یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد

۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت نمایشگاه شهر آفتاب

عصر نمایشگاه- عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص هزینه برگزاری نمایشگاه شهر آفتاب گفت: ۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت نمایشگاه شهر آفتاب شد.

۱۳۰۰ میلیارد تومان هزینه ساخت نمایشگاه شهر آفتاب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، محمدرضا تندگویان در دویست و شصتمین جلسه علنی شورای شهر، درباره نمایشگاه شهر آفتاب اظهار داشت: بنده در سه دوره دولت‌های متفاوت، از سیاستگذاران نمایشگاه‌داری بوده‌ام و قصدم در مورد نمایشگاه شهر آفتاب، واقع‌نمایی است.

    وی افزود: قبل از برگزاری نمایشگاه، عنوان کردم که به هیچ وجه زیر بار برگزاری نمایشگاه نرویم و پیش‌بینی می‌کردم در دوره برگزاری، تلفات جانی نیز خواهیم داشت.

    وی افزود: با توجه به هجوم روزانه 700 تا یک میلیون نفر به نمایشگاه شهر آفتاب و همینطور برگزاری یکباره این نمایشگاه، تلفات جانی قابل پیش‌بینی بود که خوشبختانه حتی خونی از دماغ کسی نیامد.

    تندگویان افزود: اینکه عنوان شد ناشرین را آب برده، غرفه‌ها را آب برده صحیح نبود. وقتی که یک خانه صدمتری را می‌‌سازیم، مورد آزمایش‌های مختلف قرار می‌گیرد تا مشکلات را احصاء کنیم و همین موضوع دو تا سه ماه طول می‌کشد، ولی برگزاری و ساخت سایتی با این عظمت در شهر آفتاب، بدون هیچ‌گونه آزمایش قبلی، با آغاز نمایشگاه کتاب افتتاح شد که قالیباف برای برپایی این نمایشگاه خودکشی کرد.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بحث نمایشگاهی جهان، نمایشگاه مشابهی با نمایشگاه کتاب که روزانه 700 تا یک میلیون نفر در آنجا حضور پیدا کنند نداریم و اگر درباره نمایشگاه کتاب سیاه‌نمایی کنیم، احجاف است.

    وی افزود: نمایشگاه‌های کتاب چه در مصلا و چه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شود با ضرر مواجه است، چرا که نمایشگاه کتاب درآمدزا نیست و با یارانه دولت برگزار می‌شود.

    وی بیان کرد: سه‌شنبه هفته آینده قطعاً گزارش جامعی را در خصوص برگزاری نمایشگاه در صحن شورا اعلام خواهیم کرد.

    تندگویان افزود: ساخت نمایشگاه شهر آفتاب 1300 میلیارد تومان هزینه دربر داشت و این نمایشگاه 35 هزار متر فضای سرپوشیده و بیش از یک‌هزار متر فضای باز دارد و هر روزی که در شهر آفتاب، نمایشگاهی برگزار نشود، خیانت به مردم است.

    وی درباره ساماندهی برگزاری نمایشگاه در شهر تهران اظهار داشت: چرا باید نمایشگاه گل و گیاه هم‌زمان با نمایشگاه کتاب در شهر تهران برگزار شود. شهرداری باید به زیرمجموعه خود تذکر دهد که این اتفاق صورت نگیرد.

    تندگویان تأکید کرد: مصلا جای برگزاری نمایشگاه نیست و در شأن مصلا نیز برپایی نمایشگاه‌های لوسترهای لوکس نیست و از این پس، هر نمایشگاهی باید در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود.

    وی تأکید کرد: باید جلوی برگزاری هرگونه نمایشگاه در مصلای تهران گرفته شود و تمامی نمایشگاه‌ها در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود و اگر این اتفاق نیفتد، مقصر آن رئیس شورای شهر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت