برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

عصر نمایشگاه- مهمترین کار ویژه نهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه معرفی روش های اصلی سرمایه گذاری در بازار های مالی کشور است. در واقع با برگزاری این نمایشگاه ابزار های سرمایه گذاری بازار سرمایه به جامعه معرفی می شود.

برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از سنا، مصطفی زندی، مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی ضمن بیان مطلبفوق در خصوص برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه گفت: سرمایه گذاری در بازار سرمایه روش های مختلفی دارد که مهمترین آنها بورس، بانک و بیمه است. انتخاب گزینه های اصلی سرمایه گذاری در کشورهای مختلف متفاوت است. در برخی کشورها مثل کشور ما جامعه با سرمایه گذاری بانکی بیشتر آشنا شده و به آن سمت حرکت می کند اما باید با فرهنگ سازی و آموزش ظرفیت بخش های مختلف بازار سرمایه به مردم معرفی شود.

    مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی افزود: هر سه بخش اصلی بازار سرمایه از ظرفیت های مهم اقتصادی محسوب می شود و سرمایه گذاران می توانند به راحتی در این بخش ها سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری در بورس دستاوردهای خوبی را برای سرمایه گذاران  رقم خواهد زد و  می تواند به عنوان یک روش سرمایه گذاری سودآور و مطمئن قلمداد شود. همچنین در برخی از کشورها بهترین سرمایه گذاری در بخش بیمه است و سرمایه گذاران، سرمایه های خود را به سمت این صنعت هدایت می کنند.

    وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های تخصصی بازار سرمایه،  ظرفیت های مهم سرمایه گذاری را به جامعه معرفی می کند گفت: می توان عنوان کرد هدف اصلی برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه معرفی دستاوردها و ارائه خدمات سه صنعت اصلی اقتصاد کشور به جامعه است.

    مصطفی زندی بیان داشت: برای آنکه دستاوردهای خوبی برای جامعه و متولیان نمایشگاه حاصل شود، باید از برخی کارهایی که به صورت سنتی در گذشته انجام می گرفته پرهیز کنیم.

    مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی ابراز امیدواری کرد با توجه به تلاش مسئولین و بررسی همه ابعاد برگزاری نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه نیاز مخاطبین به بهترین وجه پاسخ داده شود و عنوان کرد: در دوران ابتدایی برگزاری این نمایشگاه فضای محدودی به بیمه مرکزی اختصاص یافت و شرکت های بیمه حضور پررنگی نداشتند اما در سال های بعد که این فضا وسعت گرفت علاوه بر بیمه مرکزی، سایر شرکت های بیمه نیز حضور داشتند.

    مصطفی زندی ادامه داد: در نمایشگاه نهم با هماهنگی های صورت گرفته، حضور بیمه ها پررنگ تر از گذشته خواهد بود و فضای مناسبی در اختیار شرکت های بیمه قرار خواهد گرفت.

    وی افزود: تا کنون حدود 1000 متر از فضای نمایشگاهی به صنعت بیمه اختصاص یافته است و با توجه به اینکه شرکت های بیمه اهمیت حضور در نمایشگاه های تخصصی را لمس کرده اند، مشارکت نیمی از شرکت های فعال در صنعت بیمه کشور پیش بینی می شود.

    مصطفی زندی با تاکید بر بعد بین المللی این نمایشگاه گفت: شرکت های بیمه خارجی که تمایل دارند با ایران همکاری داشته باشند یا اینکه قبلا در ایران فعالیت داشتند به سازمان بورس معرفی شده اند و مکاتباتی با آنها انجام شده است و احتمالا شاهد حضور بیمه های خارجی در نمایشگاه نهم خواهیم بود.

    مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی با اشاره به اهم برنامه های پیش بینی شده بخش صنعت بیمه در نمایشگاه نهم خاطرنشان کرد: در شورای سیاست گذاری تصمیم گرفته شد برای هر حوزه یک همایش به شکل تخصصی برگزار شود و شیوه نامه آن در دست تدوین است که البته با تایید مسئولین بیمه مرکزی اجرایی خواهد شد.

    مصطفی زندی با تاکید بر برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی چشم انداز صنعت بیمه در سال 95 را تشریح کرد و بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی و بر اساس آمار و ارقام موجود ،جامعه بیمه را به عنوان یک ضرورت تشخیص داده است و در آینده ما شاهد توسعه صنعت بیمه خواهیم بود.

    وی افزود: ما در حال حاضر با جایگاه واقعی صنعت بیمه فاصله زیادی داریم اما ضریب نفوذ بیمه طی دو سال اخیر افزایش پیدا کرده و این سیر صعودی خواهد بود. در بحث توسعه صنعت بیمه، بیمه مرکزی سیاست های توسعه محور را در نظر دارد و با شرایط فعلی و سیاست هایی که در بیمه مرکزی دنبال می شود چشم انداز مثبتی برای این صنعت پیش بینی می شود.

    در پایان مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی با ذکر این نکته که سه صنعت بیمه، بورس و بانک در هم تنیده شده اند، تصریح کرد: گسترش همکاری های این سه صنعت ضروری است. تعاملی که امسال برای برگزاری این نمایشگاه حاصل شده کم سابقه و نوید بخش همکاری های بیشتر فی ما بین سه صنعت بورس، بانک و بیمه خواهد بود و قطعا تاثیرات مثبت آن در بازار سرمایه قابل مشاهده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت