مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران مطرح کرد

۵۰ درخواست برای برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران گفت: تاکنون ۵۰ ثبت‌نام برای برگزاری نمایشگاه در مجموعه شهر آفتاب صورت گرفته است که یا تنها نمایشگاه‌های بزرگ انتخاب می‌شود و یا چند نمایشگاه به‌صورت همزمان برگزار خواهد شد.

۵۰ درخواست برای برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، رضا قدیمی در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با بیان "در طول مدت برگزاری نمایشگاه طوفان‌هایی رخ داد اما خسارتی نداشتیم زیرا این مجموعه نمایشگاهی دارای استانداردهای لازم است"، اظهار داشت: حدود 100 نفر از نیروهای شرکت ساماندهی نحوه ارائه خدمات در این مجموعه نمایشگاهی را بررسی می‌کنند چرا که معتقدیم اگر قرار است به موفقیتی دست یابیم باید همه ابعاد را مدنظر قرار دهیم.

    وی با اعلام "قضاوت را به رسانه‌ها می‌سپاریم"، افزود: تاکنون بالغ بر یک میلیون نفر از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند. بنده آدمی سیاسی نیستم ولی معتقدم شاید تنها جایی که دولت و شهرداری توانسته‌اند با یکدیگر اقدامی انجام دهند که همه از آن راضی باشند برگزاری این نمایشگاه بوده است.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه شهر آفتاب راه درازی در پیش دارد، درباره چرخ‌دستی‌های فعال در این مجموعه نمایشگاهی، گفت: در حال حاضر 150 چرخ‌دستی در محدوده نمایشگاه خدمات‌رسانی می‌کنند که صاحبان آن لباس‌های مشخصی دارند و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

    وی افزود: 7 محل برای صدور قبض‌های 5هزار تومانی جهت استفاده از چرخ‌دستی‌ها درنظر گرفته شده، گفت: در بازار تهران 8هزار چرخ‌دستی وجود دارد که تعدادی از آنها روز دوم نمایشگاه به این محل هجوم آوردند ولی به‌سرعت آنها را جمع‌آوری و اعلام کردیم که تنها افرادی مجاز به فعالیت هستند که آموزش‌های لازم را دیده‌اند، از این رو تنها 150 نفر با چرخ‌دستی‌های خود در اقصی نقاط نمایشگاه خدمات ارائه می‌دهند.

    قدیمی درباره شیوه واگذاری غرفه‌های مواد غذایی، اظهار داشت: برای واگذاری این غرفه‌ها مزایده برگزار شد و 70 شرکت ثبت‌نام کردند اما در نهایت صلاحیت 16 مورد از آنها تأیید شد. یکی از مواردی که در تأیید صلاحیت این شرکت‌ها اثرگذار بود امکانات حمل و نقل بهداشتی بود.

    وی خاطرنشان کرد: ما فلافلی سرکوچه و ساندویچی محلمان را به نمایشگاه راه نداده‌ایم، البته صاحبان این اغذیه فروشی‌ها محترم هستند اما هدفمان این بود با توجه به بین‌المللی بودن نمایشگاه بهترین‌ها در آن حضور یابند. مواد غذایی در این محل تولید نمی‌شود بلکه غذاها با خودروهای ویژه به این محل منتقل می‌شوند.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ادامه داد: قرارداد منعقد شده با این شرکت‌ها تنها برای 10 روز نمایشگاه است اما در صورت مناسب بودن کیفیت خدماتشان برای نمایشگاه‌های بعدی نیز امکان حضورشان فراهم خواهد شد. چند گروه بهداشتی نیز وضعیت کیفی غذاهای ارائه شده را بررسی خواهد کرد.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای برگزاری نمایشگاه در این مجموعه ثبت نامی صورت گرفته است یا خیر، گفت: تاکنون بالغ بر 50 نمایشگاه مختلف برای استفاده از این مجموعه نمایشگاهی ثبت نام کردند اما نمایشگاه‌های بزرگ برای حضور در شهر آفتاب انتخاب خواهند شد چرا که قرار بر این است نمایشگاه‌هایی که بیش از 200 هزار بازدیدکننده دارند از این محل استفاده کنند، البته ممکن است چند نمایشگاه به‌صورت همزمان از مجموعه شهر آفتاب استفاده کنند.

    قدیمی با اشاره به اینکه بین 50 تا 70 هزار بطری مصرف آب آشامیدنی در چند روز اخیر نمایشگاه بوده است، گفت: با پیش‌بینی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود همه آب‌ها به یک قیمت به فروش می‌رسد. مخازن آبی که برای شستشو درنظر گرفته شده است بهداشتی است و تاکنون گزارشی از غیراستاندارد بودن آن اعلام نشده است.

    به‌گفته وی تأمین آب در سال‌های گذشته در مصلی که در مرکز شهر نیز واقع شده بود یک بحران محسوب می‌شد ولی در این مجموعه نمایشگاهی تاکنون یک میلیون آب خنک بدون هیچ مشکلی عرضه شده است.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت انتقال تولیدی‌های پوشاک به خارج از شهر، گفت: تاکنون 18 هزار تولیدی برای انتقال به اطراف شهر تهران ثبت نام کرده‌اند و با شهرک‌های صنعتی نیز قرارداد 18ماهه منعقد شده است.

    وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره خارج کردن نمایشگاه‌داران به حاشیه شهر نیز گفت: تحقق این امر نیز به شمارش معکوس رسیده است. در این راستا طرح بزرگی در خیابان شهید بهشتی برگزار کردیم و در کمیسیون شهری مصوب شد تا این اقدام برای همه مناطق اجرایی شود بدین ترتیب هر نمایشگاه خودروی مزاحم به خارج از شهر منتقل خواهد شد.

    قدیمی ادامه داد: ما می‌توانیم به نمایشگاه‌‌داران علاقه‌مند زمین‌هایی در حاشیه شهر برای خرید و فروش خودرو واگذار کنیم تا دیگر مزاحمتی برای مردم به‌وجود نیاید. متأسفانه شیوه‌ای که در حال حاضر در تهران مرسوم است در سایر شهرهای دنیا منسوخ شده و خرید و فروش خودرو خارج از شهر انجام می‌شود ولی متأسفانه نمایشگاه‌داران تهرانی یک مغازه 50متری را به این امر اختصاص می‌دهند و چندین دلال مقابل این مغازه فعالیت می‌کنند. علاوه بر این حاشیه خیابان را با قرار دادن صندلی‌هایی به خود اختصاص می‌دهند.

    وی تصریح کرد: از سال‌ها پیش تذکرات لازم به آنها داده شده و اکنون دیگر با آنها تعارف نداریم و تا تعطیل کردن آنها نیز پیش خواهیم رفت، متأسفانه در این راه اتحادیه همراه نیست چرا که منافع عجیب و غریبی دارند اما آسایش مردم برای ما اهمیت بیشتری دارد.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با اعلام "حدود 30 هزار واحد صنفی زباله‌ساز را آموزش داده‌ایم"، گفت: مدتهاست که شهرداری تله چسبی را به خانه‌ها و اماکن سربسته اهدا می‌کند و بعد از چسبیدن موش به تله آنها را تحویل می‌گیرد.

    وی با بیان "ما میزبان سگ‌های بدون صاحب در اطراف شهرها هستیم"، اظهار داشت: سه سال است که در تهران سگ‌ها با گلوله کشته نمی‌شوند بلکه آنها را به‌شیوه زنده‌گیری جمع‌آوری می‌کنیم که در این راستا روزانه 10 تا 15 زنده‌گیری در تهران انجام می‌شود.

    قدیمی افزود: در بسیاری از شهرهای دنیا اگر فردی اقدام به نگهداری سگ یا حیوان خانگی کند ابتدا شرایط وی را بررسی می‌کنند تا ببینند توانایی نگهداری آن را دارد یا خیر، اما متأسفانه چنین امری در کشور ما صورت نمی‌گیرد و بسیاری از کسانی که این حیوانات را در خانه نگهداری می‌کنند که حتی یک خط هم در مورد شیوه نگهداری سگ‌ها مطالعه نداشتند.

    وی خاطرنشان کرد: باید آموزش‌های لازم به این افراد داده شود تا برای سایر شهروندان مزاحمتی به وجود نیاید، برخی افراد صرفاً با فکر اینکه نگهداری یک سگ نشان دهنده بالا بودن کلاس آنهاست به انجام این کار اقدام می‌کنند اما بعضاً با مشاهده سختی‌ها و مشکلات نگهداری آنها را در سطح شهر رها می‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت