در نمایشگاه های خارجی فرصت مناسبی برای ارتقا سطح فنآوری معدن‌داران و فعالان معدنی است.

حضور در نمایشگاه های خارجی فرصتی برای ارتقا سطح فنآوری معدن‌
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از عصر معدن مهندس محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن ایران در حاشیه نمایشگاه معدن استانبول گفت: امروز شرایط کشور به‌گونه‌ای است که باید سریعترین مسیر برای تامین نیازهای این بخش پیدا کرد، لذا نمایشگاه معدن ترکیه یکی از همین راه‌هاست که نباید از آن غافل شد و باید از آن بخوبی بهره برد.

    وی با اعلام اینکه در این نمایشگاه بیش از 440  شرکت از 33 کشور جهان حضور دارند، افزود؛ بدون شک حضور فعالان معدنی در بخشهای مختلف از جمله فراوری می‌تواند در بهبود تولید نقش بسزایی ایفا کند.

    بهرامن با تاکید بر اینکه بطور کلی کشور ایران میبایست با یک پاویون بزرگ با حضور بخش خصوصی و دولتی در نمایشگاه فوق شرکت می‌کرد، تصریح کرد: امروز دولتها در تمام کشورهای دنیا از این بخش حمایت کامل می‌کنند، اما این مهم در ایران مغفول مانده‌اند.

    رییس خانه معدن ایران لزوم حضور دولتی و حمایت قاطعانه از بخش معدن را یک نوع سرمایه‌گذاری مهم برای کشور دانست و گفت: وقتی دولت حضور خودجوش شرکت‌های بخش خصوصی را می‌بیند باید بخود ببالد.

    وی با اعلام اینکه ما از ماه‌ها پیش به همه فعالان برای بهره‌گیری از این فرصت اطلاع‌رسانی کرده بودیم، افزود: سازمان زمین‌شناسی و یا نهادهای تصمیم علیرغم اعلام ما از حضور در این رویداد مهم خودداری کرده‌اند، در حالیکه منشا صدای واحد، حضور ایرانیهای فعال در بخش خصوصی و دولتی  در کنار یکدیگر است.

    او از تلاش شرکت‌های بخش خصوصی در این نمایشگاه به‌ویژه در بخش سنگ‌آهن، کرومیت، زغال و... که بصورت گروهی شرکت کرده‌اند، قدردانی کرد.

    بهرامن تاکید کرد که امروز کشور ما بیش از هر روز  نیاز به تسهیل قوانین دارد، زیرا سرمایه‌گذاری و  تولید در معدن و صنایع معدنی، تولید کالای لوکس و غیرضروری نیست که بتوان به آسانی در این شرایط از کنار آن گذشت.

    رییس خانه معدن همچنین موضوع مشکلات مربوط به ترانسفر پول در این بخش را یادآور شد و گفت: ما پتانسیل‌های فراوانی در مناطق ویژه مانند ماکو و یا در مناطق داریم که می‌توانند با کمک واحدهای کوچک و متوسط و البته با حمایت دولت بخش عظیمی از موانع موجود در موضوع جابجایی کالا بدون انتقال ارز را به سرانجام برسانند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت